Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Meeting regio Limburg of Brabant

Gestart door Sara__, juni 25, 2019, 10:14:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Weten jullie iets waar we met een groep(je) terecht zouden kunnen?
Bijvoorbeeld een natuurgebied voor een wandeling, een dieren-, attractie-, of ander park waar we heen kunnen, of gewoon een leuke stad of dorp waar we ons een tijdje kunnen vermaken?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

Ik weet Gaia zoo, wel een beetje lager in de provincie, weet ook dat er ergens een boomklim gebeuren is (maar alleen omdat ze daar een keer een 'Nacht van de nacht' activiteit was dus verder nog geen info). Misschien is er ergens in Brabant iets, zodat het net iets korter reizen is  :ange:
I need no reasons, I simply.. am

Celesta

#17
veranderd

AceVentura

Citaat van: Celesta op augustus 24, 2019, 01:13:40 PM
Dit is dan wel een Nederlandse bijeenkomst maar zijn Belgische mensen ook toegelaten als ze er kunnen geraken? Want ik ben nog nooit naar een aseksuele meet-up geweest en ik zou zo graag er eens naartoe gaan!  :cheerleader:
Uiteraard ben je welkom, dat geld overigens voor alles wat we doen, we maken geen onderscheid tussen Nederland en België, als je er bij wil zijn sluit je gewoon aan.

Citeer
Ik weet het nog niet helemaal zeker of ik kan komen, dat hangt af van zowel de dag, het uur en de precieze plaats... Zondag gaat waarschijnlijk niet (omdat er dan veel minder openbaar vervoer is) maar als de bijeenkomst op zaterdag is, dan is er wel een kans dat ik zou kunnen komen. Ik weet dat het nog niet volledig vaststaat welke plaats maar ik heb net Gaia Zoo opgezocht en daar zou ik op een zaterdag wel kunnen geraken.
We moeten alles nog kiezen, voor de dag gebruiken we meestal een poll en kan kan je laten weten wanneer je kan. De dag met de meeste stemmen wordt het dan.

Gaia Zoo ken ik van naam helemaal niet, op de website ziet het er wel mooi uit: https://www.gaiazoo.nl/
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Somebody someome

Dierenparken vind ik sws cool bij een poll stem ik alvast voor gaia

Stevie1992

Citaat van: Celesta op augustus 24, 2019, 01:13:40 PM

Ik weet het nog niet helemaal zeker of ik kan komen, dat hangt af van zowel de dag, het uur en de precieze plaats... Zondag gaat waarschijnlijk niet (omdat er dan veel minder openbaar vervoer is) maar als de bijeenkomst op zaterdag is, dan is er wel een kans dat ik zou kunnen komen. Ik weet dat het nog niet volledig vaststaat welke plaats maar ik heb net Gaia Zoo opgezocht en daar zou ik op een zaterdag wel kunnen geraken.


Ik zit ook altijd met de wanneer, voor mij zijn vooral de zaterdagen wat lastig, maar dat zijn wel meestal de dagen waar we op terecht komen. Als er een poll komt kan iedereen weer gaan stemmen voor een datum en hopelijk is er dan goed op tijd duidelijkheid. (Vooral gezien ik met openbaar vervoer sowieso meestal niet op tijd ergens in het zuiden kan zijn als het op tijd is)
I need no reasons, I simply.. am

Vic13

Ik ben toevallig vorige week nog in Gaia Zoo geweest haha. Voor mij is Zuid-Limburg best ver weg, maar mogelijk kan ik wel als er een datum in het weekend geprikt wordt. Hangt wel van de activiteit af want heb niet zo veel geld meer op dit moment  :78:

AceVentura

Of ik kan is ook afhankelijk van wat we gaan doen en de datum. Zuid Limburg is voor mij nogal een eind weg (3,5 uur rijden ongeveer), Noord Limburg of Brabant is dan weer een stuk beter te doen ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Stevie1992

https://www.tripadvisor.nl/Attractions-g188579-Activities-North_Brabant_Province.html

