Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Blog over aseksualiteit

Gestart door Amber, augustus 13, 2018, 10:21:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

#30
Mooie blog Amber, en wat een mooie ontdekkingsreis heb je gemaakt :klap:

Ga je verder nog stappen nemen naar aanleiding van je genderdysforie of is de ontdekking nog zo vers dat je daar niets over kan zeggen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Atlantis

Mooi verhaal Amber. Ik heb het met interesse zitten lezen  :highfive1:
I solemnly swear that I am up to no good...

Amber

@ Edewecht: Haha, zo erg ben ik niet veranderd hoor! Maar we gaan elkaar sowieso nog wel zien :)

Citaat van: AceVentura op maart 10, 2019, 10:10:43 AM
Ga je verder nog stappen nemen naar aanleiding van je genderdysforie of is de ontdekking nog zo vers dat je daar niets over kan zeggen?

Ik ben hier inderdaad eigenlijk nog maar net mee bezig, dus ik ben vooral aan het experimenteren met kleding enzo. Denk niet dat ik aan de hormonen wil, want ik zou van baardgroei/ een lagere stem etc. waarschijnlijk net zoveel dysforie krijgen omdat ik ook geen jongen ben. Maar misschien wil ik nog wel een binder proberen als ik ergens een betaalbare kan vinden :P

Bubble

Wat mooi dat je jezelf de ruimte geeft om te ontdekken, Amber
Anders goed is ook goed

Marsumarsu

Suuupergave blog, Amber!
Ik kwam dit topic nu pas tegen en je posts natuurlijk meteen gelezen. Je verwoordt het allemaal heel pakkend, waardoor ik zelf ook weer nieuwsgierig wordt naar dingen waar ik nog niet zoveel vanaf weet (genderdiversiteit, bijvoorbeeld).
Ben benieuwd naar je toekomstige posts.  :cake:

Somebody someome

mooi stuk Amber. super veel respect dat je hier zo online mee uitkomt :klap: :cheerleader: :smile-hart: :smile-hart:

Als ik door de stad loop kijk ik vooral naar kledingwinkels voor vrouwen eigenlijk. Niet dat dit iets in de vorm van gender identiteit betekent denk ik. Maar vind als man beetje oneerlijk dat vrouwen zoveel creatiever kunnen zijn met kleding dan mannen.

Vind dat mannen echt saai zijn qua kledingkeuze. vrouwen hebben zoveel meer keuze dan een broek en tshirt. mss ook een reden dat ik nooit veel kleren gaan shoppen. Reden nr 1 is niet heel rijk zijn. Maar wat ik zojuist beschreven heb speelt zeker mee.


Marsumarsu

Citaat van: Somebody someone op maart 11, 2019, 10:28:40 PM
Als ik door de stad loop kijk ik vooral naar kledingwinkels voor vrouwen eigenlijk. Niet dat dit iets in de vorm van gender identiteit betekent denk ik. Maar vind als man beetje oneerlijk dat vrouwen zoveel creatiever kunnen zijn met kleding dan mannen.

Zo waar!
Als vrouw viel me dat nooit zo op... tot ik een keer (toen ik nog in de horeca werkte) een klant complimenteerde op haar bijzonder mooie halsketting, en later zei zij dat ze mijn broek (bloemetjesmotief, yay!) zo leuk vond. Zegt de man met wie ze kwam lunchen: "Sja, ik draag alleen een saai blokjesvest. Jammer eigenlijk." (en toen kwam er een heel gesprek los over creativiteit met kleurrijke stropdassen, maar ook over waarom sierraden, en bijvoorbeeld nagellak, überhaupt eigenlijk zo gegendered zijn. Waarom draagt niet iedereen die dat leuk vindt ze?)

