Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Weer terug na lange tijd, verschillende behoeften aan seks

Gestart door Volleyballer, oktober 14, 2019, 10:04:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volleyballer

Hallo allemaal,

Allereerst wat over mezelf: ik ben Volleyballer, 23 jaar, en ik had 4(?) jaar geleden dit forum gevonden. Ik had toen een voorstelpost gemaakt en na mijn beschrijving merkte iemand op dat ik misschien vaginisme had. Dat klopte, ik had inderdaad vaginisme (heb het nog steeds, maar wel in een stuk mindere mate). Ik ben nu terug aangezien ik nadat mijn klachten voor het grootste deel opgelost waren, ik merkte dat ik nog steeds geen zin in seks heb en weet zeker dat ik demiseksueel ben en misschien zelfs aseksueel (mijn termen zijn na 4 jaar een beetje roestig en ik heb ze niet meer opgezocht voor het schrijven van deze post). Met deze kennis besloot ik dat ik maar weer op het forum moest gaan kijken naar ervaringen van andere aseksuelen.

Mijn probleem: ik heb een relatie (4,5 jaar ondertussen al) en mijn partner en ik hebben hele andere behoeften aan seks. In mijn ideale relatie zou ik geen seks hebben, terwijl mijn vriend toch echt wel meerdere keren per week seks zou willen hebben. We hebben een tijd geleden een compromis gesloten (streven naar 1 keer per week seks), maar we houden ons absoluut niet aan dit streefgetal en ik merk dat ik dit ook niet wil. Ook al heb ik niet echt problemen met seks, eens per week is echt te veel voor mij. Ik voel me hier erg schuldig over, want ik ben toch degene die 'stuk' is bij gebrek aan een beter woord (het is 10 uur 's avonds, vandaar). Ik zou dus wel willen weten wat andere mensen in mijn situatie (of die van mijn vriend, is ook erg leerzaam voor mij) doen en of ze ook tips hebben.

Wat ik vooral wil gaan doen op dit forum: ik ben een vrij stil persoon en ben van plan erg veel actief te reageren op berichten. Misschien dat er periodes zijn dat ik veel ga reageren of misschien zelfs zelf topics ga aanmaken, maar die kans acht ik niet groot. Ik ben allang blij dat ik kan rondkijken op dit forum en over ervaringen van anderen te lezen die misschien wel erg gelijk zijn met de mijne.

Bedankt voor het lezen!
Volleyballer
Everything willl be okay in the end
If it's not okay, it's not the end

Kim10

Goedemorgen Volleyballer.
Ik herken wel wat in je verhaal. Zelf eb ik twee lange sekdloze verhoudingen gehad met partners die dat wisten. De eerste keer was et een heteroseksuele vrouw die voordat wij elkaar kenden al een aantal verschillende seks partners had en die gewoon aanhield. Ik zag er geen probleem in. Zij ook niet. Wel een aantal afspraken overgemaakt . Wat ik bedoel te zeggen is dat er best over te praten valt binnen een relatie. Oplossingen vinden is ook niet moeilijk. Wij hebben het heel leuk gehad.
Wat me opvalt is ; je zegt geen problemen te hebben met seks maar 1x per week is je teveel.
En houd op met je schuldig te voelen . Daar schiet echt niemand wat mee op.

Koffie

Welkom! En meelezen en rondkijken mag hier ook. Haal uit het forum waar jij zelf behoefte aan hebt.

Je zegt het zelf al: 'stuk' ben je niet. Er is als je aseksueel bent niets mis met je, maar het kan natuurlijk als je allebei als partners heel anders ingesteld bent, wel een zware wissel op je relatie trekken. Je man voelt zich misschien afgewezen omdat veel mensen intimiteit juist zoeken in seks.

Vaginisme kan, maar hoeft niets met aseksualiteit te maken te hebben. Als je wel behoefte hebt aan seks kan ik me voorstellen dat er best dingen mogelijk zijn zonder penetratie, hoewel dat ook niet altijd gemakkelijk zal zijn in een relatie.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom terug Volleyballer,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Voor wat betreft het verschil in behoefte tussen jou en je partner zou ik zeggen: Praat er over. Ik krijg de indruk dat jullie dat al kunnen en zo tot het compromis van 1 keer per week gekomen zijn, als dat voor jou niet werkt lijkt het me fair dat je dat ook mag aangeven.
Mogelijk staan er in het board "Bekeken van de andere kant" ook nog wat interessante onderwerpen voor jou, dit gaat specifiek over een "gemengde" relatie (aseksueel met niet-aseksueel) en alles wat daar bij hoort. Je vind het hier: https://du.asexuality.org/index.php?board=16.0

Hoeveel je leest, schrijft of opent maakt voor ons niet uit, doe wat goed is voor jou.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mute

Welkom Volleybalster,

En eens met AceVentura, praat er over. Bekeken van de andere kant heeft er idd ook de nodige postings over. Ook wij hadden afspraken van streven naar 1 keer per maand. Maar dat heeft uiteindelijk bij ons niet geholpen. Ik (sexueel) heb zelf gemerkt dat ik toch altijd bleef hopen dat het wel 1 keer per maand ging gebeuren, maar dat was valse hoop, en eigenlijk wist ik dat ook wel. Wel goed dat je al zo betrekkelijk jong achter je asexualiteit gekomen bent en het bespreekbaar durft te maken. Het had bij ons heel veel frustratie gescheeld :-)

Geniet en bij vragen weet je me te vinden.