Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

fragment aseksualiteit op funX

Gestart door Jan H, februari 05, 2019, 06:34:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan H

Ik was zojuist even op FunX in een topic over aseksualiteit :cake:, was een leuk topic. Ik zit nog te kijken of het ergens terug kan luisteren. Als ik het gevonden heb zet ik het hier neer ;) Ik werd er vanmiddag voor gebeld en er ja op gezegd met een mooi resultaat.  ?  ? 

Edewecht

Ik wacht met spanning af...

Maar alvast een :visibility: voor jou Jan!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ze hebben wel iets waar je terug kan luisteren, maar daar zie ik niets over aseksualiteit tussen staan:
https://www.funx.nl/radio/fragmenten
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jan H

Ik heb het fragment teruggevonden, je kan de programma's terugluisteren en ik hoorde nu dus mijzelf praten, ook best leuk om zo op een gesprek terug te kijken.
Hier de link naar het programma, en het gesprek met mij start om 2:08:00 dus als je daarop de cursor op die tijd zet dan hoor je het gesprek.

https://www.funx.nl/radio/gemist/659948-2019-02-05-turn-up

veel luisterplezier!

Koffie

Leuk interview! Zonder constante flauwe grappen en dergelijke. En toch luchtig. Goed gedaan. :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Bubble

Inderdaad leuk interview. Goede open vragen en duidelijke antwoorden. Vooral je opmerking doe geen dingen die je niet leuk vindt, vind ik heel belangrijk.
Maarre... Komp jij uit de buurt van Rotterdam dan? Heerlijk! (magt ik gewoon zegguh toch, als regiogenoot met dezelfde tongval?)
Anders goed is ook goed

Atlantis

Jeeeeehhh. Goed gedaan Jan. Meteen Aven ook op de kaart gezet. Ik vond ze trouwens ook respectvol. Tof om te horen  :duim-omhoog:
Citaat van: Bubble op februari 06, 2019, 09:25:55 PM
Maarre... Komp jij uit de buurt van Rotterdam dan? Heerlijk! (magt ik gewoon zegguh toch, als regiogenoot met dezelfde tongval?)
En let maar niet op Bubbace, die praat nét zo  ;)
I solemnly swear that I am up to no good...

Bubble

Citeer
En let maar niet op Bubbace, die praat nét zo?  ;)
Dat segt ik tog! Leezuh!! :rollol:
Anders goed is ook goed

AceVentura

Goed gedaan Jan :klap: :cheerleader: :visibility: :visibility: :visibility: :visibility: :visibility:

Ik vind het een leuk interview, het klinkt in ieder geval ontspannen en er worden goede vragen gesteld en goede antwoorden gegeven. Als ik de uitzendtijden zie zat je nog redelijk prime-time ook  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Goed Jan! Helder verwoord en niet op je mondje gevallen (zoals de meeste Rotterdammers, geloof ik ;D ). En heel open over je 'privé'-leven, nou nou. :visibility:
Verder sluit ik me aan bij Bubble: goede opmerking van 'doe geen dingen die je niet leuk vindt'.

Vraagje: heb jezelf contact gezocht met FunX of hoe hebben ze je gevonden?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jan H

@Edewecht, ze hebben mij gevonden via een andere journalist waar ik eerder mee gewerkt heb, ze belden mij op maandagmiddag zo rond 15:30 of ik in de show wilde rond 18:15 uur dus dat was best vlot. Verder bedankt voor al de complimenten, ik glunder ervan als ik het lees  :bloos: ;) @Bubble ik kom inderdaad uit Rotterdam, hebbie goed gehoord ;D   

Samoth

Heel tof gesproken Jan H, helder, duidelijk, zonder al teveel opsmuk. Stoer ook dat je je zegje doet. Wel vond ik de introductie van die presentatrice wat eeuh... mank gaan. "Seks, we ontstaan erdoor, we kijken ernaar en we houden ervan. Tenminste; als het goed is..." Hoezo 'als het goed is'? Dus als aseksueel ben je niet goed? Maar misschien kijk ik zelf wel iets te zwart-wit nu en focus ik wat teveel op woordkeuze. Over het algemeen vond ik de interviewers (vooral die gozer) wel okay. Geboeid, geïnteresseerd en niet te bevooroordeeld. Prima stukje!

Koffie

Ach ja dat hou je toch. Ook dat die man nog even toevoegde dat hij wel zo ongeveer het tegenovergestelde was van de geïnterviewde persoon. Tja stel je voor dat mensen zouden denken dat hij niet geinteresseerd zou zijn in seks zeg, affreus. ;)
Ik hoor zulke dingen aan en laat het gaan. Ze hebben prima geïnterviewd zonder er iets banaals van te maken en dat vond ik heel fijn. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Samoth op februari 07, 2019, 07:06:11 PM

Wel vond ik de introductie van die presentatrice wat eeuh... mank gaan. "Seks, we ontstaan erdoor, we kijken ernaar en we houden ervan. Tenminste; als het goed is..." Hoezo 'als het goed is'?


Het viel mij ook meteen op. Maar daar kon Jan niiks aan doen, dus ik heb het gelaten voor wat het was.
Wel geeft het aan hoe de sfeer in het algemeen is rond (a)seksualiteit. Zo'n slip-of-the-tong is zo gemaakt... :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jan H

Ik heb nog een link opgestuurd gekregen met alleen het interview, wat handig is, mocht je het alsnog willen beluisteren dan kan het via deze link.
https://www.funx.nl/radio/fragmenten/342996-hoe-is-het-om-aseksueel-te-zijn