Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

(A)romantisch?

Gestart door Ace89, december 21, 2018, 09:47:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samoth

Wat heerlijk voor je dat er weer wat puzzelstukjes voor je in elkaar zijn gevallen. Heb je een flinke worstelperiode voor doorlopen en doorstaan, dus super fijn dat je erdoor nu (meer) rust hebt. :klap: Kan en wil je aangeven wat je aan (belemmerende) dingen hebt losgelaten en waardoor je nu meer begrip en acceptatie hebt?

Ace89

Een worstelperiode wil ik het niet noemen hoor ? :) Ik was altijd op zoek naar verbinding, vertrouwen en genegenheid. Traditioneel wordt je voorgeschoteld dat dat eigenlijk alleen via een romantische relatie kan. Mannen besteedden echter nooit op een romantische manier aandacht aan mij, tenzij ik echt zelf op ze af stapte. Daarom had ik het idee dat ik misschien wel leuk was als mens, maar niet als partner. Dat deed zeer en was eenzaam. Later besefte ik dat of men nu wel of niet interesse in mij had, dat niets afdeed aan mijn waarde als persoon. Toch kwam af en toe een echo van dat oude idee van niet leuk als partner naar boven. Nu kan ik dat helemaal loslaten. Romantische relaties vond ik altijd klef en niet wat ik me confortabel bij voelde, maar wat wilde ik dan wel? Want die behoefte aan verbinding en genegenheid bleef. Dus bleef ik proberen een romantische relatie te vinden, wat niet lukte. Nu weet ik dat ik op zoek was naar het verkeerde, dat (standaard) romantiek gewoon niet voor mij is. Ik wil iemand goed leren kennen en dan zien we welk waar het uitkomt. En ik weet nu dat wat ik als aantrekkelijk ervaar, niet romantisch is, maar iets anders.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Bubble

Wat ontzettend fijn, Nikkinda.  :knuffel:
Anders goed is ook goed

Ken88

Jammer dat ik dit draadje nu pas zie. Eindelijk het laatste stukje herkenning dat ik miste. Klef gedoe en een partner, daar heb ik niets mee. Heel erg vroeger op de basisschool had ik nog wel een "crush" op meisjes, maar dat noemt men kinderverkering en is waarschijnlijk voornamelijk het idee van nieuw. Na de basisschool ook nooit meer gehad.

Dit had op zich in een eigen draadje gekund, maar vond het gepaster het onder deze neer te zetten.

De situatie waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een part-time gezin. Grof gezegd een gezin wanneer ik eraan toe ben en rust wanneer ik eraan toe ben. Nu werkt het nu eenmaal niet zo zwart/wit. Ik heb eerder een oproep geplaatst om een gezin redelijk volgens bovengenoemde voorbeeld te kunnen starten... meer een oproep naar hulp eigenlijk. Ik heb zelf het idee gekregen dat het een egoïstische oproep is en krijg uit alle hoeken te horen dat het niet realistisch is. Dit maakt mij best wel droevig eigenlijk, dat heb ik eerder niet goed durven aan te geven. Mijn vraag is nu niet zo zeer direct hulp of tips, maar of iemand dit misschien herkent.
Is het egoïstisch om een part-time gezin te verlangen? Eventueel als vrijwillig co-ouderschap, gebaseerd op een vriendschappelijke "relatie"?

Koffie

Voor je laatste vraag kun je beter even een eigen topic daarover openen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie