Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Na jaren weer terug

Gestart door Yunah, augustus 14, 2019, 09:07:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yunah

Hallo allen

In 2014 had ik mij al eens aangemeld op dit forum. Toen zat ik niet goed genoeg in mijn vel om er energie in te steken.
Nu 5 jaar verder, inmiddels 35 jaar en het gaat een stuk beter met me zodat ik ook weer wil richten op het laatste missende stukje in mijn leven.
Na lange periodes van depressies heb ik alles een beetje op de rit, eindelijk mijn eigen stekje, een vast contract, een autootje. Het gaat allemaal stukken beter
Maar toch is mijn geaardheid of eigenlijk het ontbreken van...  iets wat mij juist nu bezig houd. Er is zoveel gebeurd dat het niet hebben van een relatie aan mij vreet.
Het is misschien gek, maar ik heb op zich best behoefte aan een partner en een gezinnetje.. om mij heen krijgen vrienden en familie allemaal kinderen, zijn getrouwd of op zn minst samen. inmiddels ben ik tante geworden en verschillende vrienden om me heen hebben inmiddels een klein hummeltje.
ik weet dat de eenzaamheid en een tikkende klok die je niet echt tegen kunt houden, het laatste stukje risico op terugval in depressie in stand houden.

Ik noem eenzaamheid, maar eenzaam ben ik niet perse. ik ga vaak naar de sauna en heb daar ook veel mensen om me heen, en stappen mannen wel op mij af. Maar komen ze te dichtbij dan stoot ik ze weer af.
Ik heb de gemiddelde man toch niets te bieden op seksueel vlak, en de angst om te falen of een strijd aan te moeten gaan mocht het wel tot een  "relatie" komen, weerhoudt mij ervan om een partner in mijn leven te accepteren.
Dit is zo dubbel en in strijd met andere gevoelens, dat ik niet weet hoe ik hier mee om moet gaan. Mijn moeder stuurde me laatst op de app informatie over betrouwbare datingsites. Eigenlijk is niemand in mijn omgeving op de hoogte van mijn gebrek aan seksuele gevoelens en de struggle die dit betekent. Maar een soulmate hebben als je thuis komt van je werk waar je mee kunt sparren. Gezellig bordspelletje spelen, of er samen op uit, daar hebben de meesten toch zeker ook wel behoefte aan.

Nu ik weet dat ik in andere facetten van het leven de boel aardig op de rit heb, heb besloten om dit forum maar weer eens te bezoeken.
In de hoop op herkenning, tips, adviezen en toch ook wel vriendschappen en contacten.

Vriendelijke groet Yunah (vooralsnog even onder mn nickname)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom terug Yunah. Er is niks mis mee dat je een nickname gebruikt, dat doen de meesten hier - - en op andere forums :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom terug Yunah,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Wat mooi dat het nu veel beter met je gaat, fijn dat je op de meeste vlakken de boel nu op de rit hebt. Ik hoop dat je hier het laatste missende stukje gaat vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Celesta

#4
veranderd

Den712

Welkom Yunah!

Zie wel herkenning in je bericht.
Waar woon je?

Nysra


Yunah

Citaat van: Celesta op augustus 15, 2019, 10:53:24 PM
Welkom  :cake: :cake: :cake:
Alhoewel ik niet gehaast ben dat het meteen zou moeten, zou ik ooit ook een relatie willen dus ik begrijp je ook wel, met dat op zoek gaan het laatste missende stukje in je leven.

Maar er komen gelukkig meer en meer mensen voor uit dat ze aseksueel zijn, dus ik zou zeggen, blijf positief denken en houd de moed erin, ooit zal het wel lukken.

Persoonlijk zou ik je wel even willen waarschuwen met naar gewone datingsites gaan, meer dan 15 jaar geleden heb ik dat eens gedaan en ondanks het feit dat ik zette dat ik enkel op zoek was naar een serieuze relatie had iemand me daar een walgelijk en pervers bericht gestuurd en weer iemand anders gedroeg zich te opdringerig, en toen ik afhaakte omdat die te opdringerig werd, werd die kwaad en stalkerachtig, gelukkig was het wel nog allemaal online en wist die dus niet waar ik woonde.

Ik denk dat je misschien beter eens op zoek kan gaan naar specifieke datingsites voor aseksuelen, al zijn die denk ik wel allemaal internationaal.

Nee klopt hoor gewone datingsites vermijd ik al hoor. Daar draait het toch uiteindelijk om de sex en inderdaad zeer opdringerig. . Datingsites voor aseksuelen heb ik nog niet echt gevonden. Je komt dan op forums als dit. Het is allang fijn om herkenning te hebben in de verhalen van anderen. En wie weet loop je ooit iemand tegen het lijf.

Yunah

Citaat van: Den712 op augustus 21, 2019, 06:14:35 PM
Welkom Yunah!

Zie wel herkenning in je bericht.
Waar woon je?

Flevoland.

Vleermuis

Welkom terug mede-Flevolander!

Jur

Hoi, welkom terug. Goed om te horen dat je je leven weer een beetje op rails hebt.