Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderwens

Gestart door Carol, september 16, 2019, 12:50:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carol

Hoi allemaal
Mijn naam is carol en ben 27 jaar oud.
Ik ben aseksueel maar heb al jaren een enorme kinderwens
Mijn vraag is zijn er mensen die dat ook hebben?
Hoe zijn jullie ermee omgegaan welke stappen hebben jullie gezet?

Hoop dat iemand tips heeft en adviezen

Liefs carol

Koffie

Welkom!


Ik heb kinderen, maar in de tijd dat ik relaties had wist ik nog niet dat ik aseksueel was en had ik wel seks. We hebben een topic over kinderen krijgen zonder 'de daad', maar geheel seksloos is kinderern krijgen natuurlijk nooit. Maar misschien heb je er wat aan. Anders zou het IVF worden of zo en ik vermoed dat aseksualiteit geen indicatie is daarvoor.

https://du.asexuality.org/index.php?topic=4125.0
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jann

Hi Carol!

Ik heb ook een enorme kinderwens! Maar ik ben pas 21 en nog midden in de studie, dus ik zal daar de komende 5-10 jaar nog geen stappen voor ondernemen.

-Jann
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Koffie

Citaat van: Koffie op september 16, 2019, 07:55:49 AM
Welkom!


Ik heb kinderen, maar in de tijd dat ik relaties had wist ik nog niet dat ik aseksueel was en had ik wel seks. We hebben een topic over kinderen krijgen zonder 'de daad', maar geheel seksloos is kinderern krijgen natuurlijk nooit. Maar misschien heb je er wat aan. Anders zou het IVF worden of zo en ik vermoed dat aseksualiteit geen indicatie is daarvoor.

https://du.asexuality.org/index.php?topic=4125.0

Ik zeg het verkeerd. Ik wist wel dat ik aseksueel was, maar ik kon het niet duiden omdat ik er nog nooit van gehoord had. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koning

Ik denk dat ik later wel aan kinderen zou willen beginnen, maar nog niet op zo'n jonge leeftijd (21 jaar), dus dat spookt daarom ook nog niet constant door mijn hoofd (wel af en toe).

Stevie1992

Hoi Carol,

ik ben ook 27. Op zich heb ik niet die kinderwens, maar ik weet dat mijn moeder die ook pas kreeg toen ze 30 was dus wat niet is kan nog komen.
Weet niet of je per se je eigen kinderen wil? Ik heb er wel eens over nagedacht om misschien te adopteren of voor pleegzorg te kiezen, iets wat dingen misschien 'makkelijker' (want het is natuurlijk best moeilijk gemaakt om dit te doen) als je zelf geen sex wilt of traumatische ervaringen hebt
I need no reasons, I simply.. am

Carol

Hooi
Ja ik wil graag een kindje van mijzelf het ervaren om zwanger te zijn
Lijkt mij het mooiste wat er is
Vanaf mijn 8e weet ik al wil moeder worden
Ik vond het dan ook erg ingewikkeld ben er nu sinds 4 jaar achter
Dat ik aseksueel ben en struggle heel erg met hoe en wat


Ken88

Ik ben aseksueel, aromantisch, een man en heb een kinderwens. Die eerste drie dingen gaan niet samen met de vierde. Jij hebt als vrouw zijnde meer kans, ik wens je al het geluk in de wereld toe. Succes!

cwe

Hey,

ik heb een zeer sterke kinderwens en ben alleen en aseksueel....Ik wil dit zeker op mijn eentje doen, baby'tje opvoeden en zo maar zou graag contact hebben met andere vrouwen die hetzelfde willen...xxx Charline

G86

Ik ben bijna 33 en heb ook een kinderwens.

In Friesland zit een kliniek waar je als alleenstaande zwanger kunt worden.

Ken88

Citaat van: G86 op september 23, 2019, 07:09:45 PM
Ik ben bijna 33 en heb ook een kinderwens.

In Friesland zit een kliniek waar je als alleenstaande zwanger kunt worden.
Daar heb ik wat aan als man zijnde.  :rollol:

Eliza Harmony

Hoi, welkom hier. Toevallig zag ik laatst de serie Lauren! Ik wil een kind. Je kunt het terugkijken op de site van de npo. Gaat over een aantal stellen en alleenstaanden met kinderwens die om wat voor reden dan ook niet op de "normale" manier kinderen kunnen krijgen (het merendeel is homo of lesbisch en/of alleenstaand) en hoe zij door middel van bijvoorbeeld een draagmoeder, zaaddonor of co-ouderschap hun kinderwens in vervulling proberen te laten gaan. Mooi programma vond ik. Zelf heb ik (nog) geen kinderwens, dus ervaring heb ik verder niet.
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger

Moedervanmeisje

Ik ben in de 40 en heb een dochter van 12 jaar oud.
Dit ging via kunstmatige inseminatie met een bekende die dit voor mij wilde doen.
Stuur me gerust een pb, ik wil je alles vertellen.
Mijn dochter is erg lief en een verrijking voor mij.