Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ik weet niet wat ik stommer vind

Gestart door Hanneke, juli 17, 2017, 08:54:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

Ik weet echt niet wat ik erger vind: dat een seksueel persoon je verwijt dat je geen seks wil of een aseksueel persoon die je verwijt dat je seks misschien wel zou zien zitten als het toch zou gebeuren!  >:(

Koffie

Haha, tja, zoveel mensen, zoveel keuzes. Aseksueliteit kan er hele verschillend uitzien. Je hebt bovendien een heel grijs gebied. Ook kun je in een relatie de beslissing nemen een compromis te sluiten. Zo lang dat ook met respect naar jezelf toe gebeurt hoeft dat niet slecht te zijn.
Het mooist is natuurlijk als iedereen elkaars beslissingen en levenswijze respecteert, maar dat is juist vaak het lastigste. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik denk niet dat het één stommer is dan het ander, het getuigt allebei niet van respect voor de ander, en daarmee is het beide niet goed.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Het eerste kennen we wel zo'n beetje. Het tweede is wat verradelijker: 'pas op, je hoort niet (meer)  bij ons als je onze gedragscode doorbreekt.'
Zoals AceVentura al zegt: geen van beide getuigt van respect voor de ander. Maar die tweede is subtieler en daardoor minder goed herkenbaar.
In beide gevallen zou ik zeggen: blijf jezelf trouw. Ga niet in discussie, maar probeer die ander te laten zien dat er zowel voor haar/hem als voor jou ruimte moet zijn om je leven te leven.

(amen) :ange:  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)