Amber

Ik vond het weer eens tijd voor een nieuwe blogpost, dus hierbij: https://link.medium.com/ZFQYEIh4yX?fbclid=IwAR3oK2ihGdeR987bAa4lXAcHwlzZ_hNzjwORHtAVpIWU2kOD4XoHEc1Dd9I

Gaat over hoe ik de afgelopen jaren andere aseksuelen heb ontmoet, dus heb natuurlijk ook dit forum genoemd ;)

Edewecht

Kort en helder, Amber.
En licht en vrolijk. Dat is heel fijn om te lezen :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stevie1992

Citaat van: Edewecht op september 20, 2018, 06:30:18 AM
Oei. Ik heb helemaal niets met series, dus deze blogpost gaat aan me voorbij...

Ik heb wel een andere vraag. Een vraag die al langer bij me leeft, maar die weer in me opkwam toen ik de blogpost las:

Als iemand zich hier nieuw voorstelt, en ons vraagt of hzij misschien aseksueel is, dan roepen wij altijd: je bepaalt zelf of je je als aseksueel wilt identificeren. Prima. Maar waarom duiken dan steeds de namen weer op van Spock, Dr Who, en zelfs Marc Rutte? Wie zijn wij om hardop te zeggen dat die personen aseksueel zijn (of zouden kunnen zijn)?

Oeh, ja, laatst kwam er ook weer een lijst online voorbij. Deze keer gelukkig iets meer met de mensen die het schijnbaar ook echt genoemd hadden, maar vooral in eerdere versies die ik zag wordt het heel vaak gewoon de persoon aangemeten zonder dat die er ook maar een wordt over gerept heeft. Ik vertel de mensen die dat posten dan ook altijd dat 'Als wij niet willen dat mensen iets veronderstellen over onze seksualiteit, dan hebben wij ook zeker geen recht om dit bij anderen te gaan doen'. Plus dat, als het gaat om fictionele karakters het nog moeilijker wordt (tenzij ze echt zo geschreven en benoemd zijn op een manier.. zoals Voodoo, Todd en uit verschillende boeken) en het ook niet altijd de juiste ideeen oplevert bij anderen gezien de characters die soms gekozen worden ook bepaalde andere eigenschappen vertonen die misschien voor sommige passen bij hun eigen persoonlijkheid maar zeker niet een groepsbeeld geven
I need no reasons, I simply.. am

Amber

Ik heb een verslagje van Pride Amsterdam en de internationale meetup op m'n blog gezet! Zitten dit keer ook wat foto's bij (met toestemming van de gefotografeerden uiteraard): https://medium.com/acetivist/ace-pride-2019-925c1c6f93b9

Edewecht

Prachtig, prachtig zoals je beschrijft hoe iedereen elkaar vindt omdat ze ace-vlaggen en/of kleuren bij zich hebben.
Wat jij in ieder geval bereikt hebt met dit verhaal, is dat ik weer meer mijn kleuren (letterlijk) ga laten zien! (Was een beetje weggezakt, afgelopen jaar.)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Mooie blog Amber. Mooi dat jullie elkaar door de Ace-vlag (of kleuren) elkaar gevonden hebben.

Toen ik in 2018 bij de Roze Zaterdag in Gouda was liep ik mee met de Pride Walk. Ik zag toen langs te kant iemand met een Ace vlag staan, helaas had ik toen alleen m'n ring en die viel niet voldoende op voor herkenning. M'n vlag was toen wat te onpraktisch omdat ik achter een rolstoel liep, had ik die wel bij me gehad dan had dat zeker geholpen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Vic13

Leuke blog! Misschien moet ik zelf ook maar eens een Ace-vlag ergens scoren. Ik heb op de prides waar ik geweest ben nog nooit een Ace-vlag gezien, maar aan de andere kant had ik er zelf ook geen... Iemand een tip waar ik zo'n vlag kan kopen?

Koffie

Ik zag ze gisteren bij AliExpress. ik heb gezocht op de term asexuality volgens mij.
Ik heb er geen besteld, ik zocht een sleutelhanger, maar ik zag ook vlaggen staan.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie