Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

LINDA. zoekt stellen met een relatie zonder seks, wie wil vertellen?

Gestart door Laura/Linda, augustus 28, 2018, 03:02:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laura/Linda

Hoi allemaal,

In opdracht van LINDA. magazine maak ik een serie portretten over drie stellen die geen seks (meer) hebben. In een tijd waarin seks en sexy zijn enorm belangrijk lijken, lijkt het ons interessant om eens te spreken met mensen die geen seks hebben, omdat ze gewoon de behoefte niet hebben en vinden dat het overgewaardeerd wordt. Hoe is het om een relatie te hebben waarin seks geen rol speelt? Bepaalt het feit dat je seks hebt, dat je een liefdesrelatie hebt? Of is dat onzin?Voelt het als broer en zus, en is dat erg of eigenlijk helemaal niet? Wat levert het op om niet meer 'te moeten'? Wat mis je er misschien toch door? Voor deze serie zoeken we drie stellen, die samen willen vertellen over hun seksloze relatie. Daarbij denken we aan mensen tot max 50 jaar oud (dit heeft te maken met de doelgroep van het blad). Bij de serie komt een mooie portretfoto van het stel, maar die kan ook op een hele stijlvolle manier anoniem gemaakt worden, mochten mensen dat willen. Ook hoeven ze niet onder hun eigen naam te vertellen als ze dat niet willen. De tekst krijgen ze van tevoren te lezen voor akkoord, er komt niets in waar ze niet achter staan. Het interview zou ergens voor 20 september moeten plaatsvinden. Meer weten? Mail mij op info@lauravanderburgt.nl

Koffie

Welkom! Ik hoop dat je mensen vindt die en een stel zijn, en daar iets over willen vertellen. Natuurlijk zijn niet alles seksloze stellen aseksueel. Er kunnen verschillende redenen zijn voor een seksloze relatie.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Hallo Laura, leuk dat je belangstelling hebt voor aseksualiteit en seksloze relaties.
Zelf val ik buiten je doelgroep, want 50+ en single, anders had ik graag meegewerkt.
Succes met je project! :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Laura/Linda

Citaat van: Koffie op augustus 28, 2018, 03:39:24 PM
Welkom! Ik hoop dat je mensen vindt die en een stel zijn, en daar iets over willen vertellen. Natuurlijk zijn niet alles seksloze stellen aseksueel. Er kunnen verschillende redenen zijn voor een seksloze relatie.
Hoi, nee klopt inderdaad, dit kan slechts één van de redenen zijn. Maar wát een taboe zeg... Ik heb nog niemand ontmoet die wil vertellen.

Laura/Linda

Citaat van: Edewecht op augustus 28, 2018, 06:17:05 PM
Hallo Laura, leuk dat je belangstelling hebt voor aseksualiteit en seksloze relaties.
Zelf val ik buiten je doelgroep, want 50+ en single, anders had ik graag meegewerkt.
Succes met je project! :cake:
Bedankt!! Tot op heden geen succes...

Mute

Je zou kunnen kijken in de sectie " bekeken van de andere kant". Een aantal gevallen laten zien dat het best moeilijk is wanneer 1 vd 2 in de relatie wel sex wil. Zelf heb ik minder behoefte aan n interview.

Wel leuk dat je ook vanuit een ander invalshoek de ervaringen wilt beschrijven.

Success


Dutchamoeba

Ik wil op zich wel meewerken, maar mijn vriend niet. Ik wil niet op de foto (ook niet anoniem), maar ben wel bereid mijn verhaal te vertellen. Ik woon echter niet in Nederland, dus een interview onder 4 ogen wordt lastig (maar per e-mail of telefoon is dat geen probleem). Is mijn voorstel eventueel een optie, of moet het echt een 2-personen-interview-met-foto worden?

Koffie

Het taboe is inderdaad enorm. Zeker als je iets van een foto erbij wilt. Echt aseksuele stellen zijn er ook niet veel, in de betekenis van aseksueel zoals we die hier op het forum hanteren (geen seksuele aantrekking ervaren). Ik zelf ben ook o.a. als gevolg daarvan al lange tijd single.

Je kunt inderdaad kijken in het forumoderdeel 'bekeken van de andere kant'. Maar ook vanbuit die hoek hebben zich nog geen kandidaten gemeld. Bovendien zeg ik altijd: de relaties waarin het wel goed gaat zonder seks, zie je waarschijnlijk weinig op het forum, want die zijn tevreden en zoeken geen 'lotgenotencontact'. Dus die vind je ook niet gemakkelijk om te interviewen.

Lastig.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Laura/Linda

Citaat van: Dutchamoeba op september 05, 2018, 04:25:54 PM
Ik wil op zich wel meewerken, maar mijn vriend niet. Ik wil niet op de foto (ook niet anoniem), maar ben wel bereid mijn verhaal te vertellen. Ik woon echter niet in Nederland, dus een interview onder 4 ogen wordt lastig (maar per e-mail of telefoon is dat geen probleem). Is mijn voorstel eventueel een optie, of moet het echt een 2-personen-interview-met-foto worden?
Hoi, ik zoek echt stellen inderdaad... En een foto is ook nodig... Jammer, maar bedankt voor je reactie!

Koffie

Waarom is een foto dan perse nodig? Het komt vaker voor dat dat als eis gesteld wordt, maar lang niet iedereen vindt het prettig om in een blad of krant zichtbaar te zijn. Als het ook een anonieme foto mag zijn (wat ik er zelf altijd vreemd uit vind zien) waarom dan geen stockfoto van iemand is het kennelijk gewoon leuk vindt om 'exposed' te zijn? Ik zelf zou nooit met foto en al willen, niet vanwege aseksualiteit, maar ik wil nergens herkend worden, ook niet van de achterkant. Al ging het artikel zelf over boterbloemen... ;)

Vaak is het al zo moeilijk om mensen te vinden die EN aseksueel EN in een relatie En bereid zijn om mee te werken en dan wordt er een extra barrière opgeworpen doordat het op de foto MOET. Ik vind dat jammer.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Eclectique

Wat is de reden wat een foto 'verplicht' is?
Waarom kan er geen gebruik gemaakt worden van bijvoorbeeld een toffe illustratie?

Dutchamoeba

Citaat van: Eclectique op september 12, 2018, 10:22:07 PM
Wat is de reden wat een foto 'verplicht' is?
Waarom kan er geen gebruik gemaakt worden van bijvoorbeeld een toffe illustratie?

Een vaak genoemde reden van journalisten is dat je 'de aseksuele zaak' niet helpt als je niet op de foto wilt voor een interview. Doordat je niet op de foto wilt, geef je een verkeerd signaal af. Je laat dan nl. merken dat aseksualiteit toch iets is om je voor te schamen. Daardoor durf je niet open en bloot te laten zien dat je aseksueel bent. Je blijft als het ware gedeeltelijk in de kast.

Ik vind dit een beetje kort door de bocht, en ben het met Koffie's reactie eens. Nu kan er in het LINDA-magazine ook niet zo'n mooi artikel verschijnen als in het AD van deze week, en dat vind ik jammer.

Bubble

Anders goed is ook goed

Danoontje

Ik denk inderdaad dat een foto veel sprekender is dan een leuke illustratie. Het voelt dan veel echter.
Ik ben zelf echter helaas alweer een aantal jaar single dus kan je ook niet verder helpen