Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Had ik hem toen maar niet afgewezen...

Gestart door Hanneke, augustus 26, 2018, 08:39:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

 :o Oeps! had ik mijzelf beter wat subtieler uitgedrukt over 40 jaar zijn.

Mijn ouders zijn niet bepaald een goed voorbeeld - ze zijn al lang uit elkaar.  En ze zeggen dat je als meisje vaak iemand zoekt die lijkt op je eigen vader - nou, dat zie ik toch ook niet meteen gebeuren.  ;)

Moest ik weten hoe je zoiets kan vinden, dan had ik het al waarschijnlijk al gevonden.  :) En zoiets zelf oprichten kan ik niet, dus dat is ook geen optie.

Vertrouwen is heel delicaat. En wantrouwen in mensen wordt ook aangestuurd door angst - die ik veel te veel heb.

Het is belangrijk dat ik op een of andere manier een back-up heb want ik ben er vrij zeker van dat ik alleen al helemaal niet in staat zou zijn om tegen het leven op te boksen. Maar belangrijker is het feit dat ik weinig incasseringsvermogen heb. Als iemand mij beledigt, tegen mij schreeuwt of zelfs op beleefde toon kritiek levert of mij berispt, komt dat aan als een mokerslag, om het zo te zeggen. Dus daarom wil ik de omgeving niet tegen mij in het harnas jagen; enkel en alleen omdat ik niet tegen de tegenwind kan optornen. Voor de rest kon de hele wereld voor mijn part op zijn kop staan.

Het grote verschil is, dat mama tenminste durft erkennen dat er aan haar dochter iets mankeert. Toch tegenover mij. Dus is het onderwerp ook bespreekbaar, tot op zekere hoogte dan toch.
Papa en zijn familie, dat is een heel ander verhaal!  >:(

Met een soulmate zou ik op mijn 40ste al heel gelukkig zijn. (vriendschap en liefde in een)
En als tegen dan mijn boeken goed zouden verkopen, en mij financieel ietwat helpen, dan kan ik de termijn misschien wat verlengen.  :D

:D of dat voorbeeld ook ooit gevolgd zal worden... misschien tegen dat de wereld ooit opgebrand word door de zon over zoveel miljard jaar.


Koffie

Het Nederlandse/nederlandstalige Austiderforum heeft volgens mij een chat.
http://www.autsider.net/nl/chat/default.html
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Je maakt me steeds nieuwsgieriger Hanneke, dus ik vraag nog even door als je dat goed vind. Mocht het te persoonlijk worden kunnen we altijd in het privé gedeelte of via PM verder gaan.

Citaat van: Hanneke op augustus 28, 2018, 03:40:20 PM
:o Oeps! had ik mijzelf beter wat subtieler uitgedrukt over 40 jaar zijn.
Je hoeft je voor mij niet in te houden hoor  ;D

Citeer
Moest ik weten hoe je zoiets kan vinden, dan had ik het al waarschijnlijk al gevonden.  :) En zoiets zelf oprichten kan ik niet, dus dat is ook geen optie.
Koffie heeft zo te zien wat gevonden, is dat wat voor je?

Citeer
Vertrouwen is heel delicaat. En wantrouwen in mensen wordt ook aangestuurd door angst - die ik veel te veel heb.
* AceVentura wordt weer nieuwsgierig ...
Wat voor angsten zijn dat dan?

Citeer
Het is belangrijk dat ik op een of andere manier een back-up heb want ik ben er vrij zeker van dat ik alleen al helemaal niet in staat zou zijn om tegen het leven op te boksen. Maar belangrijker is het feit dat ik weinig incasseringsvermogen heb. Als iemand mij beledigt, tegen mij schreeuwt of zelfs op beleefde toon kritiek levert of mij berispt, komt dat aan als een mokerslag, om het zo te zeggen. Dus daarom wil ik de omgeving niet tegen mij in het harnas jagen; enkel en alleen omdat ik niet tegen de tegenwind kan optornen. Voor de rest kon de hele wereld voor mijn part op zijn kop staan.
Duidelijk, is dat iets wat je ook zoekt in zo'n soulmate?

Citeer
Het grote verschil is, dat mama tenminste durft erkennen dat er aan haar dochter iets mankeert. Toch tegenover mij. Dus is het onderwerp ook bespreekbaar, tot op zekere hoogte dan toch.
Papa en zijn familie, dat is een heel ander verhaal!  >:(
Ze accepteert je dus gewoon zoals je bent, met alles wat daarbij hoort? Fijn om zo iemand te hebben.

Citeer
Met een soulmate zou ik op mijn 40ste al heel gelukkig zijn. (vriendschap en liefde in een)
En als tegen dan mijn boeken goed zouden verkopen, en mij financieel ietwat helpen, dan kan ik de termijn misschien wat verlengen.  :D
Ik wist niet dat je boeken schreef, wat voor boeken schrijf je?

Zou je wat meer kunnen vertellen over de situatie hoe die dan is?
Mocht dat nog niet zo makkelijk zijn dan heb ik er een gedachte experimentje bij, is klinkt misschien wat raar, maar het werkt wel:
Stel je gaat zo slapen. Terwijl je slaapt gebeurd er een wonder en alles is ineens precies zoals jij dat zou willen, maar: Jij weet niet dat het wonder gebeurd is.
Je staat op en begint de dag, wat is er die dag anders dan nu?

Citeer
:D of dat voorbeeld ook ooit gevolgd zal worden... misschien tegen dat de wereld ooit opgebrand word door de zon over zoveel miljard jaar.
Laten we hopen dat het eerder lukt  :D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hanneke

Tot nu toe heb ik niets gezegd dat anderen niet mogen weten. :)
En als ze het niet wíllen weten, moeten ze 't maar niet lezen. 

Ik moet die link nog eens checken.

faalangst en/of sociale fobie. Een andere term kan ik er niet op plakken. Te weinig zelfvertrouwen, waardoor dat ik altijd denk dat iets mijn fout is, dat ik wel ongelijk zal hebben, ... Doordat ik te perfectionistisch ben en een beetje van een controlefreak,  word ik onrustig als ik teveel in een keer moet onder controle houden (zoals bijvoorbeeld bij autorijden  -ik heb wel mijn rijbewijs maar ik heb sindsdien amper nog gereden) of als ik de controle moet loslaten.

Ja, een soulmate mag voor mij wel iemand zijn die de touwtjes in handen neemt.
Ik heb vaak gezegd bij het chatten dat ik iemand zoek die dominant is en van wanten weet.

Ik schrijf fictie. Fantasy. Het is het genre dat ik zelf ook het liefste lees. (in mijn haast maak ik soms zo'n domme typfouten of dt-fouten dat het soms lijkt of ik chinees aan het schrijven ben)  :schater:

Als ik morgen wakker word, zou het ideaal zijn als ik weet dat er iemand is om samen de dag mee te beginnen. Hij of zij moet daarom niet in mijn bed liggen (zelfs liever niet, dan heb ik meer ruimte :p ) maar iemand om 's morgens mee te babbelen terwijl ik mij klaarmaak om te werken (dan heb ik tenminste werk) ideaal zou zijn als dat werken zou inhouden: verder schrijven aan mijn boek. (en eventueel samen met mijn partner) Het mag mooi en zonnig zijn maar evengoed mag het nog lekker koud zijn terwijl we samen in bed nog even in de warmte blijven liggen met het vooruitzicht om de hele dag zelf in te delen zoals we willen. Als we inspiratie hebben, schrijven we, zo niet dan doen we iets anders. Iets anders mag zijn dat de partner muziek speelt. Mijn muze.
Als het vooral maar warmte en rust uitstraalt, en vér van de realiteit buitenshuis verdwijnt.  8)

AceVentura

Citaat van: Hanneke op augustus 29, 2018, 02:08:17 PM
Tot nu toe heb ik niets gezegd dat anderen niet mogen weten. :)
En als ze het niet wíllen weten, moeten ze 't maar niet lezen.? 
Heel goed, zo lang het een bewuste keuze is is het prima.

Citeer
faalangst en/of sociale fobie. Een andere term kan ik er niet op plakken. Te weinig zelfvertrouwen, waardoor dat ik altijd denk dat iets mijn fout is, dat ik wel ongelijk zal hebben, ... Doordat ik te perfectionistisch ben en een beetje van een controlefreak,?  word ik onrustig als ik teveel in een keer moet onder controle houden (zoals bijvoorbeeld bij autorijden?  -ik heb wel mijn rijbewijs maar ik heb sindsdien amper nog gereden) of als ik de controle moet loslaten.
Dat maakt vertrouwen inderdaad erg belangrijk. Ook goed dat je dit van jezelf weet, dan kan je daar rekening mee houden.

Citeer
Ja, een soulmate mag voor mij wel iemand zijn die de touwtjes in handen neemt.
Ik heb vaak gezegd bij het chatten dat ik iemand zoek die dominant is en van wanten weet.
Goed dat je daar duidelijk over bent  :klap:

Citeer
Ik schrijf fictie. Fantasy. Het is het genre dat ik zelf ook het liefste lees. (in mijn haast maak ik soms zo'n domme typfouten of dt-fouten dat het soms lijkt of ik chinees aan het schrijven ben)?  :schater:
Wat leuk, volgens mij zijn er redelijk wat fantasy liefhebbers hier op het forum.

