Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ongewenste vraagtekens

Gestart door Edewecht, augustus 25, 2019, 06:55:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Een probleempje dat de laatste tijd weer opduikt, is dat er soms ongewenste vraagtekens in de berichten en de PB's verschijnen.

Een echte, blijvende oplossing hebben we nu even niet. D.w.z. wij vermoeden dat het echt opgelost zal zijn als de software van het forum een grootschalige, grondige upgrade heeft gehad, maar dat heeft nog al wat voeten in de aarde. Dus dat zal vandaag of morgen niet gebeurd zijn.

Een voorlopige, praktische oplossing lijkt het volgende te zijn:

1. Vermijd twee spaties achter elkaar. Soms (maar niet altijd) maakt het forum van één van de beide spaties een vraagteken.

2. Als je een smily aanklikt, maakt het forum vaak vanzelf een spatie tussen de smily en de tekst. Als je als gebruiker dan óók nog een spatie zet... heb je weer twee spaties, dus weer kans op een vraagteken.

Zorg er dus voor dat er steeds één spatie tussen je tekst en je smily staat, en na je smily ook één spatie, en dan weer tekst.

Ikzelf doe het al tijden zo, en ik heb nooit meer ongewenste vraagtekens in mijn berichten staan.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)