Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Glaad: Accelerating Acceptance 2017 (met verrassende resultaat voor aseksuelen)

Gestart door Speaker, juni 20, 2017, 01:35:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Speaker

Op 30 maart heeft de Amerikaanse LHBTQ organisatie GLAAD een jaarlijks onderzoek uitgebracht over de homoacceptatie in Amerika, dit onderzocht met behulp van een enquête. Er waren 2037 mensen ondervraagd voor deze enquête. (link: https://www.glaad.org/publications/accelerating-acceptance-2017)

Twee dingen die voor de aseksuele gemeenschap iets kunnen beteken zijn de volgende: Millennials (18-34) lijken eerder als LHBTQ te identificeren als de oudere generaties en de mensen van deze generatie, die als LHBTQ identificeren, lijken ook eerder als bi-(6%) en aseksueel (4%) te identificeren dan homo/lesbisch (3%). Dit is bij aseksueliteit ook een groei van 3% tegenover de opvolgende leeftijd categorieën (35-51, 52-71; beide 1%).





Hoewel er een relatief kleine groep mensen zijn ondervraag, zou dit als een indicatie kunnen dienen dat de "1% van bevolking aseksueel is" misschien hoger zou kunnen liggen, en dat als jongeren de woorden krijgen, ze er echt wat aan de woorden kunnen hebben.

Koffie

Dat verbaast me niet, dat het percentage aseksuelen hoger ligt dan 1%. Maar als je niet weet wat het is en hoe jezelf te kaderen, zul je je ook niet als zodanig identificeren. Mooi om te zien dat daar verandering in komt. :)

Is dit ook toepasbaar op de 'gehele bevolking'? Of is de ondervraagde groep daarvoor te specifiek?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Speaker

Citaat van: Koffie op juni 20, 2017, 07:57:47 AM
Is dit ook toepasbaar op de 'gehele bevolking'? Of is de ondervraagde groep daarvoor te specifiek?

Lastig te zeggen, de enquête is online gehouden wat een hoop variabel geeft. Daarnaast is het aantal ondervraagde klein om te zeggen dat het gelijk is voor de hele Amerikaanse bevolking (2037 van de ongeveer 325,145,963 amerikanen; na berekend: voor een 80% betrouwbaarheid met een afwijking van 1% hadden ze al het dubbel nodig gehad) en wordt er niet weergegeven hoeveel jongeren de enquête hebben beantwoord. Maar de groei is opvallend in vergelijking met de andere seksualiteit om het te negeren. Daarom zou ik zelf zeggen dat het een indicatie is. Hopelijk herhalen ze dit onderzoek volgend jaar en hopelijk geven ze ongeveer hetzelfde resultaat om met meer betrouwbaarheid te zeggen.


AceVentura

Leuke statistiek Speaker, bedankt voor het delen  :klap:

Wat mij ook opvalt is het lage percentage homo/lesbisch. Ik heb vaak 10% gehoord en in dit onderzoek komt het net tot 2 á 3%.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler