Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Blog over aseksualiteit

Gestart door Amber, augustus 13, 2018, 10:21:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Amber

Citaat van: Edewecht op augustus 16, 2019, 06:32:39 PM
Wat jij in ieder geval bereikt hebt met dit verhaal, is dat ik weer meer mijn kleuren (letterlijk) ga laten zien! (Was een beetje weggezakt, afgelopen jaar.)
Ah mooi zo! Zijn ook wel mooie kleuren van de ace vlag :ange:

Citaat van: AceVentura op augustus 16, 2019, 08:42:32 PM
Toen ik in 2018 bij de Roze Zaterdag in Gouda was liep ik mee met de Pride Walk. Ik zag toen langs te kant iemand met een Ace vlag staan, helaas had ik toen alleen m'n ring en die viel niet voldoende op voor herkenning. M'n vlag was toen wat te onpraktisch omdat ik achter een rolstoel liep, had ik die wel bij me gehad dan had dat zeker geholpen.
Ik doe zelf altijd m'n vlag als een soort cape om zodat ie niet in de weg zit. Of nouja, ik moet oppassen dat ik er niet per ongeluk op stap, maar het is een methode.

Edewecht

Citaat van: Amber op augustus 18, 2019, 09:23:12 PM

Ik doe zelf altijd m'n vlag als een soort cape om zodat ie niet in de weg zit.


Goed idee!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Vic13

Citaat van: Amber op maart 09, 2019, 09:10:16 PM
Heeft een tijdje geduurd, maar ik heb weer een nieuwe blogpost geschreven: https://medium.com/@acetivist/gender-n-v-t-4c421b9927d9

Hij gaat niet over aseksualiteit deze keer, maar over het vinden van mijn genderidentiteit. Vinden jullie vast alsnog interessant :ange:

Ik heb deze blog nog even gelezen en wil er graag even op reageren, want wat is het herkenbaar!
Ik (ook genderqueer) word er gek van dat mensen zeggen dat ik blij moet zijn met wie ik ben, dat ik moet accepteren dat ik zo geboren ben etc. Het lijkt alsof niemand het serieus kan nemen wanneer je niet in het hokje man of vrouw past. Alsof het zijn van transgender misschien nog net kan, maar dat non-binair bullshit is. Ik vond het zo fijn om de blog te lezen en te zien dat ik níet gek ben, dat er meer mensen zijn zoals ik. En ook bedankt voor het delen van de documentaire van tegenlicht! Ik leef trouwens in een omgeving waarin iedereen boos is over het feit dat de NS nu "beste reizigers" zegt, wat ik niet begrijp omdat nu juist iedereen inbegrepen wordt. Fijn om te zien dat ik niet de enige in Nederland ben waarvoor de "dames en heren" in "beste reizigers" is veranderd  ;)

Amber

Citaat van: Vic13 op augustus 28, 2019, 08:18:07 AM
Ik heb deze blog nog even gelezen en wil er graag even op reageren, want wat is het herkenbaar!
Ik (ook genderqueer) word er gek van dat mensen zeggen dat ik blij moet zijn met wie ik ben, dat ik moet accepteren dat ik zo geboren ben etc. Het lijkt alsof niemand het serieus kan nemen wanneer je niet in het hokje man of vrouw past. Alsof het zijn van transgender misschien nog net kan, maar dat non-binair bullshit is. Ik vond het zo fijn om de blog te lezen en te zien dat ik níet gek ben, dat er meer mensen zijn zoals ik. En ook bedankt voor het delen van de documentaire van tegenlicht! Ik leef trouwens in een omgeving waarin iedereen boos is over het feit dat de NS nu "beste reizigers" zegt, wat ik niet begrijp omdat nu juist iedereen inbegrepen wordt. Fijn om te zien dat ik niet de enige in Nederland ben waarvoor de "dames en heren" in "beste reizigers" is veranderd  ;)

Goed om te lezen dat je wat aan m'n blogpost had! Ik merk inderdaad ook wel dat het voor veel mensen moeilijk is te accepteren dat er meer dan twee genders zijn. Was voor mij ook zo in het begin, maar het kan soms best wel irritant zijn als mensen je genderidentiteit niet serieus nemen ::)

En die discussie over dat 'beste reizigers' snap ik ook niet! Het is niet alsof de mensen die erover klagen nu worden buitengesloten