Citeer
Als ik morgen wakker word, zou het ideaal zijn als ik weet dat er iemand is om samen de dag mee te beginnen. Hij of zij moet daarom niet in mijn bed liggen (zelfs liever niet, dan heb ik meer ruimte :p ) maar iemand om 's morgens mee te babbelen terwijl ik mij klaarmaak om te werken (dan heb ik tenminste werk) ideaal zou zijn als dat werken zou inhouden: verder schrijven aan mijn boek. (en eventueel samen met mijn partner) Het mag mooi en zonnig zijn maar evengoed mag het nog lekker koud zijn terwijl we samen in bed nog even in de warmte blijven liggen met het vooruitzicht om de hele dag zelf in te delen zoals we willen. Als we inspiratie hebben, schrijven we, zo niet dan doen we iets anders. Iets anders mag zijn dat de partner muziek speelt. Mijn muze.
Als het vooral maar warmte en rust uitstraalt, en vér van de realiteit buitenshuis verdwijnt.?  8)
Ok, heel goed, dat ziet er uit als een mooie dag.
En zijn er misschien al dingen uit die ideale dag, hoe minimaal ook, die je nu al hebt?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hanneke

Dat laatste wel. Met wat muziek, een boek of mijn eigen schrijfwerk lukt het vaak wel om voldoende te ontspannen.
En meestal babbelen mama wel over het een of het ander, 's morgens. En als ik die dag eens ergens naartoe moet, dan voelt dat ook wel alsof ik tenminste IETS nuttigs kan doen.  ;)

Ik kan eens op zoek gaan naar de fantasy-fans hier.  :)

kim10

Hoi Hanneke, 40 is niet zo vreselijk oud. Je kunt nog heel veel doen voor die tijd. Kim.

AceVentura

Citaat van: Hanneke op augustus 30, 2018, 02:16:54 PM
Dat laatste wel. Met wat muziek, een boek of mijn eigen schrijfwerk lukt het vaak wel om voldoende te ontspannen.
En meestal babbelen mama wel over het een of het ander, 's morgens. En als ik die dag eens ergens naartoe moet, dan voelt dat ook wel alsof ik tenminste IETS nuttigs kan doen.?  ;)

Ik kan eens op zoek gaan naar de fantasy-fans hier.?  :)
Heel goed  :klap: Je hebt zelfs de vraag die ik hierna wou stellen al beantwoord  :klap:
Heb je een idee hoe je dat zou kunnen doen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hanneke

moet ik eerst wel de juiste rubriek opzoeken om over boeken te  beginnen  :)

AceVentura

Als je het over boeken in het algemeen wilt hebben dan lijkt "Buiten-A-ards" mij de beste categorie, wil je een stukje tekst delen van iets wat je aan het schrijven bent dan denk ik dat "Teksten en Poëzie" het meest geschikt is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler


Atlantis



Ik kan eens op zoek gaan naar de fantasy-fans hier.?  :)
[/quote]

Hoi Hanneke, ook ik ben een enorme boekenwurm en ook nog eens gek op fantasy. Laat dat boek (of die boeken) van jou maar komen.  :klap:
I solemnly swear that I am up to no good...

kim10

Hoi, ik lees ook veel. Nou net weer geen fantasy behalve Harry Potter. Wel benieuwd naar wat Hanneke schrijft  :cheerleader:

Marsumarsu

Hier nog een fantasy fan!
Ben benieuwd naar je schrijfsels, Hanneke. Als ik dit thread zo lees krijg ik het idee dat je veel inzicht hebt in jezelf en anderen, dat je dat ook heel duidelijk onder woorden weet te brengen, en dat je de wereld ziet vanuit een ander perspectief dan de meeste mensen (die geen last hebben van autisme of andere mentale obstakels bijvoorbeeld)... en dat zijn toch wel kwaliteiten die meestal tot mooi/interessant/uniek verwoordde verhalen leiden!

Lottie

Ik denk dat je intuïtie volgen en je zeg maar: onderbuik gevoel altijd het beste is. En iemand die echt iets met jou wil, die komt wel. Die neemt jou ook hoe je bent. En als je bang bent dat je iemand afwijst en spijt krijgt, misschien kun je dan proberen om iets uit te leggen over jezelf? Of schrijf het op. Laat het lezen. Maar pas goed op, vertrouw niet iedereen zomaar even te snel. En zoals mij ooit gezegd is, voordat en tijdens gedoe en gezeur in mijn leven: degenen die er echt toe doen, die blijven wel.
En dat klopt, vind ik! Het scheelt een hoop energie. Het doet pijn ook, maar de leukste mensen blijven over. Die er echt voor je zijn. En jij voor hen.