Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

rottige familie

Gestart door Silver, mei 26, 2018, 02:27:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silver

Ja sorry dat ik het onderwerp "rottige familie" noem :p maare zal t effe uitleggen, en ik wil eigenlijk weten wat jullie ermee zouden doen / aanpakken.

T zit als volgt: ik heb praktisch geen familie meer door stomme ruzies (niet tussen mij en hen maar familieleden onderling) dus de enige die ik nog zie of hoor zijn: mijn tweelingzus en haar gezin, mijn jonger zusje en haar vriend, mijn broer (maar die speelt effe niet mee want die werkt al een half jaar in zwitserland dus die zien we toch zelden), mijn moeder, mijn oma en 1 tante.
Das al, de situatie is zo: mijn oma en tante wonen in het huis (belgie) dat eigenlijk van mijn moeder is (hun hebben daar woonrecht, vraag me niet hoe of wat, erg ingewikkeld!), mijn tante heeft dan zelf eigenlijk ook een huis (nederland) aan de overkant
(dit is baarle-hertog, nassau voor degene die weten hoe grillig de grens daar kan lopen), mijn tante kan echter niet in haar eigen huis gaan wonen sinds die half gehandicapt is en bovendien een serieuze verzamelwoede heeft, dus dat huis staat letterlijk volgestauwd met rommel vanaf de grond tot plafond!
Nu mijn moeder kan haar huis (ze is nu in haar eigen huis gaan wonen, dus bij mijn oma en tante) niet meer betalen (omdat ze zelf niet 100% meer kan werken en nu op ziekenkas zit) dus vonden ze het een goed idee dat mijn zusje en haar vriend daar bij in trekken (er wonen dus nu eigenlijk 3 verschillende "groepjes" in 1 huis, gelukkig is dat groot zat dus mijn oma en tante wonen vanonder en mijn zusje en vriend zijn op de bovenverdieping erin getrokken (die word momenteel gerenoveerd tot aparte woonunit, met aparte keuken enz..) Financieel is dit et doen voor idereen.
het enige probleem nu..is mijn moeder, die heeft nu der eigen plek niet meer omdat ze die aan mijn zusje gegeven heeft, met gevolg dat moeder heel haar hebben en houden naar beneden aan het verhuizen is!
Mijn oma heeft al 70% van al haar meubels weg moeten doen omdat moeder haar meubels daar moeten staan (dus mam pakt dus ineens heel de onderverdieping in beslag).
Mijn oma klaagt nu elke week tegen mij en mijn tweelingzus dat zij daar niks meer heeft of kan doen, ze heeft alleen nog 1 zeteltje en haar eigen bed! Dus iedereen word nu kei ongelukkig want ze zijn daar tegen mekaar aan klagen dat niemand geen ruimte heeft en er word daar gescholden en geroepen dat t niet erger kan.
Mijn tweelingszus en ik zitten met ons handen in t haar want ja wij staan hier tussenin! wij kunnen niet helpen, we hebben mijn tante nu duidelijk gemaakt dat het beter zou zijn als ze haar eigen huis leegmaakt en daar terug intrekt met mijn oma, dan wonen mijn oma en tante in een apart huis en heeft mijn moeder heel de onderverdieping van HAAR huis voor haar alleen!
maar met die verzamelwoede is dat dus niet evident, tenslotte zou ze dat niet eens willen want das op nederland (daar ligt het allemaal anders dan in belgie met de ziekenkas en leningen enzo en t is duurder blijkbaar elek en gas en water...)

Wij weten het dus echt niet meer, mijn moeder zit nu in een depressie en dreigt haar eigen iets aan te doen, mijn oma dreigt ermee op straat te gaan staan zodat ze overreden word, ja amai t is erg ze :s, mijn zusje kiest mam haar kant, terwijl ik en mijn tweeling eerder oma haar kant kiezen want hallo, die is al 87 he, die kan daar allemaal niet zo goed meer tegen heel die verhuis en veranderingen, de drukte en de stress. dat is nog mijn grootste angst ja, dat er straks iets met mijn oma gebeurt.
Ik heb gisteren nog tegen mijn tweeling gezegd: als er men oma iets overkomt door heel dit gedoe, dan ga ik het bepaalde personen nooit meer vergeven.
T zijn daar allemaal egoïstische mensen die alleen maar aan zichzelf denken. In plaats van aan elkaar proberen te denken en zo een oplossing te zoeken, nee t is: ik moet hebben, hebben en hebben.
Ik weet zelf hoe rottig het is om bij een ander in te moeten wonen (ik heb het net zelf 4 jaar gedaan bij mijn tweelingszus).
Als ik geen 3 trappen in mijn huis had dan had ik wel gezegd dat mijn oma hier kon komen wonen maar ja ik woon bij leuven, dus das kei ver, en dan zou ze niemand meer zien (allee van haar bejaardenclubje ofzo)

Toen dat ze voorstelden dat mijn zusje daar in zou trekken, wist ik ook niet wat antwoorden omdat ik er meteen een slecht gevoel bij had (ben hsp'er he) maar ik kan dan nooit zeggen van: erm als ik jou was zou ik dat niet doen want ik zie dit nooit goedkomen.
Mensen vertikken het toch om goed advies ter harte te nemen (dus ik geef geen raad meer). Ik loop nu elke dag rond van: wat moet een mens hier nu mee!? Ik en mijn tweeling kunnen alleen maar afwachten en hopen dat het niet al te grellig afloopt.
Want het kan hier in meerdere situaties fout aflopen, bv dat mijn moeder naar de rechter stapt en mijn oma en tante het huis uit LAAT zetten! Dan staan ze op straat!

Allee dan loopt het eindelijk goed in mijn eigen leven en dan moet dat van de omgeving weer kapot gaan. :banghead:
Oh en by the way, t is nu al zover dat ze mij als tussenmiddel gebruiken (niet het goeie woord, ik weet het woord zo niet), ik word nu in ruzies gebruikt om mekaar zwart te maken ofzo.
Ze maken nu ook al ruzie over MIJ, terwijl ik er helemaal niks mee te maken heb! Echt, das volgens mij gewoon omdat ze niet meer weten wat zeggen en dat ze wel HUN gelijk willen hebben dus dan gaan ze er maar buitenstaanders mee in t egvecht gooien zeker.
En straks is de familie helemaal om zeep, ik ben bang dat het straks zo gaat evolueren dat ik en mijn tweelingszus alleen nog maar mijn oma en tante gaan zien en dat die andere 2 ons niet meer willen zien (want mijn zusje is wel heel erg rap beinvloedbaar!)

Ik hoop dat het niet te ingewikkeld geworden is  :schater: ik ben in ieder geval blij dat ik mijn frustratie heb kunnen opschrijven  :) (niet dat het compleet verdwijnt)
*I am the one and only me! :p*

AceVentura

Wat een rotte situatie Silver, en wat lastig dat jij en je tweelingzus hier tussenin zitten.

Kijk ik hier met een systemische blik naar dan klopt het niet dat jullie hier tussenin staan, misschien is dat ook de reden dat ze niet luisteren. Het niet de normale gang van zaken dat de kinderen de ouders moeten corrigeren. Wat dat betreft zou ik zeggen: Leg/laat de verantwoordelijkheid waar hij hoort, namelijk bij de betrokken personen. Jullie staan hier buiten.

Als ik zo de tekst lees krijg ik de indruk dat er veel aan het veranderen is, vrijwillig of enigszins gedwongen door de situatie. Voor de nieuwe situatie is kennelijk niet duidelijk waar de grenzen liggen, bijvoorbeeld wie hoeveel ruimte mag gebruiken. Ik denk dan ook dat daar de uitdaging en de oplossing ligt: In plaats van er via ruzies achter te komen met elkaar in gesprek gaan over wat wel of niet kan, waar de grenzen liggen. Pas als de grenzen duidelijk zijn kan je mensen aanspreken op het niet respecteren van die grenzen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Silver

Ik heb net gehoord dat de situatie nu nog een potje erger is geworden, mijn moeder heeft zich in bed gestopt en wil alleen nog koffie en sigaretten en ze blijft daar tot mijn oma en tante het huis buiten gezet zijn.
Erg ze.

ik en men zus gaan morgen "bemiddelen" amai ben benieuwd, we gaan zeggen dat ze volwassenen zijn en zich ook zo moeten gedragen ipv een klein kind zich te gaan verstoppen.
T kan goed zijn dat ik daar een hoop stress van ga krijgen, met mijn hooggevoeligheid kan ik echt niet tegen roepen en ruzies.
Maar als puntje bij paaltje komt, gaat iedereen zich straks hard verschieten van mij, ik hou me altijd kalm en "ontplof" pas uit het zich van een ander, maar morge kan dat wel eens een ander verhaal zijn.
En dan zeg ik misschien lelijke dingen maar die meen ik dan ook uit de grond van mijn hart.
meestal zeggen ze: wat je zegt als je kwaad bent dat meen je nooit.....maar ik dus wel  >:D
Desnoods bel ik de politie bij!! ....zo ver zal t toch niet komen hoop ik.
*I am the one and only me! :p*

Jann

Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Lottie

Hey Silver, hoe is het nu met je? En met de dingen om je heen? Ik hoop wat rustiger? Heftig joh.