Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Groningen het nieuwe Haarlem

Gestart door Samoth, maart 31, 2019, 11:56:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samoth

Citaat van: AceVentura op maart 31, 2019, 08:51:47 PM
Hummm ... terrasjes, eten, mensen ontmoeten, lekker lopen .... ik heb wat gemist!

Wat we in Haarlem deden, wil ik ook eens in Groningen gaan organiseren. Hoewel ik dat best eng vind, in mijn eigen habitat enzo. Stadswandeling, misschien de Martinitoren beklimmen (onder de Martinitoren zit een leuk terrasje, voor degenen die liever niet naar boven klimmen), sowieso terrasjes genoeg, ook zat kroegen als het weer niet zo mee zit als in Haarlem. En ik heb ook wel een idee voor wat eetcafétjes/restaurants 's avonds. Edoch, de maand april wordt voor mij qua planning en financiën bijna onmogelijk, dus dan zou ik op z'n vroegst eind mei maar liever nog ergens in juni/juli prefereren.

Ook al woon ik niet in de stad Groningen, maar in een dorpje vlakbij, ik heb desgewenst wel een kamer en een tweepersoonsmatras over, een huiskamer met bank, ruimte genoeg in de huiskamer om wat van mijn campeerslaapmatjes te droppen en zelfs een tuin(tje) en een tent die ik op kan zetten, dus mensen mogen ook prima bij mij overnachten zodat we met een slumber party kunnen afsluiten.

Ik wil echter niet de Efteling-meet in de weg zitten en voordat ik me vanalles op de hals en in de kop haal, gooi ik hier toch eens voorzichtig een balletje op. Wie zou een (wandel)meet-up in Groningen in juni/juli wel zien zitten?

Edewecht

Hier een stemmetje uit Emmen.
Leuk Samoth! Ergens in juni/juli, of misschien eind mei, da's ver genoeg om het nu in mijn kalender te planten, zodat het later niet meer omgeschoffeld kan worden. Hopelijk. Want je weet nooit.
Bij mooi weer: terrasje, parkje, picnic...? Of anders een van de vele eetgelegenheidjes...
En ik wil die toren wel eens op!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atlantis

Leuk Samoth. Schiet maar wat data erin  ;). Ik ga zéker proberen te komen  :cheerleader:
I solemnly swear that I am up to no good...

AceVentura

Leuk idee Samoth :klap:

Ik ken Groningen (stad) maar heel oppervlakkig dus ik zou het leuk vinden om er eens wat meer van te zien, en de Martinitoren beklimmen zie ik ook wel zitten. Groningen is voor mij niet bepaald om de hoek, dus mogelijk dat ik tegen die tijd gebruik wil maken van je aanbod om te overnachten.

We krijgen het nog druk met alle meetings :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Goh Groningen :p Jij dacht 'laat ze deze keer maar eens naar ons komen'. Dat vind ik best wel een heel goed plan, als wij Amsterdammers naar ons toe kunnen trekken dan moet dat met de rest van het land ook wel lukken  :highfive1:

Data wordt wel even kijken, want ik geloof te hebben gelezen dat de Efteling nu most likely rond 1 juni valt. Maar misschien lekker in de zomer, dan kunnen we zelfs allemaal ons tentje opzetten in het stadspark als veel mensen blijven
I need no reasons, I simply.. am

Bubble

Leuk idee, Samothje! En juni/juli goed te doen. Ik ga er iig mijn best voor doen om erbij te zijn.
Sinds ik hier op het forum zit, kom ik nog eens ergens. Lekker toerist in eigen land. Dit forum verbreedt mijn horizon op meerdere manieren.
Anders goed is ook goed

Ayla

Klinkt top! Ik ben nog nooit in Groningen geweest! :D

suus

leuk! als ik kan, dan kom ik zeker  :cheerleader:

Samoth

Leuk, het enthousiasme. Ik weet sinds onze meet in Haarlem dat er in ieder geval één iemand is die niet meteen staat te springen als we het over tentjes en campings hebben, Stevie, maar Groningen is wel geweldig voor een weekendje. Als je van Haarlem houdt, dan absoluut ook van Groningen. Ik zie tussen de twee steden in ieder geval enorm veel overeenkomsten, in knusse gezelligheid van een vrij compacte maar niet loeidrukke stad zijn. En er zijn best wel wat ho(s)tels in de stad, naast de aanwezigheid van een stadscamping. Een vriendin van mij heeft zelfs van een extra kamer in haar huis een AirBNB gemaakt, dus die kan ik tzt en desgewenst ook eens vragen naar de beschikbaarheid. Mogelijkheden te over. Ik wacht even af wanneer de Efteling-meet is, daarna zal ik eens wat data droppen voor een meeting in Groningen. Nu denk ik nog aan juni/juli, maar dat is vooral omdat ik augustus heb doorgestreept omdat veel mensen dan niet beschikbaar zijn vanwege eigen vakantie. Maar wie weet zal ik ook wat data in augustus meenemen in een nog te plaatsen data-poll. 
:highfive1:

Jann

Ahh leuk! Ik woon zelf in Groningen stad dus dat is wel ideaal! Mezelf toch maar eens overhalen om naar een meet te komen haha!
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Stevie1992

Leuk Jann :) Als je trouwens een grote groep ineens te veel vind sta ik er altijd voor open om vantevoren een keertje af te spreken. Heb je altijd een bekend gezicht wanneer het zover is
I need no reasons, I simply.. am

Marsumarsu

Groningen is coooool! Zou het erg leuk vinden samen de stad te verkennen.
Gooi maar wat data in een poll, zou ik zeggen!
Zelf ben ik vanaf 24 mei voor onbepaalde tijd het land uit, maar als het voor die datum wordt, ga ik er zeker bij proberen te zijn!

Bubble

Ik heb gisteren eens goed gekeken en Groningen is voor mij bijna 300 km!  Ik hou nog een flinke slag om de arm.
Anders goed is ook goed

Samoth

Tof je enthousiasme, Marsumarsu. Voor 24 mei iets op poten zetten, zal lastig worden. Kort dag voor mijzelf en de Efteling-meet die begin juni gepland staat, waar menigeen ook graag bij is. Ik zal (uiterlijk) morgen een poll aanmaken met data, waarschijnlijk toch (mid) juni en juli. Mocht je op die data niet kunnen en Groningen toch eens met een bezoekje willen verblijden, laat mij dat dan gerust weten, graag zelfs.

Bubble, tegen jouw 'bezwaar' zullen meer mensen aan lopen. Mijn advies als je die mogelijkheid hebt, is er een weekendje Groningen van maken. Een 'mini vakantie'. Groningen is een hele toffe stad, die ook op zondag meer dan genoeg te doen heeft. Waar ook genoeg slaapmogelijkheden zijn qua ho(s)tels en vast ook wel AirBNB's. In de stad, maar vast ook wel in de regio. Ik woon vrij klein, maar heb dus bij mij thuis wel wat ruimte en slaapmogelijkheden, voel je asjeblieft welkom. Bovendien denk ik graag mee voor andere oplossingen. Ik zou het tof vinden als je komt, hetgeen ook geldt voor andere mensen. Ik ben trots op 'mien stad' Groningen en deel en toon mijn liefde daaromtrent graag. Waar een wil is, is een weg. Als iemand liever niet wil (omdat je toch teveel bezwaren ziet) dan is dat ook ábsoluut niet erg, maar weet dat ik graag help en meedenk. De afstand kan ik niet verkleinen, maar schroom niet me iets te vragen of op te merken. Geldt voor jou Bubble, maar dus ook voor anderen natuurlijk.

Martinitoren beklimmen, stadswandeling, avondmaal (niet het laatste, hopelijk) en daarna maar wat de avond ons verder nog in alle vrijheid biedt, dat is zoals ik het voor ogen heb.  :cheerleader:

Jann

Citaat van: Stevie1992 op april 05, 2019, 04:33:51 PM
Leuk Jann :) Als je trouwens een grote groep ineens te veel vind sta ik er altijd voor open om vantevoren een keertje af te spreken. Heb je altijd een bekend gezicht wanneer het zover is

bedankt voor het aanbod! :)
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart