Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo vanaf de 'andere kant'

Gestart door Willempie, september 26, 2019, 01:01:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willempie

Hoi allemaal,

Hoe fijn is het dat er een forum bestaat zoals deze? :klap:
Ik ben een 31-jarige man en ik ben sinds vorig jaar getrouwd met mijn echtgenote van 26, deze maand zijn we 7 jaar samen :cheerleader:

Vorige week vertelde zij dat ze aseksueel is, na al jaren gesprekken te hebben gevoerd over seks. We hadden aan het begin van onze relatie namelijk veel lichaamscontact en zij was degene die zelfs stiekem bij mij bleef slapen om voor het eerst seks te hebben, toen we net een paar maanden een relatie hadden. Dit gaf mij toen een heel ander beeld dan hoe de situatie nu is. Achteraf vertelde mijn vrouw me dat ze nieuwsgierig was en daarom dat initiatief nam.
Want in 2013 was de seks eigenlijk ineens weg. Het viel me op en ze zei me dat ze er gewoon geen zin in had. Ik gaf haar ruimte, want ja.. ik kan mijn lichaam ook vermaken :hart1:

Nu is het zover dat ze mij heeft verteld dat ze aseksueel denkt te zijn, en dit verklaart eigenlijk al haar a-seksueel gedrag in de afgelopen jaren.
We knuffelen nog wel en zoenen zo af en toe, voor ons samen is dat extra fijn. Zeker omdat ze zegt slapeloze nachten te hebben gehad, omdat ze niet aan mijn seksuele verlangens kon voldoen..... Ze is een schat.. :knuffel: :knuffel:

Nu is het zover... een aantal jaren geleden ook al, maar toen heb ik het afgekapt... dat ik met iemand anders seks kan hebben.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik dit kan aanpakken, ik hoor graag ervaringen van anderen... Hoe hebben jullie dit aangepakt? Zou het anders kunnen zijn voor een man dan een vrouw met een partner die aseksueel is?

Ja, dit is duidelijk meteen een post over frustratie en ik ben erg dankbaar dat ik het hier kan uiten.
Ik hou van mijn lief en ik kan haar niet verlaten, die denkfase ben ik allang voorbij, na 6 jaar met amper lichamelijke coïtus.
Van harte wil ik meegeven aan iedereen dat liefde alles kan overwinnen. Het is een keuze. Ik heb de keuze gemaakt om bij elkaar te blijven en over een paar jaar willen we kinderen creëren, ja met seks.

Dankjewel voor het lezen.

Groetjes :wave:


Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Willempie, :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt dat je al meteen zoveel met ons deelt :klap:
Ik hoop dat dit forum je helpt om ervaringen uit te wisselen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mute

Welkom Willempie,

Wat betekent "seks kan hebben met een ander"? Dat een ander wel met jou wil vrijen? Of dat jouw vrouw er mee akkoord gaat dat je met een ander vrijt?

Dat laatste (en het eerste overigens ook) is bij ons het geval. En ik kan je vertellen dat het heel leuk is met iemand te vrijen die het ook leuk vindt. Of je alleen voor de eerste optie kan gaan zonder ook de tweede, is aan jou, daar kan ik geen oordeel over vellen.

Als je meer vragen hebt kan het misschien beter in "van de andere kant bekeken" of middels een PB.

vr.gr.

Mute

Willempie

Dankjewel allemaal.
Het is fijn om hier lid te zijn.

@mute: alle twee de opties, met iemand vrijen na dit besproken te hebben met mijn echtgenote.

Mijn onderbuik-gevoel laat me weten dat het de eerste keer spannend kan zijn even, tot het ijs wordt gebroken.. Het lijkt me wel super fijn, zoals jij ook deelt.