Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verlangen naar intimiteit/fysiek contact

Gestart door Chiw103, maart 28, 2019, 08:52:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chiw103

Hoi,

Ik post eigenlijk nooit wat maar nu heb ik een kwestie waar jullie misschien een idee over hebben.

Ik mis intimiteit/fysiek contact. Niet perse in de vorm van een relatie maar meer als troost als ik verdrietig ben of juist om de blijdschap te delen met iemand.
Maar ik merk dat dat lastig te 'krijgen' is. Ik heb niet veel vrienden, en de vrienden die ik heb zijn niet zo fysiek in hun uitingen (althans niet naar mij toe). Ik heb wel veel familie maar die zijn ook absoluut niet van fysiek contact. Verder heb ik drie woonbegeleiders (ik heb autisme en woon daarom op een zorgboerderij) waarvan er een heel soms als ik er om vraag wel een knuffel geeft. Maar nooit spontaan en aan de andere heb ik het nog nooit durven vragen. Ik heb in het verleden ervaring gehad dat mensen het verkeerd interpreteren. Dat ze er gelijk een seksuele lading aan hangen, wat dus ook maakt dat begeleiders het niet 'mogen' vanuit hun functie. Maar voor mij zit er absoluut niets seksueels achter. Net zo min als dat er bij een peuter iets seksueels achter een troostende knuffel zit.

Hebben meer mensen dit gemis en wat doe je er aan? Hoe zou ik misschien op een goede manier toch af en toe even wat troost of blijdschap kunnen delen door fysiek contact? Of moet ik het er maar mee doen dat het zo is zoals het is?

Ik hoop dat iemand hier een idee over heeft.

AceVentura

Ik herken veel in je verhaal. Ik heb recent mogen ontdekken dat ik een grotere behoefte aan fysiek contact/intimiteit heb dan ik altijd heb gedacht. Mede omdat het nu nog zo nieuw voor me is ben ik zoekende naar de invulling daarvan. Als er iemand is waarmee dit kan is het natuurlijk helemaal super, en realistisch gezien zal dat niet altijd het geval zijn.
Mijn situatie is redelijk vergelijkbaar met die van jou. Ik woon alleen, familie is niet van het fysieke contact, vrienden heb ik niet heel veel en zijn over het algemeen ook niet heel knuffelig.

Wat je uiteraard kan doen is een oproepje in het contacthoekje plaatsen. Zorg dat je vooraf al duidelijk bent in wat en waarom je zoekt, hopelijk vind je dan iemand met soortgelijke behoeftes.

Wat voor mij ook helpt, en ik weet niet of dat nou heel raar klinkt ofzo, is een grote pluche knuffel. In mijn geval een haai van bijna een meter lang ;D Het is uiteraard geen vervanging voor een persoon of iets anders wat leeft en zelf warmte geeft, maar het voldoet voor mij wel aan een behoefte. Zit ik hoog in de emoties dan zet ik er de juiste muziek er bij aan en dan helpt het me om eruit te laten komen wat er is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik herken het ook, alleen heb ik zelf niet de behoefte in een 'gewone' vriendschap lichamelijk contact te hebben. Bij mij heeft die behoefte zich eigenlijk altijd beperkt tot partners en ik knuffel wel regelmatig mijn kinderen en de kat, maar ik zoek geen troost bij hen. Bij zorgverleners heb ik ook nooit die behoefte gehad. Misschien is dat soort verlangen naar intimiteit voor mij wel de belangrijkste reden om naar een relatie te verlangen.

Ik vind het wel heel fijn als ik 's nachts uit een nare droom wakker wordt en de kat heeft mij uitverkoren om de nacht door te brengen, ik haar kan aanraken en ze begint te spinnen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie