Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ace in de LGBT+ comunity

Gestart door joel., april 12, 2019, 06:19:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joel.

Ik ben deze maand voor het eerst naar een meeting van de lokale LGBTQ+ comunity geweest. helaas wist nog bijna niemand daar dat asexueel bestond, of wat het was dus dat heb ik zo duidelijk als ik kan uitgelegd, en verteld wat het voor mij betekend.
Het waren allenmaal hele verwelkomende mensen, het was een hele gezellige avond. om meer zichtbaarheid voor asexualiteit te krijgen staat "asexueel" op de nieuwe posters. ik weet nog niet waarneer deze geprint worden, maar zo zien ze er uit:

Tixie

Cool!  :cake: :cake:
Op de poster die je erbij plaatst zie ik alleen niet 'aseksueel' staan (of welke andere letter dan ook), staat die nog verder onderaan misschien?
sick of the kissing cult

joel.

Ik zie nu inderdaat dat niet de hele afbeelding zichtbaar is, ik had de verkeerde versie van de afbeelding gedeeld. Ik probeer het opnieuw, hopelijk staat het er nu wel op.

AceVentura

Wat leuk dat je contact legt met de lokale LHBTQ+ community :cheerleader:
Fijn ook dat ze open staan voor aseksualiteit en het zelfs op hun poster gaan vermelden :klap:

Goed bezig Joel. :visibility:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

joel.

Ik was al eerder uitgenodigd om een keer langs te komen, maar ik vroeg mij nog een beetje af of ik binnen de groep zou vallen maar een paar goede vrienden gaan er ook regelmatig heen, en het is altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

With Pen and Paint

Tof dat ze zo verwelkomend waren! In Engeland ben ik wel eens naar LHBTQ+ meetings geweest en daar voelde ik me ook welkom. Ze organiseerde vanuit die organisatie ook meetings speciaal voor aseksuelen en ze hadden een aseksuele vertegenwoordiger in het bestuur zitten, dus mensen waren er ook mee bekend. In Nederland ben ik nog nooit naar een LHBTQ+ meeting geweest, maar daar voel ik me eerlijk gezegd een stuk minder welkom.

Geweldig dat je wat meer bekendheid hebt kunnen creëren voor aseksualiteit en dat ze het zelfs op de poster zetten :cheerleader:
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

AceVentura

In Nederland hebben we volgens mij meer de neiging om de "hokjes" gescheiden te houden, dus bijeenkomsten voor de aparte letters van het LHBT-alfabet. Om een of andere reden zijn er weinig meetings waar het lekker door elkaar heen loopt. Queer aan Zee is wat mij betreft een positieve uitzondering daarop.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Citaat van: AceVentura op april 13, 2019, 08:16:20 AM
In Nederland hebben we volgens mij meer de neiging om de "hokjes" gescheiden te houden, dus bijeenkomsten voor de aparte letters van het LHBT-alfabet. Om een of andere reden zijn er weinig meetings waar het lekker door elkaar heen loopt. Queer aan Zee is wat mij betreft een positieve uitzondering daarop.

Hier in Groningen hebben we een lgbt+ studentenvereniging die heel open is (en ook het lokale feministennetwerk) beiden hebben vorig jaar een info avond gehouden over asexualiteit. Plus dat vorig jaar tijdens de KEI week (welkomsweek voor nieuwe studenten) een medelid van mij mee liep met de ace vlag omdat ik met iemand naar het ziekenhuis moest.
Weet ook niet hoe wijd verspreid het is, maar ook GSA, geloof ik, heeft ace opgenomen in een campagne met posters
I need no reasons, I simply.. am

AceVentura

Ik zit niet zo in de studentenverenigingen en GSA's, dus goed om te horen dat het daar aan het veranderen is :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: joel. op april 12, 2019, 06:19:13 PM
Ik ben deze maand voor het eerst naar een meeting van de lokale LGBTQ+ comunity geweest. helaas wist nog bijna niemand daar dat asexueel bestond, of wat het was dus dat heb ik zo duidelijk als ik kan uitgelegd, en verteld wat het voor mij betekend.
Het waren allenmaal hele verwelkomende mensen, het was een hele gezellige avond. om meer zichtbaarheid voor asexualiteit te krijgen staat "asexueel" op de nieuwe posters.(...)

:visibility: geweldig joel. ! :duim-omhoog:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Atlantis

I solemnly swear that I am up to no good...