Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

menstruatie

Gestart door pluisje, juni 04, 2019, 02:48:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pluisje

Ik heb een vraagje aan de asexuele vrouwen op dit forum ;D

Mijn menstruatie duurt al jaren tussen die 10 en 14 dagen met veel bloedverlies. Het komt er dus op neer dat ik met een beetje pech 14 dagen per maand niet ongesteld ben. Ik heb dat al laten onderzoeken en er is niks geks te vinden waardoor dit is. De pil was ook geen oplossing.

Maar nu is er iets vreemds aan de hand. Sinds 4 weken heb ik zelf ontdekt dat ik asexueel ben en sinds 2 weken is mijn man daarvan op de hoogte. Hij heeft er goed op geregeerd en er valt veel op zijn plek. Ook heeft hij aangegeven dat hij op sexueel gebied niks meer van mij verwacht. Wat voor mij een enorme opluchting is. Ik vind het niet meer vervelend als hij bij me komt liggen, gewoon omdat ik weet dat er niks uit voort hoeft te komen.
Afgelopen zaterdag werd ik dus ongesteld en het was meteen al anders qua verloop. Het lijkt erop dat ik mijn lichaam onbewust aanstuurde om lang en heftig ongesteld te zijn om mezelf maar tegen de sexuele behoeftes van mijn man te beschermen. Hoe langer ongesteld, hoe minder kans op sex. Ongesteld zijn was/is voor mij een geldige reden om geen sex te hebben. 14 dagen ongesteld zijn kwam mij dus wel goed uit.
Nu voor mezelf en mijn man duidelijk is dat sex van de baan is lijkt mijn lijf die idiote manier van menstrueren niet meer nodig te vinden en doen we weer gewoon normaal. ? :klap:

Ik vind het logisch maar tegelijkertijd ook best wel vaag!

Herkent iemand dit?

Nou hoop ik natuurlijk wel dat deze manier van menstrueren niet aan de stand van de maan lag en het niet bij 1 keer blijft natuurlijk. Want dan valt mijn theorie in duigen en mijn rooskleurige menstruatie toekomst ? ;D ;D

Koffie

Nee, dat heeft er bij mij nooit invloed op gehad. Het zou natuurlijk heel fijn zijn als het voor jou ook allemaal wat minder heftig zou worden. Op zich is de periode nu natuurlijk te kort om er iets over te zeggen, maar hopelijk vallen je volgende menstruaties ook mee.

Ik ben jaren lang lang en heftig ongesteld geweest, maar ik had er weinig last van. Het was vooral onhandig, altijd in de buurt van een WC blijven.

Wat je eventueel kunt overwegen is een hormoonspiraal, dan schijnen je menstruaties vaak helemaal weg te blijven.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koloios

Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt, maar ik vind dit dus wel fascinerend. Onbewust je cyclus beïnvloeden uit zelfbescherming; lijkt me niet dat daar veel onderzoek naar is gedaan. Haha.
Dingen als stress hebben trouwens ook veel invloed op de hormoonhuishouding, dus misschien is dit wel gewoon het gevolg van die opluchting. :) Of het is gewoon toeval.

Fijn om te horen dat je man goed reageert op je aseksualiteit, trouwens.

Stevie1992

Hey, dat is best wel 'creepy' (niet echt natuurlijk, want ik weet dat je hersenen vanalles kunnen beinvloeden, maar toch).
Ik heb nooit heel erg last gehad, vooral in het begin was ik lucky.. dat werd wel over de jaren wat erger tot ik een keer in de ochtend op school kwam en eigenlijk niet verder kwam dan de eerste gang en daar moest gaan zitten. Vriendin heeft mij afgemeld en vader is mij op komen halen. Toen ben ik aan de pil gegaan en dat heeft voor mij heel erg geholpen juist, ben sindsdien eigenlijk altijd weer kort en licht (bijna altijd).

Ik hoop voor je dat het nu zo blijft of iig dat er alsnog iets gedaan kan worden, want soms ben je het ook wel gewoon weer zat en wil je weer verder met je reguliere leven zonder al dat gedoe :p
I need no reasons, I simply.. am

Tempesta

Ik heb mijn menstruatie wel eens een paar dagen uit kunnen stellen, of veel lichter laten zijn, als het een keer op vakantie heel slecht uit kwam. Werkte niet altijd, maar vaak genoeg dat ik het toch opmerkelijk vond. Nu zit ik al vele jaren aan de hormoonspiraal en menstrueer nog maar zelden.

Yunah

Wel bijzonder, ik ben blij dat ik ivm endometrioseklachten de pil 3mnd moet doorslikken en dan een stopweek. Ik zou echt gek worden van zo n lange menstruatie...


kim10

Hallo Pluisje, ik vind je verhaal niet vreemd, het lijkt me een adequaat antwoord op je omstandigheden. Lees dr. Joe Dispenza, die kan het je beter uitleggen. hij is een Amerikaanse neurowetenschapper die veel heeft geschreven over de invloed van "het denken" op het lichaam. Een titel is : " Jij bent het placebo. " Ik vond het fascinerend. Dispenza is geen zwever of een andersoortige goeroe. Kan m je aanraden!
Succes.

AASS

ik herken het niet, maar ben we blij dat je het zegt. Dat onbewust dit wel mee kan spelen.
Wel heb ik altijd een hekel aan de ongesteldheid, (mogelijk ook endometriose, niet verder onderzocht.)
Ook mogelijk door de ongesteldheid dat ik een keer mijn bewustzijn ben verloren.