Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ringen

Gestart door Wizz, januari 11, 2019, 05:30:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wizz

Gisteren hebben mijn man en ik uitgesproken verder te gaan als vrienden, vanwege het verschil in seksualiteit. Voorlopig wonen we nog samen en zijn we prima met elkaar, dus dat komt allemaal goed.

Nu was ik aan het bedenken wat ik met mijn trouwring ga doen en toevallig past hij om mijn middelvinger van mijn linkerhand. Ik heb opgezocht een ring om een vinger betekent.
Op de site van een handcoach (bestaat dat ook al?) vond ik dit:

Een ring om je middelvinger laat een verlangen naar zekerheid zien. Het geeft een sterke behoefte aan wilskracht aan.

Een ring om je ringvinger staat voor de liefde en laat de betrokkenheid van relaties zien. In de verbintenis met een ander gaat het over trouw en loyaliteit. Koop je een ring voor je zelf om deze vinger dan gaat het over zelfliefde en het geloof in je talenten.

De Linkerhand staat voor creativiteit, met deze hand ontvangen we energie. Staat voor overtuiging en is de denkende hand. Dit is de hand van de Yin zijde.

De rechterhand staat voor actief en Yang. Met deze hand geef je energie aan de buitenwereld, is het de hand van de fysieke actie en staat hij ook voor het verlangen om het leven te beheersen.

Een verlangen naar zekerheid en wilskracht, dat heb ik sterk gevoeld afgelopen tijd. Daarbij staat links voor overtuiging en het ontvangen van energie, daar kan ik me helemaal in vinden. Dus voorlopig zit mijn trouwring om mijn linker middelvinger.
En ik heb besloten dat ik een ring ga kopen voor mezelf (nog nooit een andere ring gehad) en die op mijn linker ringvinger ga doen. Dat gaat over zelfliefde en geloven in je eigen talenten. Daar ga ik kei hard mee aan de slag de komende tijd en om dat extra kracht bij te zetten leek me dit wel een mooie start. Dus ik weet wat ik morgen ga doen en daar past vast wel een lekker stukje taart bij!! :ange: :cake: ;D

Bubble

Wow Wizz! wat fijn dat het zo goed is gegaan.
:klap: :klap: :klap:
Veel plezier met het uitzoeken van je ring.
Anders goed is ook goed

Koffie

Ik heb een paar jaar terug speciaal een ring uitgezocht waarin voor mij het symbool ligt dat ik mezelf trouw zal zijn. Mij maakte het helemaal niet uit om welke vinger hij zit, ik had toen nog alle vingers vrij, dus ik heb hem gedaan waar hij paste. En in de loop van de jaren moest hij verhuizen naar een andere vinger. ;)

Maar jammer dat jullie relatie het niet gered heeft.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Jammer dat jullie relatie het niet gered heeft, en fijn dat jullie er zo goed mee om kunnen gaan :klap:  dat gebeurd (helaas) ook nog wel eens anders.

Mooi dat je op deze manier je trouwring een andere betekenis kan geven. Een zwarte ring om je rechter middelvinger staat ook voor aseksualiteit, misschien kan je daar nog iets mee?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Atlantis

Wizz, wat goed van je!!!! Jammer natuurlijk van je relatie, maar er een mooie en goede vriendschap aan overhouden is ook heel mooi. Hopelijk krijg je nu ook wat rust in je hoofd en ruimte om hier mee om te gaan  :knuffel: :knuffel:

En wat een mooi verhaal over die ringen. Ik heb ook 2 ringen aan mijn linkerhand (ring- en middelvinger). Aan de rechter middelvinger draag ik nu een zwarte ring. Grappig genoeg staat deze, net als bij Koffie, voor mij symbool om trouw te zijn aan mezelf en mijn aseksualiteit.

Ik hoop dat je de volgende meeting er weer bij bent Wizz. Kunnen we nog even verder praten. En krijg je een knuffel als je daar behoefte aan hebt  :knuffel:
I solemnly swear that I am up to no good...

