Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mobiele telefoons & Abonnementen

Gestart door Fricai, december 11, 2017, 12:09:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Citaat van: Erik7494 op december 12, 2017, 09:01:33 PM
Daar is dus geen eenduidig antwoord op te geven.

Ik nam whatsapp als voorbeeld, maar de anderen, facebook messenger, skype etc zullen echt niet veel verschillen qua ondersteuning van oude operating systems, dus tenzij je dat allemaal wil uitzoeken zou whatsapp als richtlijn nemen. Ook via browser zal dat niet gaan lukken.

Ah, nu snap ik het. Dankje! ;)

En thanks Ace, ik wou dat er een simpele andere oplossing voor was, dan hoefde ik deze optie al niet eens te overwegen.

AceVentura

Misschien een rare vraag, maar wat is het probleem waar je een oplossing voor zoekt ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Ik wil mobiele communicatie naar het buitenland, maar niet tegen de standaard tarieven (ala 0,25 per sms). :)

Waarmee ik het topic begon is één mogelijke oplossing:
Citaat van: Fricai op december 11, 2017, 12:09:17 AMIk zoek iets zonder data, met iets tussen 150 bel/sms en onbeperkt, en de mogelijkheid om te bellen/sms'en naar het buitenland.

Een alternatieve oplossing is een telefoon die chat software aankan te gebruiken op wifi thuis, bij vrienden, in de trein, etc... Maar ik vind smartphones (zoals die iphone 5) eigenlijk maar ondingen. Zoals je al zei, als je enkel wil bellen/sms'en is een dumbphone een betere keuze. ;) En als ik eens in de zoveel tijd geld moet besteden aan de aanschaf (dan wel reparatie) van zo'n apparaat, hoeveel goedkoper ben ik dan nog uit?

Er zijn nog twee alternatieven, met een tweede telefoon of een telefoon met dual sim. Daarmee zou ik: A) Een tweede abonnement in dat land kunnen nemen (maar dit is 'niet volgens de spelregels', immers heb ik geen legitieme reden om een buitenlands abonnement te hebben, en ik weet niet of die provider dit door de vingers zou zien) -OF- B) Prepaid tegoed kunnen gebruiken, wat vermoedelijk goedkoper uit komt dan de standaard tarieven voor bellen naar het buitenland (?).

Het is allemaal niet ideaal... :-X

Erik7494

"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

AltijdDruk

@Fricai
Domme vraag waarschijnlijk, maar heb je een pc/laptop? Ik bel naar vrienden in het buitenland met skype en dan heb je niet eens een telefoon nodig. Gaat via de wifi, ee aanschaf van een headset is een stuk goedkoper dan een telefoon of nieuw abonnement :)

Fricai

Citaat van: AltijdDruk op december 13, 2017, 12:34:35 PM@Fricai
Domme vraag waarschijnlijk, maar heb je een pc/laptop? Ik bel naar vrienden in het buitenland met skype en dan heb je niet eens een telefoon nodig. Gaat via de wifi, de aanschaf van een headset is een stuk goedkoper dan een telefoon of nieuw abonnement :)

Uiteraard! :) Maar ik wil graag mobiele communicatie...
Als ik alle opties onacceptabel vind, dan val ik terug op pc inderdaad. ;)

AceVentura

Citaat van: Fricai op december 12, 2017, 11:26:47 PM
Een alternatieve oplossing is een telefoon die chat software aankan te gebruiken op wifi thuis, bij vrienden, in de trein, etc... Maar ik vind smartphones (zoals die iphone 5) eigenlijk maar ondingen. Zoals je al zei, als je enkel wil bellen/sms'en is een dumbphone een betere keuze. ;) En als ik eens in de zoveel tijd geld moet besteden aan de aanschaf (dan wel reparatie) van zo'n apparaat, hoeveel goedkoper ben ik dan nog uit?
Hoewel ze schaars zijn worden ze nog steeds nieuw verkocht hoor. Ik heb niet zo heel lang terug nog voor 10 euro een dual sim(!) alcatel toestel gekocht, zat nog 7,50 beltegoed bij ook :)

Citeer
Er zijn nog twee alternatieven, met een tweede telefoon of een telefoon met dual sim. Daarmee zou ik: A) Een tweede abonnement in dat land kunnen nemen (maar dit is 'niet volgens de spelregels', immers heb ik geen legitieme reden om een buitenlands abonnement te hebben, en ik weet niet of die provider dit door de vingers zou zien) -OF- B) Prepaid tegoed kunnen gebruiken, wat vermoedelijk goedkoper uit komt dan de standaard tarieven voor bellen naar het buitenland (?).
Optie A gaan ze niet door de vingers zien. Gebruik in het buitenland volgens de EU wetten enzo is beperkt tot enkele maanden per jaar, bedoeld voor vakantiegebruik.
Optie B zou kunnen.

Ik weet niet of je een specifiek land in gedachte hebt, soms zijn er (vaak kleine) virtuele providers die zich richten op een specifieke doelgroep met daarbij extra lage tarieven naar landen die voor die doelgroep belangrijk zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Citaat van: Erik7494 op december 12, 2017, 09:01:33 PM
Ik nam whatsapp als voorbeeld, maar de anderen, facebook messenger, skype etc zullen echt niet veel verschillen qua ondersteuning van oude operating systems, dus tenzij je dat allemaal wil uitzoeken zou whatsapp als richtlijn nemen. Ook via browser zal dat niet gaan lukken.

Ik dacht hier nog eens over na, en ik snap het toch niet echt. Je hebt toch ook bijvoorbeeld allerlei software die ooit geschreven is voor Windows XP, en nog steeds prima zou draaien op Windows XP? ??? Ik wil enkel communicatie met één andere telefoon. Kan ik niet gewoon twee oude (bijna) dezelfde telefoons kopen, waarop dezelfde software al meegeleverd is? Of heeft chat software altijd een server o.i.d. nodig (die dan in het geval van oude software niet meer bestaat)?


Die website (rebuy.nl) is wel mooi trouwens, thanks. Krijg in ieder geval duidelijke prijsindicaties van allerlei oude toestellen. :)

AceVentura

Citaat van: Fricai op december 30, 2017, 06:47:32 PM
Of heeft chat software altijd een server o.i.d. nodig (die dan in het geval van oude software niet meer bestaat)?
Chat software heeft altijd een server behorend bij de dienst nodig. Dat is wat mij betreft ook altijd het vervelende: Er is een partij die al je berichten kan lezen, en dit over het algemeen ook doet om daar (reclame) inkomsten mee te maken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Sta toch op het punt een smartphone aan te schaffen, vroeg me nog iets af, kan die chatsoftware het aan als je op wifi (bijv. thuis) belt en vervolgens weg loopt, of andersom?

Als dat werkt is dat een pre voor abonnementen met ook een mini beetje data. ;)