Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

nieuw hier

Gestart door inge1988, september 08, 2019, 09:48:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

inge1988

Hey hallo allemaal ik ben inge 31 jaar en ben getrouwd met een hele lieve man en heb een zoontje van 4.
Net weer een flinke discussie waarom ik geen seks wil en geen liefde toon naar hem, gauw afgekapt en zei dat ik het niet weet, hou je nog wel van me ? ja natuurlijk hou ik van je.
Zat net te googlen en kom ik de term aseksueel tegen, wat verhalen gelezen, en kan me er zeker in vinden.

Voordat ik zwanger raakte hadden we 1x in de week seks, we waren nog niet heel lang bij elkaar, iets van een half jaar. Ik heb nooit echt van seks gehouden maarja het hoort toch bij een relatie? nu hebben we inmiddels 3 a 4x per jaar seks, ik vindt het vreselijk voor mijn man. mijn "redding" is dat hij altijd heel vroeg naar bed gaat en ik altijd laat. Ik hou me ook vaak in met knuffelen en zoenen omdat ik hem niet opgewonden wil maken en of anleiding wil geven dat hij denkt dat ik seks wil. Heel af en toe kan ik me ertoe zetten en dan heb ik wel zin om seks te hebben is dat heel raar???? met penetreren voel ik weinig en hoop altijd dat het gauw klaar is, komt dat jullie bekend voor? heb ik daarom nooit zin in seks? ik weet het niet. ik hoop hier wat duidelijkheid te krijgen ik ga verhalen lezen van jullie en wie weet kan ik dit een keer uitleggen aan mijn man. ik ontdek deze term net, en hoop dat mijn man me kan accepteren zoals ik ben ik hou heel erg van hem en hij van mij. we zijn echt soulmates, hebben heel veel raakvlakken en denken vaak hetzelfde en wil hem echt niet kwijt. Maar er zijn veel frustraties door dit.

Heb dit trouwens ook met andere relaties gehad daardior ging het ook uit

HSP-ertje

#1
Hallo, er zijn ook seksuele vrouwen die niet houden van penetratie. Je zegt dat je het af en toe leuk vindt, dan kan het zijn dat je demiseksueel bent of misschien zijn er andere oorzaken waarom je niet wil/kan.

Edewecht

Welkom Inge,
Jouw verhaal lijkt op de verhalen van veel mensen hier. Je bent niet de enige. Als ik zo lees wat je schrijft, heb je verder een goede relatie met je man. Goede kans dat jullie er wel uitkomen, met veel geduld, veel praten, veel duidelijkheid geven over en weer.

Citaat van: inge1988 op september 08, 2019, 09:48:43 PM

Ik heb nooit echt van seks gehouden maarja het hoort toch bij een relatie?


Dat seks nu eenmaal bij een relatie hoort is een 'idee' waar bijna iedereen van overtuigd is. Maar waarom?
Als er seks bestaat zonder liefde, kan er ook liefde bestaan zonder seks.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Inge,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Verhalen zoals die van jou zien we hier vaker dus ik denk dat je hier zeker herkenning zal vinden.
Citeer
Net weer een flinke discussie waarom ik geen seks wil en geen liefde toon naar hem
Bij het lezen van jouw bericht denk ik meteen: Mogelijk zit hier een onderdeel van jullie probleem. Iemand die niet aseksueel is koppelt deze twee vaak aan elkaar, bij aseksuelen zijn dit vaak twee geheel losstaande dingen.

Sterkte met de situatie en ik hoop voor je dat je hier vind wat je zoekt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Kim10

Helemaal eens met Ace. Werd behoorlijk moedeloos van je verhaal Inge. Waarom gaan jij en je man niet eens naar een goede psycholoog/seksuoloog ? Kijk wel even op Zorgkaart Nederland voor een goede want er is nogal wat kaf tussen het koren. Sterkte.