Ik ben wel voor de categorie 'kastelen' hier :p misschien dat ergens een mooie wandelroute of ander iets bij ligt om te combineren
I need no reasons, I simply.. am

Celesta

#24
veranderd

AceVentura

Misschien kan iemand die daar wat bekender is of in de buurt woont goede suggesties doen?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim90

Als het gaat om een dierentuin meer in het noorden van Limburg of in Brabant, zou ZooParc Overloon misschien een optie kunnen zijn. Voor wandelen zou de Mookerheide of misschien het Reindersmeer of de Peel kunnen. Allemaal liggen ze een beetje in het grensgebied Limburg, Noord-Brabant, Gelderland. Voor mij maakt het niet zoveel uit of het een zaterdag of zondag wordt, maar het is voor mij wel handig als er ruim van te voren een datum wordt geprikt, omdat ik de neiging heb om mijn weekenden een beetje vol te plannen.

Celesta

#27
veranderd

Koning

#28
Er zijn genoeg rustige wandelgebieden met paarse heide, bos, veen, meertjes en stuifduintjes (zoals in het gehele Maas-Demer-Scheldegebied).
Op de provinciegrens heb je bijvoorbeeld Boshoverheide bij Weert; dat is een mooie heide met veel grafheuveltjes. Het is echter wel omgeven door militaire terreinen.
Het Nationaal Park de Groote Peel (ook provinciegrens) is een mooi hoogveengebied met veen, plassen en open heide. Het is echter redelijk afgelegen met weinig activiteit in de buurt.

Grofweg ten zuiden van Eindhoven zijn er enkele mooie heidegebieden (Leenderheide, Groote Heide, Strabrechtse Heide) met ook uitgestrekte bossen en vennetjes.
Je zou bijvoorbeeld het kasteel van Heeze of een café/restaurant als uitgangspunt kunnen nemen en vanuit daar de enorme Strabrechtse Heide binnen kunnen lopen.
Rondom dit gebied heb je ook genoeg cafeetjes en restaurantjes. De Hoijse Hoeve is bijvoorbeeld een leuke plek waar je pannenkoeken kan eten.
Richting de Belgische grens kan je ook voor de Groote Heide kiezen en de Trappistenabdij (Achelse Kluis) als uitgangspunt kiezen (brouwen ze ook trappistenbier). Dit gebied is echter verder afgelegen.

De Maasduinen ten oosten van Venray vind ik ook mooi (oostkant Maas). Daar ligt bovendien een mooi meertje waar je omheen zou kunnen wandelen (Reindersmeer).
Dat ligt ook mooi bij de Maas en ik kan me herinneren dat er een klein kasteel lag.

Mijn favoriete dorpje/stadje in het gebied is Thorn. Dit is een klein plaatsje (grofweg tussen Weert en Roermond) met een middeleeuwse abdijkerk dat in verschillende fasen is opgebouwd.
In tegenstelling tot de abdijkerk bestaat de rest van het plaatsje uit witte huisjes. In de 18e eeuw kwam er namelijk extra belasting wanneer met meer ramen had, waardoor men de ramen dichtmetselde en de "littekens" hiervan probeerde te verbergen met witte verf.
Er zijn genoeg cafeetjes/restaurantjes in dit plaatsje. In de buurt zijn enkele Maasplassen waar je langs zou kunnen wandelen. Fietsen langs de Grensmaas vind ik daar ook wel leuk.

Een van de mooiere kastelen in de regio is het kasteel van Helmond, maar Helmond is voor de rest niet heel mooi, al ben ik daar wel eens naar een lekker Joegoslavisch restaurant geweest.
Andere kastelen (of ruïnes daarvan) zijn er in Heeswijk, Asten, Geldrop, Heeze, Horst, Arcen, Lottum, Baarlo, Grathem...

Vleermuis

Baarlo ken ik goed. Daar zit ik elk jaar het eerste weekend van oktober.

Ik wil misschien ook mee, maar aangezien ik afhankelijk ben van het OV zou het mooi zijn als de locatie een wordt die met het OV te bereiken is.