Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Workshop aseksualiteit voor COC Limburg

Gestart door Amber, juli 08, 2019, 03:29:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amber

Hoi allemaal,

Ik kreeg een berichtje van de voorlichtersgroep van COC Limburg:

Wij zijn op zoek naar iemand die een workshop kan geven over a-seksualiteit.
Vanuit COC Limburg staat professionalisering van onze voorlichters hoog in het vaandel. Derhalve organiseren wij jaarlijks een trainingsweekend voor onze voorlichters.

Dit jaar willen we onze voorlichters enkele workshops/voorlichtingen aanbieden om meer kennis te vergaren over de nog wat onbekendere onderwerpen. A-seksualiteit is er hier een van.
Dit jaar vindt ons trainingsweekend plaats in het weekend van 7 & 8 september op een externe locatie in Kronenberg (nabij Sevenum (Toverland), Noord-Limburg)
Ik weet niet hoe lang een workshop normaal duurt, zelf dachten wij aan 1 tot 1.5 uur?
Voorstel is op zondag 8 september, 13.00 uur?

Reiskostenvergoeding is natuurlijk geen probleem.
We horen graag iets van je!

Groetjes Roy Verhoeven
COC Limburg


Ik geef zelf vaak dit soort workshops, dus ik had er oorspronkelijk zelf op gereageerd, maar ik kwam er vanochtend achter dat dat 4,5 uur reizen is voor mij, dus misschien wil iemand die dichterbij woont een workshop geven? Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur mij dan even je email adres. Dan breng ik je met Roy in contact en zal ik je ook de powerpoint sturen die ik zelf gebruik bij workshops over aseksualiteit (maar voel je vrij om die aan te passen of helemaal niet te gebruiken natuurlijk).

Edewecht

Oef, hier moet ik even over nadenken.
Vragen die bij me opkomen zijn:
- is "workshop" hetzelfde als "presentatie/lezing" of is het de bedoeling dat je de deelnemers zelf aan het werk zet (want workshop)?
- zo ja, wat laat ik ze dan 'doen'?
- ik heb al een paar jaar geen presentaties meer gegeven, dus ik ben er een beetje uit. Maar ik heb er nog een draaiboekje liggen waar ik zelf nog steeds tevreden over ben. Past dit echter bij de doelgroep, nl. COC-voorlichters. (heb zelf geen ervaring als COC-voorlichter.)

Ik kan natuurlijk ook gewoon als ervaringsdeskundige gaan, met eigen bagage en met wat ik weet door mijn werk op dit forum.
De afstand/reistijd vind ik -denk ik- geen probleem - - in de winter zou dat een andere zaak zijn.

Kortom: aarzelend positief.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Het zou voor mij ook wat te ver weg zijn.
Ik weet niet hoeveel tijd er is, als het handig is heb ik nog wel de documentaire (inclusief NL ondertiteling) en presentatie die ik bij Queer aan Zee heb gebruikt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Amber

Citaat van: Edewecht op juli 08, 2019, 06:41:30 PM
Vragen die bij me opkomen zijn:
- is "workshop" hetzelfde als "presentatie/lezing" of is het de bedoeling dat je de deelnemers zelf aan het werk zet (want workshop)?
- zo ja, wat laat ik ze dan 'doen'?
- ik heb al een paar jaar geen presentaties meer gegeven, dus ik ben er een beetje uit. Maar ik heb er nog een draaiboekje liggen waar ik zelf nog steeds tevreden over ben. Past dit echter bij de doelgroep, nl. COC-voorlichters. (heb zelf geen ervaring als COC-voorlichter.)

Als ik een workshop over aseksualiteit geef is het meestal meer een presentatie met een heleboel feitjes en mijn eigen verhaal (dus hoe kwam ik erachter, hoe ging uit de kast komen bij mij etc.) en eigenlijk altijd heel veel vragen. Ik heb dus zelf een powerpoint met heel veel info die ik na afloop ook naar iedereen doorstuur zodat ze er achteraf nog naar kunnen kijken. Dat is vooral handig voor COC voorlichters, want die moeten zoveel mogelijk weten over aseksualiteit zodat ze er vragen over kunnen beantwoorden in de klas. Over je eigen ervaringen vertellen is ook belangrijk omdat je aseksualiteit dan wat meer een gezicht geeft en op die manier al heel wat vooroordelen wegneemt.

Citaat van: AceVentura op juli 08, 2019, 07:05:36 PM
Ik weet niet hoeveel tijd er is, als het handig is heb ik nog wel de documentaire (inclusief NL ondertiteling) en presentatie die ik bij Queer aan Zee heb gebruikt.

Roy suggereerde 1 tot 1,5 uur, maar ik zou zelf absoluut voor 1,5 uur gaan (of zelfs 2 uur), want ik kom zelf ook altijd tijd tekort. Documentaire zou je misschien achter de hand kunnen houden als je tijd over hebt, maar in mijn ervaring komen er altijd wel genoeg vragen om alle overgebleven tijd op te vullen.

Edewecht

OK. Dank je voor de informatie. Ik doe het. :)

Laten we verder contact hebben via email.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Amber