Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mensen gezocht voor interview Charlie Magazine

Gestart door sophielodewijks, mei 06, 2019, 10:15:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sophielodewijks

Beste mensen,

Zal me eerst even voorstellen: mijn naam is Sophie Lodewijks en ik schrijf voor het online Charlie Magazine: https://www.charliemag.be/author/sophielodewijks-lodewijks-2

Voor mijn rubriek BuitenGewoon ben ik constant op zoek naar mensen met een verhaal. Ik vind het interessant om verhalen te vertellen die nog niet verteld zijn en waarover nog te weinig gesproken wordt. Zo kwam ik op het onderwerp aseksualiteit. Ik zou graag een interview doen met een persoon of koppel dat aseksueel is. Dit mag al dan niet uit eigen keuze/overtuiging zijn.
Het lijkt me heel boeiend uit te zoeken hoe a-seksuelen in relaties staan. Kan je zonder seks een volwaardige relatie opbouwen met iemand die wel seksueel ingesteld is? Hoe vind je de juiste partner? Waar vind je die? Wanneer bespreek je je geaardheid/keuze? Vind je elkaar dan op andere gebieden dan seks? Versterkt het de band als twee aseksuele elkaar vinden? Ik wil uitzoeken wat de consequenties zijn voor een aseksueel persoon in een maatschappij waarin veel om seks lijkt te draaien.

Handig zou zijn als je in de buurt van Antwerpen woont. Het interview mag anoniem of onder een schuilnaam. Er worden wel foto's gemaakt door een professionele fotograaf maar die mogen eventueel onherkenbaar.

Zie jij het zitten om met mij het gesprek aan te gaan, laat het me weten via sophielodewijks@charliemag.be. Je kunt me bellen, smsen of WhatsAppen op het nummer +32486302915.

Alvast enorm bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,
Sophie

AceVentura

#1
Welkom op het forum Sophie,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je interesse in aseksualiteit. Ik heb wat van je artikelen gelezen en dat ziet er goed uit, en ik twijfel nog een beetje om mee te doen.
Het enige wat ik nu direct al wil benadrukken: Aseskualiteit is geen keuze, net zoals het geen keuze is om hetero, homo, bi of wat dan ook te zijn.

Veel succes met het artikel!
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hallo Sophie,
Leuk dat je interesse hebt in het onderwerp. Uit de vragen die je zou willen stellen blijkt dat je vooral op zoek bent naar mensen die een relatie hebben of hebben gehad, of er veel mee bezig zijn (daten enzo).
Omdat mijn ervaring met relaties vrijwel 0 is, val ik dan buiten je doelgroep. En ik woon ook nog eens in het noorden van Nederland... :D

Maar ik wens je succes met je artikel, en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van voortgang en verschijnen :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik heb ook de indruk dat je vooral mensen zoekt die in relatie zijn. Ik heb wel relaties gehad, maar toen was ik me nog niet bewust van mijn aseksualiteit. Mijn laatste relatie dateert intussen van 11 jaar terug of zoiets.
Ik ben niet heel actief met daten, dat staat op een zeer laag pitje. Mijn aseksualiteit is een van de redenen waarom dat op een laag pitje staat.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Stevie1992

Hm, klonk wel interessant (nou heb ik op het moment sowieso al geen relatie met iemand die seksueel is), maar ook de afstand is een beetje groot :p
Ik gooi het even in een facebook groep, hier zitten ook mensen uit Belgie in.
I need no reasons, I simply.. am