Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Onderzoek naar de relatie tussen eigenwaarde en aseksualiteit

Gestart door Lizzy., februari 27, 2023, 05:12:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lizzy.

Hi!
Mijn naam is Lizzy (zij/haar), en voor mijn masterscriptie bij de UvA doe ik onderzoek naar de relatie tussen eigenwaarde en aseksualiteit in Nederland. Het doel van dit onderzoek is om meer zichtbaarheid te creëren en te begrijpen hoe de eigenwaarde van aseksuele mensen wordt gevormd binnen de maatschappij. Voor dit onderzoek wil ik mensen interviewen die 5 jaar of langer in Nederland wonen en zich identificeren binnen het aseksuele spectrum. Ik zal vragen stellen over wat aseksualiteit en eigenwaarde voor jou betekenen, en hoe dit zich verhoudt tot de sociale normen die in Nederland bestaan.

Het interview is volledig vrijwillig, er worden pseudoniemen gebruikt voor je privacy en het zal ongeveer een uur duren. Het interview vindt plaats op een plek die voor jou fijn is. Dit mag offline of online, de keuze is aan jou. Daarnaast wil ik je vragen om een dagboek bij te houden voor een week, waarin je reflecteert op dagelijkse bezigheden die betrekking hebben op jouw aseksualiteit en eigenwaarde.
 
Ben of ken je iemand die me kan helpen met dit onderzoek? Of wil je meer informatie voordat je beslist? Stuur me dan een e-mail: lizzypruijssers@gmail.com

Ik kijk er naar uit om van je te horen.
Liefs,
Lizzy

Koffie

Welkom!
Interessant onderwerp. Ik denk er even over na, het klinkt best intensief. Voor mij is mijn aseksualiteit ook niet iets dat in mijn dagelijks leven heel actief een rol speelt. Het is er gewoon.

Heb je bepaalde dagelijkse vragen aan de hand waarvan je zo'n dagboek invult?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceOfCups

Ik wil je best helpen hiermee en zal je mailen.
Voordat ik wist ace te zijn had het overigens (in negatieve zin) veel meer invloed op mijn gevoel van eigenwaarde. Ik hoop dat je er iets aan hebt
Ecce homo

Edewecht

Hallo Lizzy,

Welkom op het forum. En fijn dat je interesse hebt in het onderwerp aseksualiteit.

Na wat twijfelen denk ik dat ik wel mee wil doen. Alleen dat dagboek... haha, ik denk dat er weinig in komt te staan. ;D
Maar goed. Ik zal je een mailtje sturen.

Martin
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Lizzy en bedankt voor je interesse in aseksualiteit :cake:  :cake:  :cake:

Zelf zie ik aseksualiteit en eigenwaarde vooral als twee losstaande eigenschappen die in alle combinaties voor kunnen komen. Daardoor heb ik geen interesse om mee te doen maar wil je wel veel succes wensen met het onderzoek.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Lizzy.

Citaat van: Koffie op februari 27, 2023, 11:05:50 PMWelkom!
Interessant onderwerp. Ik denk er even over na, het klinkt best intensief. Voor mij is mijn aseksualiteit ook niet iets dat in mijn dagelijks leven heel actief een rol speelt. Het is er gewoon.

Heb je bepaalde dagelijkse vragen aan de hand waarvan je zo'n dagboek invult?

Hi, ja ik heb ongeveer 3 tot 5 vragen waarop je elke dag voor een week lang kan reflecteren!

Lizzy.


Edewecht

@Lizzy, ik heb je topic verplaatst van Onderzoeken naar Oproepen (waar je zelf al een tweede oproep had geplaatst).
Dit omdat we eigenlijk niet willen dat hetzelfde bericht op twee verschillende plekken staat. (zie ook "Over het Oproepen Forum" op dit board.)

Ik hoop dat je hiermee dan ook meer leden bereikt.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Lizzy.

Citaat van: Edewecht op maart 01, 2023, 05:08:07 PM@Lizzy, ik heb je topic verplaatst van Onderzoeken naar Oproepen (waar je zelf al een tweede oproep had geplaatst).
Dit omdat we eigenlijk niet willen dat hetzelfde bericht op twee verschillende plekken staat. (zie ook "Over het Oproepen Forum" op dit board.)

Ik hoop dat je hiermee dan ook meer leden bereikt.

Kan ik helemaal begrijpen! Bedankt!!

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Stevie1992

Hoi,

Zou je wat meer kunnen vertellen over de dagboekvragen en reflectie? Dan kan ik beter inzien of ik daar aan mee zou kunnen doen. Als je nog meer mensen nodig hebt natuurlijk
I need no reasons, I simply.. am

Lizzy.

Citaat van: Stevie1992 op maart 08, 2023, 08:53:20 AMHoi,

Zou je wat meer kunnen vertellen over de dagboekvragen en reflectie? Dan kan ik beter inzien of ik daar aan mee zou kunnen doen. Als je nog meer mensen nodig hebt natuurlijk

Bedankt voor je reactie en interesse in het onderzoek! Ik heb zeker nog mensen nodig en ik kan heel goed begrijpen dat het dagboek gedeelte een beetje onduidelijk is. Het doel van het dagboek is om inzicht te krijgen in jouw ervaringen, gevoelens en perspectieven over situaties die de relatie tussen jouw aseksualiteit en eigenwaarde vormgeven. Door middel van dit dagboek wil ik te weten komen hoe dagelijkse activiteiten of denkprocessen bijdragen aan hoe jij je voelt over jezelf. Bijvoorbeeld, een bepaald gesprek gaf je een goed/slecht gevoeld over jezelf of hoe iets in het nieuws over seksualiteit jou aan het denken heeft gezet.
Ik heb 3 tot 5 vragen opgesteld die je elke dag voor een week lang kan beantwoorden of op kan reflecteren, natuurlijk ben je ook vrij om zelf dingen toe te voegen. Als een week niet lukt, zijn een aantal dagen ook al heel behulpzaam.

Hopelijk zorgt dit voor wat duidelijkheid en als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

Intotheworld

Citaat van: Koffie op februari 27, 2023, 11:05:50 PMVoor mij is mijn aseksualiteit ook niet iets dat in mijn dagelijks leven heel actief een rol speelt.

Hoe kan dat nou?  :schater: je bent administrator!

Koffie

Tja toch is het zo. ;)
Ik ben het gewoon, en ik kom weinig momenten tegen waarop mijn geaardheid ertoe doet.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie