Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aangepaste wetgeving

Gestart door Bubble, maart 12, 2019, 07:23:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bubble

Transgenders en interseksuelen voortaan wettelijk beschermd - https://nos.nl/l/2275679
Anders goed is ook goed

With Pen and Paint

"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Somebody someome

maar artikel 1 van de grondwet beschermd ze toch al ?

AceVentura

In artikel 1 werd alleen geslacht specifiek benoemd. Er staat wel nog "of op welke grond dan ook", maar nu is blijkbaar gender, genderexpressie en ik hoop ook seksuele geaardheid toegevoegd. Tijdens de laatste tweede kamer verkiezingen was er zelfs een partij die ook aseksualteit wou toevoegen.
Ook nu met de Provinciale Eerste Kamer verkiezingen ( ;D) benoemt PvdD als enige aseksualiteit in hun programma.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Speaker

De nieuwe wetgeving is echt bedoelt om expliciet aan te geven dat discrimineren van intersekse, trangender en non-binaire mensen niet is toegestaan. Dit voornamelijk omdat ze vaak te maken hebben met discriminatie.

Inerview met mensen van de desbetreffende belangen organisaties: https://broadly.vice.com/amp/nl/article/zmak9a/transgender-en-intersekse-mensen-worden-vanaf-nu-beschermd-tegen-discriminatie

Somebody someome

Citaat van: AceVentura op maart 12, 2019, 08:03:24 PM
In artikel 1 werd alleen geslacht specifiek benoemd. Er staat wel nog "of op welke grond dan ook", maar nu is blijkbaar gender, genderexpressie en ik hoop ook seksuele geaardheid toegevoegd. Tijdens de laatste tweede kamer verkiezingen was er zelfs een partij die ook aseksualteit wou toevoegen.
Ook nu met de Provinciale Eerste Kamer verkiezingen ( ;D) benoemt PvdD als enige aseksualiteit in hun programma.

super had ook trouwens met 2e kamer verkiezingen pvdd gestemd.

Marsumarsu

Citaat van: Somebody someone op maart 13, 2019, 09:42:06 AM
Citaat van: AceVentura op maart 12, 2019, 08:03:24 PM
In artikel 1 werd alleen geslacht specifiek benoemd. Er staat wel nog "of op welke grond dan ook", maar nu is blijkbaar gender, genderexpressie en ik hoop ook seksuele geaardheid toegevoegd. Tijdens de laatste tweede kamer verkiezingen was er zelfs een partij die ook aseksualteit wou toevoegen.
Ook nu met de Provinciale Eerste Kamer verkiezingen ( ;D) benoemt PvdD als enige aseksualiteit in hun programma.

super had ook trouwens met 2e kamer verkiezingen pvdd gestemd.

Ik stem altijd op de pvdd (die ik zelf altijd de partij van de koala's noem omdat het kan). Wist niet dat zij als enige aseksualiteit in hun programma benoemen. Well, des te nog meer reden om op ze te stemmen voor mij dus haha!

Natascha

Ben groot dierenliefhebber en aseksueel, maar ik stem geen PvdD
(die zijn oa tegen het houden van huisdieren. Ik kan toch echt niet zonder mijn hondjes)
Maar wel goed dat ze Asexualiteit noemen.
Ik zoek geen prins op een wit paard, maar een mafkees die me aan het lachen maakt!

AceVentura

Ik ben eigenlijk nog nooit tegen gekomen dat PvdD tegen huisdieren is. Voor mij persoonlijk is dat niet zo'n probleem, maar kan me wel voorstellen dat het een drempel kan zijn om op ze te stemmen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Natascha op maart 13, 2019, 04:19:12 PM
Ben groot dierenliefhebber en aseksueel, maar ik stem geen PvdD
(die zijn oa tegen het houden van huisdieren. Ik kan toch echt niet zonder mijn hondjes)
Maar wel goed dat ze Asexualiteit noemen.

;D Ik ben mijn eigen huisdier. Wat nu?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Somebody someome

als het huisdier zichzelf kan voorzien in zijn behoeftes en netjes belasting en huur/of hypotheek betaald is alles ok

Bubble

Anders goed is ook goed

Atlantis

Citaat van: Bubble op maart 13, 2019, 06:49:56 PM
Citaat van: Edewecht op maart 13, 2019, 05:37:35 PM

;D Ik ben mijn eigen huisdier. Wat nu?

Don 't tempt me.... :rollol: :smile-hart:

Haha, je hebt vast de riem nog in je auto  :schater:. Kijk maar uit Edewecht  :schater:
I solemnly swear that I am up to no good...