Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

voorbestemd om alleen te blijven?

Gestart door Hanneke, juli 18, 2017, 07:43:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

Ik ben ervan overtuigd dat ik gewoon voorbestemd of gedoemd ben om alleen te blijven.

Al die liefde die ik voel voor fictieve personages uit boeken of films, omgeven door muziek, en in het echte leven lukt het maar niet. 27 jaar en nog nooit een relatie... Dat zegt al genoeg.



AceVentura

Voorbestemd klinkt wel een stuk beter dan gedoemd ...  ::)

Vervelend dat het voor jou nu zo voelt. Geef niet op, sommige dingen komen gewoon op een moment waar je zelf geen invloed op hebt, soms zelfs op momenten dat je er juist even niet naar zoekt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Somebody someome

Heey hanneke misschien kunnen wij een keer afspreken? ? Ikzelf ben 26 en op zoek naar een vrouw. Weet hoe het voelt hier al 26 jaar geen Chick kunnen scoren. En al 100000 x de opmerking  gehad van ja ware komt wel ja laat bloeier. Laat maar weten wat je er van vind xd :handschudden: :cake: ;D

Mannetje

Liefde is niet iets wat zomaar eventjes in te plannen is. Al heb ik soms het gevoel dat bij andere het altijd vanzelf lijkt te gaan. Ik ben destijds over gegaan tot investeren in een stukje zelfliefde. Want als ik niet van mezelf hou, waarom zou een ander dat dan wel doen was mijn redenatie. En op een gegeven moment is het zelfs zover gekomen dat het me eigenlijk helemaal niets meer uitmaakte. Want zou ik een ander nodig hebben om liefde te kunnen voelen? Maar toch lijkt een relatie stiekem me heel fijn en gezellig. Ik omschrijf mijn leven als een hele mooie rijkelijk belegde taart, maar er is toch nog wel ruimte voor een stukje extra slagroom in de vorm van een relatie.

Patricia

Wat leuk toch Hanneke, dat hier mensen reageren die eventueel in zijn voor een vriendschap of relatie? Tof toch? Ik ben ook nog steeds alleen al heb ik wel verschillende relaties gehad. De meeste mensen willen nou eenmaal seks. Inmiddels heb ik me ermee verzoend dat ik alleen zal blijven. Maar het is jammer. Gelukkig heb ik wel kinderen, maar die vliegen ook uit. En dat vind ik best moeilijk.

Vklasener

Dus  er zijn meer mensen zoals ik met weinig tot geen sex drive . Het voelden altijd als of de enigste was .
Laatst zag ik wat op internet over aseksuelen voorbij komen, en dacht mischien Ben ik een a seksueel
31 jaar ,maagd ,bang voor sex

Ken88

Zeker herkenbaar. Toch fijn dat ik me ineens herinnerde dat ik me ooit hier aangemeld heb. Prettig om niet alleen te zijn.

Ik droom van een gezinnetje, maar weet dat een relatie nooit zal gebeuren.

Den712

Ik heb ook pas op mijn 32e mijn eerste echte relatie gehad (relatie van 2 weken tel ik niet mee ;D).
En dat kwam ook toevallig, uit een vriendschap.

calculatedpassion

Citaat van: kenbeimer op oktober 14, 2018, 08:32:25 PM
Ik droom van een gezinnetje, maar weet dat een relatie nooit zal gebeuren.

"You know nothing, Jon Snow." ;)

Kop op, taaie. Je onderschat je marktwaarde.

Ken88

Citaat van: calculatedpassion op oktober 24, 2018, 02:07:30 PM
Citaat van: kenbeimer op oktober 14, 2018, 08:32:25 PM
Ik droom van een gezinnetje, maar weet dat een relatie nooit zal gebeuren.

"You know nothing, Jon Snow." ;)

Kop op, taaie. Je onderschat je marktwaarde.
Ik ben ook niet op zoek naar een relatie. Een relatie beginnen, puur omdat je een gezin wilt stichting klopt niet vind ik. Het moet oprecht zijn.

Books and Tea

Dat is inderdaad de frustratie, denk ik: iemand willen hebben om mee te knuffelen voor de tv of handjes te houden terwijl je over de kerstmarkt wandelt maar zonder dat het 'gewoon een hechte vriendschap' is een zonder dat er verwacht wordt om meer te doen.

Ik heb een vooral bij de mannen in mijn buurt het gevoel dat een emotionele band alleen kan in ruil voor sex. Je kan geweldige gesprekken hebben met iemand en een goede vriendschap opbouwen maar vanaf je hint dat bepaalde dingen nooit gaan gebeuren heeft men plots geen tijd meer, geen zin meer, stoppen de gesprekken en eindigt de vriendschap. Dan ga je terug naar kennissen.

En dat nog voor jezelf die persoon genoeg kent om gevoelens te hebben. Als een vriendschap niet lukt, hoe gaat een relatie dan ooit gebeuren?

Samoth

Ik heb het idee dat veel vrouwen precies dat over mannen denken; over(of onder, zo u wilt)sekste wellustelingen. Over vrijwel alle mannen, tenzij homo of om welke reden dan ook voor een vrouw geen 'gevaar'. En ergens ook niet zo verwonderlijk, want ik heb ook wel eens het idee dat het overgrote deel van mijn sekse zo is. Laat ik maar even flink in de slachtofferrol kruipen, want soms voel ik me wel eens (onbewust) gediscrimineerd, gestigmatiseerd en gedemoniseerd. Maar dat moet je als een heteroseksuele, witte, man maar niet te hard zeggen.

Ik ben steeds chiller betreft mijn aseksualiteit, maar voel niet echt de dringende behoefte (geforceerd) 'uit de kast' te komen. Ik zie aseksualiteit haast een beetje als kleurenblind zijn, dat loopt iemand ook niet tegen iedereen die het maar wil horen (en ook tegen zij die dat niet willen) te verkondigen. Maar soms zou ik wel eens van de daken willen schreeuwen of op mijn voorhoofd laten tatoeëren dat ik aseksueel ben. Dat als ik een vriendin vraag samen een filmpje in de bios, een DVDtje bij mij thuis of een avondje Netflix bij haar te gaan kijken ook precies dát bedoel. En geen suggestief eufemisme voor seks.

Maar aan de andere kant ben ik haast weer 'gekrenkt' als een vriendin dan vraagt of er ook iemand anders mee mag (mogelijk dus uit 'angst' dat ik meer wil). Misschien is zo'n gezellig/individueel samenzijn wel mijn 'seks'. Wie weet ben ik dus wel net zo'n wellusteling zoals zoveel mannen dat lijken, enkel niet uit op fysieke intimiteit. Snapt en/of herkent iemand dit?

Atlantis

Citaat van: Samoth op december 03, 2018, 05:59:14 PM

Ik ben steeds chiller betreft mijn aseksualiteit, maar voel niet echt de dringende behoefte (geforceerd) 'uit de kast' te komen. Ik zie aseksualiteit haast een beetje als kleurenblind zijn, dat loopt iemand ook niet tegen iedereen die het maar wil horen (en ook tegen zij die dat niet willen) te verkondigen. Maar soms zou ik wel eens van de daken willen schreeuwen of op mijn voorhoofd laten tatoeëren dat ik aseksueel ben. Dat als ik een vriendin vraag samen een filmpje in de bios, een DVDtje bij mij thuis of een avondje Netflix bij haar te gaan kijken ook precies dát bedoel. En geen suggestief eufemisme voor seks.
Was het maar zo makkelijk als kleurenblind zijn. Dát staat een relatie niet in de weg.

Bovendien klopt het dat veel vrouwen zich veiliger voelen bij homoseksuele mannen. Kijk maar eens in een homocafé. Daar zijn vaak de mooiste vrouwen... en waarom.... ze worden daar niet lastig gevallen!!!

Als een man mij meevraagt naar de film, zit die in no time aan me te plukken en verwacht ook nog dat ik dat leuk vind.
Ik denk dat als je aangeeft dat je aseksueel bent, als je een vriendin meevraagt, dat ze dat een stuk veiliger vindt. Helaas zijn veel seksueel georiënteerde mannen vaak erg snel handtastelijk. Dus.... misschien toch maar iets meer bekendheid geven?

En knuffelen of gewoon samen zijn, zien als 'jouw soort van seks',  vind ik persoonlijk niet vreemd of opdringerig. Ook ben je naar mijn mening dan echt geen wellusteling. Een wellusteling heeft geen oog voor de behoefte, of juist de niet-behoefte van een ander.
Je frustratie echter begrijp ik maar al te goed... :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...