Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Homo- en Aseksueel (M)

Gestart door Shawn, augustus 17, 2019, 11:06:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shawn

Hallo luitjes! :D

Hier een sociale, vrolijke en altijd optimistische (32-jarige) man uit Deventer, waar ik tevens momenteel fulltime werk. Ik ben al op jonge leeftijd uit de kast gekomen als homoseksueel, maar ik ben de laatste tijd toch wel tot de conclusie gekomen dat ik dit waarschijnlijk binnenkort nog eens fijntjes over mag gaan doen, maar dan als aseksueel..... Fijn!! :schater: Maar geen probleem, aangezien ik nu eindelijk de duidelijkheid en bevestiging heb/voel die ik (onbewust) altijd al heb gezocht, namelijk dat het helemaal niet "vreemd" of "raar" is om géén behoefte te hebben aan seks..... Ik ben dus níet gek! ;) Wel heb ik al vaker, zoals ook nu, de behoefte gehad aan een maatje voor het leven. Iemand met wie ik echt alles kan delen, en heb ik zo nu en dan ook pogingen gedaan om deze prins (en momenten zelfs prinses) op het witte paard te vinden. Ook heb ik wel zo mijn (levens)ervaringen, ook wat seks betreft, maar ook deze herinneringen vergeet ik vaak liever dan dat ik deze koester. De doorsnee datingwebsites en -apps gebruiken (als geen volwaardige homoseksueel) is daarnaast erg deprimerend omdat dit (als ik naar mijn eigen ervaringen kijk) bijna altijd om seks lijkt te draaien, dit terwijl ik (als toch wel een ENORME romanticus) een diepere betekenis binnen een relatie zoek en behoefte heb aan eigenlijk alles behalve seks. Een connectie met een ander voel ik namelijk niet door middel van seks, die connectie voel ik alleen door gebruik te maken van "het hart" (gevoel en intuïtie). Maar dan kom ik bij homoseksuelen dus vaak niet veel verder dan het daten en de eerste kus, en verwacht de tegenpartij vervolgens vaak meer. En vooral in het "homowereldje", ook als ik mij baseer op de verhalen van homoseksuele vrienden, worden ook deze stappen vaak nogal eens overgeslagen en moet ik soms zo snel mogelijk maken dat ik wegkom! Ook dit is teleurstellend, omdat ik mezelf (naast de heteroseksuelen) dus ook niet kan identificeren met mijn homoseksuele vrienden :(

Ik ben nog vrij nieuw en onbekend in het "aseksuele wereldje" en heb hierin nog echt veel te leren denk ik, maar ik ben echt enorm blij dat ik deze website heb gevonden. M'n account is (na wat aarzelen) aangemaakt, en het eerste berichtje is geplaatst, dus het begin is er (want uiteraard is een goed begin het halve werk). Het lijkt mij in ieder geval een goede en leuke manier om zo met andere homo- en tevens aseksuele mannen in contact te komen die zichzelf (gedeeltelijk of volledig) herkennen in mijn verhaal, aangezien ik er vanuit ga dat ik hierin niet de enige ben. Het zou in ieder geval een hele verademing zijn om mij nu eindelijk eens WEL te kunnen gaan identificeren met anderen..... Laat dus wat van je horen! Het maakt wat mij betreft niet uit waar je vandaan komt, of hoe oud/jong je bent, wees gewoon lekker jezelf en dan komt het wat mij betreft allemaal goed :)

Een PB of een mailtje mag uiteraard ook, ik hoor graag van jullie! :wave:

Groet en fijn weekend,

Shawn

Koffie

Ik wil je graag in elk geval welkom heten. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Shawn


Edewecht

Hee, Shawn! Goed nieuws: je bent inderdaad niet de enige homo-aseksuele man op dit forum. Hier is er nog eentje. Asexual and alive. Hoewel het best lang geduurd heeft voor ik zover was. - - Maar alle goede dingen komen langzaam. ;D

Het gevoel van twee keer uit de kast komen herken ik helemaal. Als (onzekere) homo in m'n twintiger jaren, en pas op m'n 50e ontdekte ik het woord 'aseksualiteit'. Dat het bestond, dat méér mensen zo waren, dat ik niet gek was, dat ik niet de enige was!
Als homo uit de kast komen ging voorzichtig, stapje voor stapje; maar als aseksueel was het een feestje: ik begreep mezelf, en de mensen om me heen begrepen nu eindelijk ook waarom ik altijd 'alleen' was. Overal vielen puzzelstukjes op hun plek.

Ik herken in je verhaal ook de struggle met het homowereldje. Ik was en ben zooo gek op knuffels, strelen, geborgenheid, lijfelijkheid. En ik begreep niet dat er dan meteen meer 'moest'. Maar onzeker als ik was, dacht ik dat ik 'het' nog moest leren (oefenen), heb dus geregeld bij een man in bed gelegen, heb dus seksuele ervaring (jaja, ahum), ben dus geregeld over m'n grenzen gegaan, maar leuk, fijn of lekker? Neuh...

Het alleen-blijven heb ik dus maar op de koop toe genomen. Heb op een gegeven moment zelfs besloten: ik ben niet ongelukkig als ik 'geen vriendje heb'. Dat gaf heel veel rust in m'n leven. Nu ben ik veel, vaak en graag alleen, maar zelden eenzaam. Ik ben dus niet op zoek naar een relatie, heb mezelf geregeld afgevraagd of ik dan ook niet aromantisch ben, maar in dat hokje wil ik mezelf niet stoppen. Ik geloof wel in een diepe verbinding met een ander.

Nou nou, een heel verhaal over mezelf. Maar dit kwam in me op toen ik jouw verhaal las, om je enigszins een beeld te geven hoe een andere willekeurige aseksuele homo op dit forum in het leven staat.

Goed dat je (naast je aarzeling, die mag er ook zijn!) een account hebt aangemaakt en de stap hebt gezet om contact te maken.

Welkom! :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Shawn

Hallo Edewecht, bedankt!

Het klinkt allemaal voor mij ook erg herkenbaar wat jij schrijft, ook wat betreft het over je grenzen heengaan, want wie weet doe je wel iets verkeerd ofzo..... En valt alles vanzelf misschien wel op z'n plek. Wat de seks betreft niet dus ;)

Ik heb het ook (grotendeels) geaccepteerd, het alleen zijn, ik zeg zelf altijd: "Ik ben alleen, maar niet eenzaam.", ik kan namelijk zelf ook erg genieten van het alleen zijn.

Bedankt voor je verhaal!

Edewecht

Jij ook bedankt voor het jouwe :D

Hier op het forum zijn wel meer aseksuele homomannen en -jongens langsgekomen, maar op't moment zijn ze hier niet erg aktief :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Shawn

Ja het is rustig, maar dat maakt niet uit, heb ik genoeg tijd om mezelf in te lezen ;)