Wizz

Citaat van: AceVentura op januari 11, 2019, 06:54:46 PM
Mooi dat je op deze manier je trouwring een andere betekenis kan geven. Een zwarte ring om je rechter middelvinger staat ook voor aseksualiteit, misschien kan je daar nog iets mee?

Dat heb ik inderdaad ergens eerder gelezen. Ergens vind ik dat ook een mooi idee, maar ben ook nog bang voor oordelen daarover. Anderen zien niet welke betekenis 'gewone' ringen voor mij hebben en dat zou  met een zwarte ring dan wel duidelijk (kunnen) zijn.

Citaat van: Atlantis op januari 11, 2019, 08:50:51 PM
Ik hoop dat je de volgende meeting er weer bij bent Wizz. Kunnen we nog even verder praten. En krijg je een knuffel als je daar behoefte aan hebt  :knuffel:

Thanks  :) Ik kijk uit naar de meeting, dus hopelijk ben ik er weer bij!

AceVentura

Citaat van: Wizz op januari 11, 2019, 10:38:08 PM
Dat heb ik inderdaad ergens eerder gelezen. Ergens vind ik dat ook een mooi idee, maar ben ook nog bang voor oordelen daarover. Anderen zien niet welke betekenis 'gewone' ringen voor mij hebben en dat zou?  met een zwarte ring dan wel duidelijk (kunnen) zijn.
Mijn ervaring is dat niemand het herkend als zijnde iets met aseksualiteit. Omdat zwarte ringen niet heel veel voorkomen valt hij wel op, en dat kan wel leiden tot vragen. Uiteraard heb je op dat moment zelf de keuze of je de aseksuele betekenis of een andere verteld.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik heb jaren ene zwarte ring om mijn middelvinger gehad en er heeft nooit iemand iets aan me gevraagd. Ik draag intussen een andere ring daar. Ik heb een poosje gezicht naar een nieuwe zwarte, maar ik heb er nu geen behoefte meer aan.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Wizz

Dit is 'm geworden!
Met subtiel zwart er in voor het accepteren en omarmen van mijn aseksualiteit :cheerleader: :cake:

Ace89

Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Bubble

Heel mooi, Wizz!!  :highfive1:
Hoe voelt het om hem om te hebben?
Anders goed is ook goed

Wizz

Citaat van: Bubble op januari 14, 2019, 09:52:09 PM
Hoe voelt het om hem om te hebben?

Top!
Vind hem goed bij me passen en helemaal omdat de betekenis me zo goed doet.

Atlantis

Mooie ring Wizz  :highfive1:
En zo subtiel dat ik denk dat je geen vragen over het zwart erin krijgt.
Ik heb nu een zwarte steentjes-ring en er ook nog nooit een vraag over gehad  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

Bubble

Citaat van: Wizz op januari 14, 2019, 09:55:49 PM
Top!
Vind hem goed bij me passen en helemaal omdat de betekenis me zo goed doet.
:) :)

Ik heb pas zelf een ring voor mezelf gekocht, met een lotusbloem die vanbinnen zwart toont, dat subtiele was waar ik naar op zoek was. Helaas compleet verkeerde maat besteld, waardoor hij nu om mijn pink zit, maar eigenlijk vind ik dat onverwacht leuk staan. Mijn middelvingers zijn echt te dik voor een ring, mede door gewrichtsproblemen
Anders goed is ook goed

Wizz

Haha, ik had hetzelfde probleem met niet de goede maat bestellen, hij zit nu aan mn andere hand maar dat is prima. En een ring om een pink kan ook zeker leuk zijn!
Ik ben ook bewust op zoek gegaan naar iets subtiel zwarts. Ik bedacht me dat ik het helemaal voor mezelf doe, dus dat ik er ook niet aan anderen mee hoef te laten zien wat het betekent.