Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Bah. Vies kereltje.

Gestart door Fifi, september 21, 2017, 05:33:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fifi

Ik zie zo snel even geen topic waar ik deze ergernis (van de dag vooral even) kan onderbrengen.

Ik was voor mijn werk bij een klant, en hij wilde elastieken (van die brede postelastieken) hebben. Dus ik gaf die aan hem, zegt hij: "Weet je wat ik met die elastieken doe?" Ik zeg nee.
"Daar maak ik kapotjes van." Ik verstond hem eerst verkeerd, ik dacht dat hij potjes zei. Dus ik lachte maar wat, want ik snapte er geen bal van natuurlijk. Toen hij vroeg of ik wist wat kapotjes waren verstond ik hem pas goed. Euh ja, ik weet wel wat dat zijn. Hij was in de veronderstelling dat ik het niet zou weten, want "jij bent lekker jong". Mwah, valt wel mee. Maar oké, ik zie er jonger uit dan ik ben.  :banghead:
Vervolgens ging hij een heel verhaal staan houden over die kapotjes (condooms dus, voor degenen die het woord niet kennen), en ik vond het zeer ongemakkelijk. Het hele gedoe kwam nogal viezig op me over. Het heeft me daarna nog een tijdje bezig gehouden.
Nu kan ik soms best lachen om een schuine grap of zo, en ik heb in principe ook geen afkeer van seks op zich. Maar dit voelde heel verkeerd. Ik vond er weinig grappigs aan.

Welja, maakt ook niet uit. Ik had altijd al een beetje zo'n beeld bij die meneer, en dat werd hiermee nog eens bevestigd. Hoe ouder hij wordt, hoe irritanter hij wordt. Zal een midlifecrisis zijn zeker. ::)


Fricai

Wat een mafkees. Elastieken, met boterham- of diepvrieszakken o.i.d.? Lijkt me niet heel verantwoord... :schater:

AceVentura

Het is een "bijzonder" verhaal, ik kan me er ook niet echt iets bij voorstellen, elastieken alleen lijken me niet genoeg  ::) Uitleggen hoeft overigens niet hoor  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fifi

Haha, ik heb ook niet gevraagd hoe hij dat dan deed. Ik wil het echt niet weten. ::)

Bubble

Ik ben niet preuts, maar voor mij valt dit onder de noemer ongewenste omgangsvormen. Is dit iemand die je beroepsmatig kent? Misschien via je werkgever iets mee doen dan. Wat hij bij jou doet...
Anders goed is ook goed

Fifi

Citaat van: Bubble op september 22, 2017, 06:22:12 PM
Ik ben niet preuts, maar voor mij valt dit onder de noemer ongewenste omgangsvormen. Is dit iemand die je beroepsmatig kent? Misschien via je werkgever iets mee doen dan. Wat hij bij jou doet...

Ik heb het er met een collega over gehad vandaag, en die vond het ook absoluut niet kunnen.
Het is iemand inderdaad die ik via mijn werk "ken". Als deze meneer een volgende keer weer zoiets doet, dan ga ik er melding van maken bij mijn leidinggevende.

Fricai

Ik zou hem zelf eigenlijk ook wel even op de hoogte stellen, ala "Ik ben hier niet van gediend, en als je niet op houdt dien ik een klacht in.".

Koffie

Waarom pas melding maken bij een volgende keer? Het gaat er om dat je je - nu - niet veilig voelt. Tenminste, ik zou me heel ongemakkelijk voelen. Het lijkt mij gewoon fijner als dit al bekend was voor je er weer een keer heen gaat.

Los van aseksualiteit is dit namelijk gewoon inderdaad vies en grensoverschrijdend.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fifi

Citaat van: Koffie op september 22, 2017, 10:17:54 PM
Waarom pas melding maken bij een volgende keer? Het gaat er om dat je je - nu - niet veilig voelt. Tenminste, ik zou me heel ongemakkelijk voelen. Het lijkt mij gewoon fijner als dit al bekend was voor je er weer een keer heen gaat.

Los van aseksualiteit is dit namelijk gewoon inderdaad vies en grensoverschrijdend.

Mijn leidinggevende lacht me waarschijnlijk alleen maar uit. Dat doet hij met alles waar je mee aankomt. ::)

Ik zal het er morgen nog eens met die collega over hebben, kijken of zij ook vindt dat ik het beter maar moet melden.

Koffie

Dan heb je dus een dubbel probleem. Een leidinggevende die niet achter je staat en die vieze kerel.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fifi

Citaat van: Koffie op september 22, 2017, 11:27:01 PM
Dan heb je dus een dubbel probleem. Een leidinggevende die niet achter je staat en die vieze kerel.

Inderdaad.  :(

Fricai

Vervelend (en raar) dat een leidinggevende klachten niet serieus neemt... Wat is dan het nut van een leidinggevende? ???

Ik vind dat jullie het wel erg dramatisch opvatten. Wat als meneer gewoon sociaal onbekwaam is, en niet door heeft dat je het maar niks om naar zijn verhaal te luisteren? Als je het hem niet vertelt, kun je ook niet klagen dat hij niet op houdt. Tevens: Niet iedereen vindt dezelfde gespreksonderwerpen gepast en ongepast.


Fifi

Citaat van: Fricai op september 23, 2017, 12:56:41 AM
Vervelend (en raar) dat een leidinggevende klachten niet serieus neemt... Wat is dan het nut van een leidinggevende? ???

Ik vind dat jullie het wel erg dramatisch opvatten. Wat als meneer gewoon sociaal onbekwaam is, en niet door heeft dat je het maar niks om naar zijn verhaal te luisteren? Als je het hem niet vertelt, kun je ook niet klagen dat hij niet op houdt. Tevens: Niet iedereen vindt dezelfde gespreksonderwerpen gepast en ongepast.



Dat vraag ik me al die tijd dat we deze leidinggevende hebben ook al af.  :banghead:

Deze meneer is niet sociaal onbekwaam. Het is zolang ik hem ken een grote flirt, maar dan wel een beetje op een viezige manier. Is ook zo'n man die je de hele tijd lieverd noemt. Ik heb dat nooit prettig gevonden, maar ik word geacht vriendelijk en beleefd te blijven tegen klanten. Dus iets ervan zeggen tegen die persoon is lastig.
Ik wil er ook niet teveel over zeggen online, want ik ben bang voor eventuele herkenning. Het is geen collega of zo, maar om nu mijn hele werksituatie hier neer te zetten om het verhaal helemaal duidelijk te maken vind ik niet zo prettig. :)

Koffie

Het kan een heel bedreigend gevoel zijn als een man zo doet. Vele vrouwen hebben wel de ervaring dat mannen niet altijd hun handen thuishouden (ik wel in elk geval) en als je dan alleen bent in zo'n situatie met zo'n figuur dat allerlei nogal insinuerende opmerkingen maakt, dan is dat gewoon eng. Het kan hele grensoverschrijdend zijn en het raakt heet direct aan jezelf. Dus ja, ik begrijp wel dat Fifi hier niet lekker van is. Het is een soort mentale aanranding.

Dat iemand sociaal onbekwaam is zou daar niet aan afdoen, overigens. Het zou dan hooguit betekenen dat hij gemakkelijker grensoverschrijdend gedrag vertoont, maar dat wil niet zeggen dat dat OK is.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Fricai

#14
Citaat van: Fifi op september 23, 2017, 09:48:49 AMDeze meneer is niet sociaal onbekwaam. Het is zolang ik hem ken een grote flirt, maar dan wel een beetje op een viezige manier. Is ook zo'n man die je de hele tijd lieverd noemt. Ik heb dat nooit prettig gevonden, maar ik word geacht vriendelijk en beleefd te blijven tegen klanten. Dus iets ervan zeggen tegen die persoon is lastig.

Als hij wel sociaal bekwaam is, heeft hij kennelijk lak aan het feit dat jij niks van 'm moet hebben... Wat een mafkees. Ben eventjes blij dat ik geen vrouw ben en met dit soort figuren te maken krijg!
Ik zou niet accepteren dat je dit maar moet ondergaan, omdat je beleefd moet zijn. Je kan op een beleefde manier duidelijk maken, dat zijn avances ongepast en ongewenst zijn. En als je werkgever zelfs dat een probleem zou vinden, dan is die werkgever achterlijk. Als je zijn idiote verhalen moet aanhoren verspil jij je tijd, en dat wil je werkgever toch ook niet, neem ik aan?

Citaat van: Koffie op september 23, 2017, 11:28:52 AMHet kan een heel bedreigend gevoel zijn als een man zo doet. Vele vrouwen hebben wel de ervaring dat mannen niet altijd hun handen thuishouden (ik wel in elk geval) en als je dan alleen bent in zo'n situatie met zo'n figuur dat allerlei nogal insinuerende opmerkingen maakt, dan is dat gewoon eng. Het kan hele grensoverschrijdend zijn en het raakt heet direct aan jezelf. Dus ja, ik begrijp wel dat Fifi hier niet lekker van is. Het is een soort mentale aanranding.

Ik snap wel dat mannen die een bepaalde indruk bij je wekken, eng kunnen zijn. Maar hier kun je verder weinig mee... Zolang het bij praten blijft, doet meneer niets verkeerd volgens de wet, zeker als je niet eens duidelijk maakt dat je er niet van gediend bent.

CiteerDat iemand sociaal onbekwaam is zou daar niet aan afdoen, overigens. Het zou dan hooguit betekenen dat hij gemakkelijker grensoverschrijdend gedrag vertoont, maar dat wil niet zeggen dat dat OK is.

Uiteraard!