Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksueel tekenfilmfiguur?

Gestart door Ken88, juli 13, 2019, 07:50:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ken88

Eind vorig jaar heb ik een tekenfilm ontdekt die ik gewoon heel erg leuk vond. Pas veel later kwam ik erachter dat deze tekenfilm verschillende relaties portretteerde en op een kindvriendelijke manier laat zien welke soort (seksuele) relaties wel oké zijn en welke niet. Een vrij diepgaande serie, die in het eerste seizoen nog een vrij hoog "spongebob gehalte" heeft, maar daarna zoveel character development heeft.

Het mooiste vind ik dat we rond het eind van het 1e seizoen / begin 2e seizoen kennis maken met een karakter die hoogstwaarschijnlijk aseksualiteit vertegenwoordigd. Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen een héle aflevering te laten draaien om en gay wedding en het op Cartoon Network uitgezonden te krijgen.

De serie heeft de naam 'Steven Universe'. Ik vind hem de moeite waard.
Kijken kan via https://stevenuniver.se.

Ik ben benieuwd, kent iemand deze serie toevallig al? Hij schijnt vooral in Amerika populair te zijn onder ACE's.

AceVentura

Ik heb zojuist een stukje gekeken en het ziet er leuk uit, ik kende de serie nog niet.

Bedankt voor het delen :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Tixie

Ik had het idee dat het (vooral in Amerika en op tumblr) in het algemeen heel erg populair was. Heb er goeie dingen over gehoord! Helaas zelf niet zo'n fan meer van tekenfilms
sick of the kissing cult

Ken88

Het is echt een aanrader. Ik heb nog nooit zoveel gejankt bij een tekenfilm. Seizoen 1 moet je echt even doorheen, pas vanaf aflevering 25 wordt het een beetje interessant, maar om alles te snappen heb je seizoen 1 wel nodig.

Inderdaad jammer dat Nederland er zo weinig aandacht aan besteed. Met de juiste promotie had dit ook in Nederland heel groot kunnen worden, ons land is hier eigenlijk perfect voor.

Ken88

Helaas door Nederland in de ban gedaan. Er zou een aflevering online komen met een "gay wedding" en toen was het einde verhaal. Het wordt niet meer uitgezonden en er is verder ook geen uiting geweest, het was er gewoon niet meer.

Ken88

Inmiddels is bevestigd dat dit karakter zowel aseksueel als aromantisch is.
https://www.cbr.com/steven-universe-crystal-gem-confirmed-asexual-peridot/?fbclid=IwAR3NNAUdrtI_MBqKti_B-geYy70-2xswBmHAXs02YqoKS7SLnnAgZdXSElo

De gay wedding episode is inmiddels alsnog uitgezonden in Nederland.

Koffie

Ik vind het trouwens niet echt iets voor Nederland om dat in de ban te doen, een homohuwelijk.
maar leuk te weten dat er in elk geval een officieel aseksueel en aromantisch tekenfilmfiguur bestaat. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie