Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwschierigheid

Gestart door Fighter, september 05, 2018, 08:21:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ace89

Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Danoontje

Ik ben gediplomeerd dierverzorger en brood- en banketbakker, nu ben ik bezig met afstuderen voor de opleiding verzorgende IG en werk ik in de thuiszorg
Lekker breed opgeleid dus  :ange:

Edewecht

Ik werk al jaren in de biologische groenteteelt, maar weet nog steeds niet wat ik later worden wil...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atlantis

Ik geef technische opleidingen  :).
I solemnly swear that I am up to no good...

With Pen and Paint

Citaat van: Erik7494 op september 09, 2018, 01:12:20 PM
[...]
Vroeger zei ik altijd dat je gewoon moet gaan studeren wat je leuk vind, maar ik denk dat de tijden wel wat veranderd zijn, en je dus ook echt wel moet nadenken wat je carrierekansen zijn.

Weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, haha. Ik heb eerst een bètastudie gedaan (want idd meer carrièrekansen, en achteraf gezien ook wel een beetje doordat geesteswetenschappen toch vaak als makkelijker/minder belangrijk wordt gezien en mijn beeld daar onbewust ook door werd beïnvloed) maar daar werd ik absoluut geen gelukkiger persoon van. Nu studeer ik Engels (en geef daarnaast Nederlandse conversatielessen) en dat is een veel betere keuze voor mij. Ik wil denk ik (redelijk standaard) vertaler worden of het onderwijs in. Uiteindelijk komen met Engels veel mensen ook in andere gebieden terecht, maar daar maak ik me nu nog niet druk om.

Het scheelt denk ik wel of je een beroepsopleiding doet of een studie aan de universiteit. Bij een universitaire studie leer je waarschijnlijk wel meer vaardigheden die wat breder toepasbaar zijn, terwijl je je bij een beroepsopleiding veel meer focust op één richting, en dat maakt het toch wat moeilijker om ergens anders terecht te komen.
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Erik7494

#20
Citaat van: Withpenandpaint op november 07, 2018, 12:04:41 AM
Citaat van: Erik7494 op september 09, 2018, 01:12:20 PM
[...]
Vroeger zei ik altijd dat je gewoon moet gaan studeren wat je leuk vind, maar ik denk dat de tijden wel wat veranderd zijn, en je dus ook echt wel moet nadenken wat je carrierekansen zijn.

Weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, haha. Ik heb eerst een bètastudie gedaan (want idd meer carrièrekansen, en achteraf gezien ook wel een beetje doordat geesteswetenschappen toch vaak als makkelijker/minder belangrijk wordt gezien en mijn beeld daar onbewust ook door werd beïnvloed) maar daar werd ik absoluut geen gelukkiger persoon van. Nu studeer ik Engels (en geef daarnaast Nederlandse conversatielessen) en dat is een veel betere keuze voor mij. Ik wil denk ik (redelijk standaard) vertaler worden of het onderwijs in. Uiteindelijk komen met Engels veel mensen ook in andere gebieden terecht, maar daar maak ik me nu nog niet druk om.

Het scheelt denk ik wel of je een beroepsopleiding doet of een studie aan de universiteit. Bij een universitaire studie leer je waarschijnlijk wel meer vaardigheden die wat breder toepasbaar zijn, terwijl je je bij een beroepsopleiding veel meer focust op één richting, en dat maakt het toch wat moeilijker om ergens anders terecht te komen.

Ja, wat ik bedoelde is dat misschien je misschien niet alleen moet richten op wat je wil, maar ook wat strategisch te werk moet gaan door bijvoorbeeld een combinatie van studies te doen, wat tegenwoordig makkelijker kan met het Bama-systeem. Ik heb Japans gestudeerd, maar als ik er nog een vak bijgeleerd zou hebben zou ik veel betere carrierekansen gehad hebben. De meeste van studiegenoten zijn inderdaad heel wat anders gaan doen, ik ben een van de weinigen die nog iets met de studie gedaan heeft en ik ben heel tevreden met wat ik heb mogen doen, maar als ik bijvoorbeeld de taalstudie zou hebben gecombineerd met een vak, zou ik veel meer kansen hebben gehad. Ook als je vertaler wil worden bijvoorbeeld: er zijn er veel, maar als je daarnaast nog een vakgebied hebt waar je extra kennis over hebt ben je al wat bijzonderder op de arbeidsmarkt.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun