Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat Aven tot nu toe voor me betekend heeft....

Gestart door Atlantis, december 28, 2018, 12:36:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atlantis

Vandaag zit ik voor het eerst achter mijn computer op deze site. Voorheen gebruikte ik alleen mijn telefoon. Maar voor dit nieuwe topic wil ik toch wat makkelijker kunnen typen.

Zoals aangegeven, wat heeft Aven tot nu toe voor me betekend? Allereerst kan ik concluderen dat ik nu al 3 maanden in een ongelooflijke emotionele achtbaan lijk te zitten. Gigantisch vermoeiend en dat uit zich ook in.... moeheid...
Sinds ik erachter ben dat ik aseksueel ben, daar ben ik nu écht wel van overtuigd, heb ik veel openhartiger over gevoelens kunnen praten (schrijven) dan voorheen. Als het ging over seks-gerelateerde zaken kon ik eigenlijk niet goed uitdrukken wat ik precies bedoelde, of durfde ik dit gewoonweg niet. Of ik sloeg dicht, vooral als mijn woorden dusdanig verdraaid werden, dat er iets heel anders uit kwam. Het draaide er altijd op uit, dat ik de gebeten hond was en de schuldige van al de problemen. De verwijten waren dan ook niet van de lucht, met het gevolg dat ik helemaal niets meer durfde te zeggen.

En dan nu...... Ik merk dat ik veel gemakkelijker over mijn gevoelens kan praten, hier op het forum, maar zelfs met een (select) aantal vrienden. Ik merk dat ik me er niet meer voor hoef te schamen, hoewel dit wel met golven komt en gaat. Het gedicht van Samoth, blue skin, heeft me ook aan het denken gezet. Wat als we allemaal onze mond houden (en verbergen) en zo misschien de kans van ons leven laten schieten...... Dat zou toch ook zonde zijn. Want ookal aseksueel, we blijven mensen, met allemaal onze eigen specifieke behoeftes.

Verder de openhartigheid en vriendelijkheid die ik hier tegenkom. Dat doet me goed en geeft me moed om verder te gaan met waar ik nu aan begonnen ben. Zoals het open zijn over mijn geaardheid en beter mijn grenzen gaan bewaken. En ja, wat zijn die grenzen dan??? Dat is ook weer een ontdekkingsreis op zich. Geheel en al afhankelijk van de persoon die je (wellicht) ooit eens tegenkomt. Het heeft me in ieder geval wel aangezet om hier verder over na te denken. Zoals alle topics die ik tot nu toe gelezen heb, me hebben aangezet tot zelf-reflectie.

De kerstbijeenkomst in Ouwehands Dierenpark is ook zo'n mooi voorbeeld over hoe we elkaar kunnen steunen. Wat fijn om andermans verhalen te horen en deze ook te herkennen. En misschien anderen te helpen met het delen van onze eigen ervaringen. Kortom, we zijn niet alleen en kunnen elkaar helpen!!!

Een mooi begin voor het nieuwe jaar :grouphug:

Er schiet me later vast nog véél meer te binnen, wat ik hier allemaal over mezelf en anderen geleerd heb, maar voor nu: Dank jullie wel allemaal  :)!!!!





I solemnly swear that I am up to no good...

Koffie

Wat fijn dat het forum je zo veel heeft gebracht! :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Wat mooi Atlantis dat dit jou zó goed heeft gedaan. En wat fijn dat je dit ook 'aan ons teruggeeft'. Het is zo goed om te merken wat mensen aan dit forum hebben. Mij motiveert het om hiermee door te gaan, en zichtbaar te blijven, ook in mijn dagelijkse omgeving.

Citaat van: Atlantis op december 28, 2018, 12:36:19 PM

Het gedicht van Samoth, blue skin, heeft me ook aan het denken gezet. Wat als we allemaal onze mond houden (en verbergen) en zo misschien de kans van ons leven laten schieten...... Dat zou toch ook zonde zijn.


Precies!
"Eenzaamheid is denken dat je de enige bent."
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Samoth

Och Atlantis, wat prachtig. En wat gigantisch herkenbaar ook. Vrijwel exact zoals jij het voelt en meemaakt, zo heb ik dat ook. Volgens mij hebben wij ook om en nabij dezelfde datum hier een account aangemaakt, dus ik voel ook daardoor wel enige verbondenheid. Het is in mij zo lang tekeer gegaan, maar nooit kon/durfde ik dat ergens te uiten en zo kwijt te raken. Dus borrelde het enkel (meer) op. Op dit forum lukt het uiten wel. Eerst nog met een enkeling (vooral door mijn post in het contacthoekje) via PB, maar uiteindelijk heb ik die betrekkelijke privé-stelling ook wat meer durven verlaten en nu communiceer ik net zo makkelijk via dit openbare forum en met iedereen. Ik voel zelfs dat ik hierover graag meer filosofeer en denk dat ik familie en vrienden die ik door en door ken nu ook wel met dit toch wel gevoelige onderwerp durf te vertrouwen. Nog altijd gaat het wel flink in mij tekeer, maar ik ben er door dit forum niet meer zo angstig en terughoudend in. Dus de koude, kille herfststorm is nu veel meer een zwoel, subtropisch briesje geworden. Daar ben ik super dankbaar voor en immens blij mee. Driewerf hoera dus voor Atlantis en jullie allen hier op dit forum!
:klap:

Atlantis

Citaat van: Samoth op december 28, 2018, 02:02:47 PM
Driewerf hoera dus voor Atlantis en jullie allen hier op dit forum!
:klap:


:D En ook voor jou Samoth, met je mooie en beeldende verhalen!!!! En die verbondenheid voel ik ook zo, volgens mij gaan we aardig gelijk op   :highfive1:
I solemnly swear that I am up to no good...

Atlantis

Citaat van: Edewecht op december 28, 2018, 01:47:53 PM
Mij motiveert het om hiermee door te gaan, en zichtbaar te blijven, ook in mijn dagelijkse omgeving.


:klap: Zeker blijven doen Edewecht!!!!! Wat jij en  jullie doen is zó waardevol!!! Dank je wel  :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...

Atlantis

Citaat van: Koffie op december 28, 2018, 12:55:00 PM
Wat fijn dat het forum je zo veel heeft gebracht! :D

En jij ook bedankt Koffie, voor al die geduldige en eerlijke antwoorden en reacties die je plaatst. Dit helpt écht!!!  :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

* AceVentura zet de thermostaat alvast wat lager  ;D

Fijn te lezen dat het forum jullie zo veel brengt. Dat is precies waar we het voor doen, en hopelijk nog lang blijven doen. Wat voor mij (en ik denk ons allemaal) belangrijk is is het bedien van een plek waar je jezelf kan ontdekken, waar je alles kan vragen wat je maar wilt en vooral herkenning. Ik ben blij dat juist ook dat in jullie berichten terug komt.

Dus voor wie een high-five wil:  :highfive1:
Voor wie wat knuffeliger is:  :knuffel:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Atlantis

Als die thermostaat toch al lager staat, AceVentura,  dan ga ik voor de  :knuffel: :D....
I solemnly swear that I am up to no good...

Ace89

Fantastisch om dit zo te lezen, Atlantis! Je mag ook erg trots op jezelf zijn :knuffel:
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Atlantis

I solemnly swear that I am up to no good...

Wizz

Fijn om te lezen hoeveel goeds het je heeft gebracht Atlantis! En leuk dat je dit zo deelt.
Dit gesprek lezen doet me goed, en inderdaad de warmte straalt er van af dus ik deel graag mee in dit gesprek  ;)

Citaat van: Atlantis op december 28, 2018, 12:36:19 PM

Sinds ik erachter ben dat ik aseksueel ben, daar ben ik nu écht wel van overtuigd, heb ik veel openhartiger over gevoelens kunnen praten (schrijven) dan voorheen. Als het ging over seks-gerelateerde zaken kon ik eigenlijk niet goed uitdrukken wat ik precies bedoelde, of durfde ik dit gewoonweg niet.


Dit ervaar ik ook heel erg afgelopen weken. Echt bizar hoe seks-gerelateerde gesprekken me van slag maakten en nu kan ik er al zoveel makkelijker over praten. Ik heb zelfs de behoefte om er over te praten.
Mede dankzij dit forum en het dagje Ouwehands.



Bubble

Wat mooi geschreven Atlantis en Samoth. Wat een heerlijke ervaring hè. Voelde voor mij als (eindelijk) thuiskomen hier op het forum. Het dagje Ouwehands was ook voor mij waardevol. Zo fijn e openhartige en leuke live-gesprekken. Echt een waardevolle aanvulling op het forum voor mij.
Anders goed is ook goed

Atlantis

Dank jullie wel Bubble en Wizz... We gaan gewoon verder met onze gesprekken tijdens onze volgende meeting. Ik kijk er nu al naar uit. Heerlijk die verbondenheid en verhalen/ervaringen delen. Zó waardevol en hoe mooi is dat!!!  :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...