Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

geloof

Gestart door Catulus, december 01, 2017, 06:48:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vleermuis

Ik ben niet religieus opgevoed, maar heb wel ooit op de christelijke school gezeten. Die lag namelijk naast de flat waarin ik toen woonde en de enige openbare school lag aan de overkant van een drukke weg. Het was dus een vellige optie.

Ik noem mezelf geen boeddhist, maar ik verdiep me al een paar jaar in deze levensovertuiging.

Lydia96


Intotheworld

Tijdens mijn vorige relatie ben ik heel erg gehecht geraakt aan mijn vriendin, mijn leven draaide meer om dat van haar dan dat van mijzelf.
Toen we uit elkaar gingen, was ik dat kwijt. Ik had geen controle meer over haar gevoel en kon niks meer doen om het leven voor haar wat makkelijker te maken.

Op internet had ik een ervaring van iemand gelezen die hetzelfde had bij zijn ex-vrouw. Hij zei dat hij in een religie was gaan geloven om daar voor te gaan leven.

Dat vond ik toch wel erg mooi. Ik ben zelf nooit gelovig geweest omdat ik het lastig vind dingen aan te nemen die ik zelf niet kan voelen of waarnemen voelen is ook waarnemen, ik weet het. Toen ik dat hoorde begreep ik beter dat mensen gelovig kunnen zijn, om ook altijd een hou-vast te kunnen hebben, en een doel om voor te leven.


Ik ben zelf niet gelovig, maar vind het wel interessant!