Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De 1% is achterhaald (recenter onderzoek)

Gestart door Jann, juni 27, 2019, 11:00:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jann

Ik wilde even doorgaan op dit draadje (zonder verder van Sara's topic af te wijken):

Citaat van: Stevie1992 op juni 27, 2019, 10:14:53 AM
Citaat van: AceVentura op juni 27, 2019, 08:02:05 AM
Citaat van: Stevie1992 op juni 26, 2019, 07:31:58 PM
Er werd eerder gezegd dat we zo´n 1% waren, maar dat is alweer veranderd naar 3% omdat meer mensen de term leren en dus misschien al wel de identiteit hadden maar nog geen label ervoor.
Interessant, dit had ik nog nooit gehoord. Heb je informatie of links hierover?

Op het moment kan ik dan natuurlijk alleen maar anecdotal vinden. Maar het feit dat de laatste 'echte' percentages van 2004 zijn, zeer onbetrouwbaar waren en al helemaal geen grey's en demi's meenamen laat experts (en de normale mens) denken dat dit getal echt wel hoger ligt. Ook voor mensen die het niet eens van zichzelf weten (gezien ik nog vaak genoeg mensen in de groep binnen krijg van een hogere leeftijd die nu pas identificeren). Door de manier waarop er toen in 04 onderzocht is is de uitkomst eigenlijk helemaal niet duidelijk of het nou ging om asexualiteit. De vraagstelling is al zeer belangrijk voor dit onderwerp

En de link naar een later stuk van Bogaert doet het natuurlijk niet meer. https://eukaryotewritesblog.com/2017/02/24/how-many-asexuals-are-there/

Ik weet hier via een andere Ace groep (op Discord) wat meer over! Hier een linkje naar statestieken van GLAAD ( Gay & Lesbian Alliance Against Defamation) uit 2017!  https://issuu.com/glaad/docs/2017_glaad_accelerating_acceptance/2?ff&e=6038659/46571197 het gaat hier om een onderzoek uit Amerika. 4% van de millennials identificeert als Aseksueel en bij oudere generaties is dit +/- 1%.

Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Stevie1992

Goedzo :) ik dacht ook al dat het (als we verder wilden praten) het misschien handig als we uitweken naar een andere plek. Al ging ik er ook wel vanuit dat als er verder gekeken werd naar de meet up dat er dan een wat officieler topic kon komen met poll enzo  :ange:
I need no reasons, I simply.. am

Stevie1992

Citaat van: Jann op juni 27, 2019, 11:00:25 AM
Ik weet hier via een andere Ace groep (op Discord) wat meer over! Hier een linkje naar statestieken van GLAAD ( Gay & Lesbian Alliance Against Defamation) uit 2017!?  https://issuu.com/glaad/docs/2017_glaad_accelerating_acceptance/2?ff&e=6038659/46571197 het gaat hier om een onderzoek uit Amerika. 4% van de millennials identificeert als Aseksueel en bij oudere generaties is dit +/- 1%.


Ik zag er ook eentje die gedaan was in het hoger onderwijssysteem in California, maar ook dat leek me een te kleine groep. Ik weet dat ik ergens eentje gezien heb die iemand noemde.. maarja probeer dat dan maar eens terug te vinden als je niet de bron of de goede bewoording weet om precies die te vinden :p
I need no reasons, I simply.. am

Edewecht

Interessant!
Zelf ben ik niet zo van de harde cijfers, maar toch zullen we hier wel iets mee kunnen in gesprek met de buitenwacht. Want in maatschappelijke discussies gaat het toch wel vaak om cijfers... :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Somebody someome

Nu vraag ik mij af of een andere statistiek ook nog klopt  die van 70% van de aseksuelen vrouw is en 30% man.

Ervan uitgaande van laatste meet heb ik toch mijn twijfels  ;D

Vic13

Citaat van: Somebody someone op juni 27, 2019, 06:23:37 PM
Nu vraag ik mij af of een andere statistiek ook nog klopt?  die van 70% van de aseksuelen vrouw is en 30% man.

Ervan uitgaande van laatste meet heb ik toch mijn twijfels?  ;D

Onze meet was wel een te kleine sample size om representatief te kunnen zijn voor alle aseksuelen, dus daar mag je geen conclusie uit trekken   ;) (Hier komt de wetenschapper in mij naar boven hahaha :ange: )

Maar los daarvan; ik ben al sinds de drie jaar dat ik nu weet dat ik aseksueel ben continu benieuwd naar of dat percentage aseksuelen van 1% ging veranderen. Ik kon nooit terugvinden hoe ze dat onderzoek hadden uitgevoerd en waarop ze de 1% baseerden. Ik wist dat er waarschijnlijk veel mensen aseksueel zijn (en helemaal veel mensen die op het spectrum zitten) zonder dat ze dit weten of überhaupt weten dat er een term voor is. Ik heb zelf ook vriendinnen die volgens de definitie aseksueel zijn maar die bijvoorbeeld denken dat ze gewoon heel laat zijn en het nog wel komt, of er geen label aan willen plakken (wat ik heel goed begrijp). Bovendien zie ik op dit forum zó vaak nieuwe leden verschijnen, dat ik steeds meer over die 1% begon te twijfelen.

AceVentura

Die 1% komt van onderzoek van Anthony Bogaert op basis van data uit een (oud) onderzoek van het Kinsey instituut:
http://wiki.asexuality.org/Research_relating_to_asexuality

Ik heb al vaker schattingen gehoord die zeggen dat het hoger is dan 1% en dat geloof ik ook wel. Concrete nieuwe onderzoeken hiernaar heb ik nog niet eerder gezien.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Vic13

Citaat van: AceVentura op juni 27, 2019, 07:23:19 PM
Die 1% komt van onderzoek van Anthony Bogaert op basis van data uit een (oud) onderzoek van het Kinsey instituut:
http://wiki.asexuality.org/Research_relating_to_asexuality

Ik heb al vaker schattingen gehoord die zeggen dat het hoger is dan 1% en dat geloof ik ook wel. Concrete nieuwe onderzoeken hiernaar heb ik nog niet eerder gezien.

Waarom heb ik deze pagina nooit eerder gezien??  :o Ik heb al vaker geprobeerd literatuuronderzoek te doen naar aseksualiteit, maar er viel weinig te vinden (en dat wat er was had geen "open access"). Dus: bedankt voor het delen ;D

AceVentura

Waarom jij hem nooit eerder gezein heb weet ik niet ;D
Algemeen gezegd vind ik wel dat de Engelstalige wiki slecht vindbaar is, ondanks dat er veel waardevolle informatie in staat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Celesta

#9
veranderd