Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Oproep: vertel je verhaal

Gestart door VOOS!, januari 21, 2019, 12:33:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VOOS!

Hallo!

Mijn naam is Jolanda en ik ben bezig met een project genaamd VOOS! Wij van VOOS! willen de huidige seksuele voorlichting leuker en leerzamer maken met meer humor, openheid en diversiteit. Dinsdag 5 februari a.s. houden wij weer een van onze PoesPraat avonden. Dit is een avond waarin we seksuele issues bespreken, taboes proberen te doorbreken en vooral veel lol hebben met elkaar. Het is een avond waar het draait om kwetsbaarheid, eerlijkheid en acceptatie. De aankomende PoesPraat zal gaan over Sex Drive, en zal worden gehost door mij! Het lijkt mij heel interessant en leerzaam om het perspectief van iemand die aseksueel is te kunnen horen op deze avond. Dus durf jij het aan om je verhaal te vertellen op een knusse avond, zodat wij meer inzicht kunnen krijgen in de verschillende vormen van seksualiteit? Stuur mij een berichtje voor meer info!

Waar: VOX-POP te Amsterdam Centrum
Wanneer: dinsdag 5 februari a.s. (over 2 weken!)
Tijd: 19:00 - 22:00

Koffie

Het klinkt alsof het vooral is bedoeld voor jongeren, of klopt dat niet?

Overigens zal ik het zelf sowieso niet doen en ik woon ook niet in de buurt, maar het kan wel handig zijn om te weten waarnaar je op zoek bent. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

VOOS!

Het maakt niet uit hoe oud degene is die komt spreken! Een van onze kernwoorden is diversiteit dus iedereen is welkom, maar op dit soort avonden komen vooral (jong)volwassenen.

AceVentura

Wat een leuk initiatief :klap:
Voor mij is humor ook een teken van acceptatie. Als je elkaar accepteert kan je op een respectvolle manier grapjes maken over de verschillen. Zowel de datum als de locatie komen mij zeer slecht uit, anders had ik graag mee willen doen.

Overigens is aseksualiteit niet het zelfde als geen sex drive, en ik hoop dat er iemand van hier is die dat op die avond kan toelichten ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Ah, als alles toch niet altijd zo ver weg was :p
Heb hier in Groningen wel een keer een avond over asexualiteit bezocht waar iemand die ik ken sprak en samen vragen beantwoordt, was erg leuk om te doen
I need no reasons, I simply.. am

Samoth

Klinkt als een leuk initiatief. Tof dat er ook aandacht zal zijn voor aseksualiteit. Voor mij als Groninger is het ook wat (te) ver weg en bovendien ben ik nog wat te bleu met kennis van (mijn) aseksualiteit. Maar ik ga er wel vanuit dat je hiervoor een geschikt iemand kunt vinden. Dank voor de navraag hier in ieder geval. 
:highfive1:

Wizz

Lijkt me een bijzondere bijeenkomst. Voor mij is Amsterdam op een doordeweekse dag ook niet haalbaar. En ik denk niet dat ik zoiets al zou durven.
Succes met de zoektocht!

Edewecht

Ja! Lijkt me leuk!! :klap: ... maar... op een dinsdag zei je? :geezer: Dat gaat niet lukken. Als je nou de volgende keer iets in een weekend... dan roep ik weer: Ja! Lijkt me leuk! :klap:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

VOOS!

We hebben inmiddels iemand gevonden! Iedereen geel erg bedankt voor de reacties! Mochten jullie geïnteresseerd zijn naar deze avond, dan zijn jullie natuurlijk van harte welkom. Kijk voor meer info op de fb van VOOS!

AceVentura

Citaat van: VOOS! op januari 22, 2019, 11:58:48 PM
Kijk voor meer info op de fb van VOOS!
Is er ook een plek waar de facebookloze medemens kan kijken?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Waarom heten jullie eigenlijk VOOS? Dat betekent zoiets als vies en ondeugdelijk.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ace89

De fb pagina is niet te vinden, dus ik kan de tekst ook niet overnemen om hem hier neer te zetten.
Een hokje dient om even te passen of iets je staat. Daarna stap je weer vrij de wereld in, met of zonder nieuwe aanwinst :D

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Nikkinda op januari 23, 2019, 01:10:12 PM

De fb pagina is niet te vinden, dus ik kan de tekst ook niet overnemen om hem hier neer te zetten.


Hebbes!


Citeer
VOOS heeft een evenement toegevoegd.
17 januari om 14:35 ·

Dinsdag 5 februari zijn we er weer, met een nieuwe PoesPraat van VOOS!

Sex Drive, soms tien keer op een dag zin en soms weken niet?
Mannen: Altijd geil, nooit geen zin?
Vrouwen: Doen het omdat het moet en verzinnen hoofdpijn?
En wie neemt het initiatief in bed?
Bestaat libido eigenlijk wel? En wat is dat dan? We bespreken de fabels en stereotypes.

Hoe ziet jouw sex Drive eruit?
Krijg je vaak snelheidboetes? Parkeer je hem van achteren in? Of laat je ´m soms liever in de garage staan?

Op 5 februari organiseert VOOS een PoesPraat over ´Sex Drive´. Een avond vol vragen waarin we met elkaar in gesprek gaan over persoonlijke ervaringen en fabels over onze en jouw zin in seks. Gehost door Jolanda Hindess!

De PoesPraat zal plaatsvinden in Amsterdam, in VOX-POP. We beginnen om 20.00 en entree is gratis! Wel graag even reserveren via info@voos.nl.

VOX-POP
is de creatieve ruimte van de Universiteit van Amsterdam en staat voor creativiteit, experiment en kennisdeling. Door het delen van geesteswetenschappelijke kennis via een diverse en creatieve programmering is VOX-POP een vrijplaats voor de humaniora binnen
de Universiteit van Amsterdam.
www.voxpop.uva.nl

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Oef - als ik dit zo zie moet je als aseksueel stevig in je schoenen staan tussen het publiek dat hier op af zal komen. (Ik heb de bijbehorende plaatjes maar niet gekopieerd). Maar inmiddels zou me dit wel een uitdaging lijken. Je zou een flinke doos met humor mee moeten nemen, niet gauw op je teentjes getrapt zijn, en niet in een of andere verdediging schieten. (Dat zijn wel mijn valkuiltjes, dus vandaar die uitdaging...) :P
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)