Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Lindsy, oktober 14, 2019, 12:51:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lindsy

Hallo, ik ben nieuw hier dus stel me bij deze even voor. Ik ben een vrouw van bijna 40 en kom uit de buurt van Groningen. Ik hou niet van sex ook niet solo. Wel heb ik een behoefte aan lichamelijk contact in de vorm van een knuffel of een zoen. Dat mis ik echt. Ik heb een hormoonstoornis. Of het daardoor komt dar ik geen libido heb weet ik niet.  Of ik dus helemaal onder asexueel val weet ik dus niet. Maar ik ervaar het wel zo.

Ik heb nog nooit echt een lange relatie gehad omdat ik steeds tegen de sex aanloop. Zou wel heel graag een relatie willen.
Iemand die wel emotioneel beschikbaar is. Die wel houd van knuffelen. Ik vind het belangrijk om aandacht aan elkaar te besteden. Moeite voor elkaar te willen doen. Leuke dingen samen te ondernemen of gewoon een filmpje op de bank. Ik zou graag een maatje willen.  Ik ben iemand die het verder leuk vind om te zingen en te fietsen ( elektrisch) en te wandelen. Ik ben ook geïnteresseerd in bewustwording / persoonlijke groei en gezonde voeding.
Het zou zo fijn zijn om hier iemand te ontmoeten uit de buurt van Groningen. Ik voel mij soms wel alleen. Ik heb wel lieve vrienden hoor,maar die hebben hun gezin dus zo vaak kunnen we niet afspreken
Liefs Lindsy

AceVentura

Welkom op het forum Lindsy,  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

Citeer
Of ik dus helemaal onder asexueel val weet ik dus niet. Maar ik ervaar het wel zo.
Vooral dat laatste vind ik eigenlijk het belangrijkst.

Volgens mij hebben we wel enkele leden in (de buurt van) Groningen, er is een paar maanden geleden nog een bijeenkomst in Groningen geweest.

Veel plezier hier, en wie weet helpt het in je zoektocht naar een maatje.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Stevie1992

Hey Lindsy,

ik ben 1 van die leden in de buurt van Groningen en werp mijzelf meestal op als het lokale welkomstcomité :wave: :schater: Dus mocht je een keer willen afspreken voor een drankje of iets dergelijks dan sta ik daar altijd voor open.
Ik ben zelf 27 en al een tijdje actief in de community (alhoewel meer via fb en in internationale groepen). Hier in de buurt is Samoth ook altijd wel een leuke om een keer mee te spreken, die zit ook in de bewustwoording/persoonlijke groei manier van leven (ik ben vooral nog hard bezig met uitzoeken hoe ik uberhaupt in het volwassen leven pas) :) 

Stuur maar een berichtje als je wilt
I need no reasons, I simply.. am

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Lindsy

Bedankt voor het welkom. Zijn er hier eigenlijk ook mensen die elkaar hier hebben ontmoet en nu een stelletje zijn ?
Ik heb zelf geen facebook dus daar zul je me niet op vinden. Ik geloof ook niet dat ik het zo open op het internet zou zetten. Ergens had ik toch liever gewild dat ik wat anders in elkaar stak denk ik. Ik kan me soms best wel eenzaam voelen. Ik ga heus wel op date,maar zodra de ander wat gaat verwachten haak ik af. Ik voel me hier dan ook wel wat lullig om. Daarom hoop ik hier iemand te vinden,zodat het gewoon gelijk duidrlijk is. Ik heb wel de behoefte aan genegenheid en aanraking. Ik raak alleen niet echt opgewonden van sex,vind het meer een klusje dan iets om van te genieten.

Koffie

Volgens mij is er 1 aven-stelletje. Maar het moet ook maar net allemaal genoeg kloppen. Natuurlijk heb je hier als overeenkomst dat je aseksueel bent, maar wat je daarin wel en niet wilt en of je op andere levensgebieden ook met elkaar klikt, speelt ook mee. Ik ben al lang niet meer zoekende, maar dat was net zoiets als zoeken naar die beroemde speld in een hooiberg.

Ik heb in het verleden wel wat gedaan met datingsites, maar dat was mijn ding niet. Het zijn toch profielen die je bekijkt en daar kan ik te weinig mee. Zeker als ze alleen een rijtje interesses bevatten en verder weinig zeggen. Zelf heb ik het ervaren als een heel vluchtig en oppervlakkig wereldje.  Ik had mijn seksualiteit niet specifiek benoemd, maar wel gezegd dat het mij in relaties niet om seks gaat. Daar kreeg ik soms boze reacties op, of mannen die niets met me wilden, maar die het zo fantastisch vonden dat ik eerlijk was. Niets waar ik zelf wat aan had in elk geval. ;) Dus op date ben ik nooit geweest. Nu ben ik daar helemaal niet meer mee bezig. Het scheelt ook weer een hoop relatie-gedoe. ;)

Overigens heb ik wel Facebook, maar ik gebruik dat absoluut niet als manier om te daten. Al dat soort zaken, ook of ik al dan niet vrijgezel ben, heb ik niet ingevuld en ik houd mijn contactenlijst heel klein. In het dagelijks leven ben ik geen allemansvriend en op Facebook nog minder. Ik heb ook geen officiële facebook-comingout gedaan hoor, ik heb wel eens gereageerd op een artikeltje over aseksualiteit dat openbaar stond en dat mijn contacten dus kunnen zien, als ik dat like of erop reageer. Maar ik ben eigenlijk helemaal niet bezig met uit de kast komen of daarin  zitten. En als je dat wel bent en je hebt er wel behoefte aan, dan kom je eruit op het moment dat dat voor jou goed voelt. Alles op zijn tijd en niets is verplicht. Je hebt alle tijd van de wereld.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Als aanvulling op wat Koffie al geschreven heeft:
De beleving van aseksualiteit varieert ook weer, en uiteraard zijn er ook vele factoren buiten het aseksueel zijn die bepalen of het werkt tussen twee personen of niet. Wel kan je in ieder geval op dat vlak op meer begrip rekenen en heb je kans dat de verwachtingen dichter bij elkaar liggen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler