Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Dag lieve mensen

Gestart door Jur, november 09, 2019, 09:15:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jur

.

Koffie

Welkom!

Niet om je een lesje te leren, maar om uitleg te geven aan jou en anderen die dit lezen: laag libido hoeft niet perse aseksualiteit te zijn. Bij aseksualiteit gaat het om het (grotendeels) ontbreken van de seksuele aantrekking. Daarbij kun je best een libido ervaren, alleen de behoefte om dat met een ander te delen is er niet, of staat zelfs erg tegen.

Hoe dan ook erg triest dat jullie relatie het niet heeft gered. Van zo jongs af aan al samen, dan ben je zo samen opgegroeid en met elkaar vergroeid, dat lijkt me heel moeilijk.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Jur, :cake: :cake: :cake: :cake:

Je bent al meteen lekker actief op het forum zie ik, leuk :klap:
Ik hoop (en verwacht) dat je hier wel veel herkenning zal vinden, en wie weet ook leuke vriendschappen of meer.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jur

#4
.

Jur

Natuurlijk iedereen bedankt voor het warme welkom :-)

Edewecht

Citaat van: Jur op november 10, 2019, 03:22:48 PM

Bedankt voor je reactie, en ik heb juist graag dat je me de les voorschrijft aangezien ik volstrekt onbekend ben met a-sexualiteit. Ik kende de term niet eens. Zoals ik mijn lage libido probeer te omschrijven is misschien niet geheel juist, maar inderdaad, misschien ben ik hier helemaal niet goed.

Zoals ik me voel; Ik wil wel graag een relatie, kruip graag tegen iemand aan, mag graag knuffelen, maar sex, nee dat hoeft van mij niet. Tis niet dat ik het vies vindt, maar denk er nooit aan, taai er niet naar en de keren dat ik sex had, denk ik aan van alles, behalve hetgeen waar ik mee bezig ben.

En ja, het klopt, ik kan een vrouw woest aantrekkelijk vinden, er uren mee praten en naar kijken, maar of ze nou gewoon aangekleed naast me zit of dat ze naakt is, doet me eigenlijk niet zoveel...


Hallo Jur, als ik lees hoe je jezelf omschrijft, zou het best weleens kunnen dat je aseksueel bent. Want je schrijft dat je weleens seks hebt gehad - dan heb je waarschijnlijk geen laag-libido. En je geeft ook aan hoe je je aantrekking naar vrouwen ervaart: die is er zeker, alleen niet seksueel. Dat beeld komt wel overeen met hoe de meeste aseksuelen het ervaren.

Verder... over 'aseksueel' en 'laag libido' bestaat wel vaker verwarring. Beide termen lijken erg op elkaar en ze kunnen elkaar soms overlappen.
Heel, heel kort door de bocht:
laag-libido = "ik wil Het wel, maar ik kan Het niet".
aseksualiteit = "ik kan Het wel, maar ik wil Het niet/heb er geen behoefte aan."

En verder, Jur, wordt niemand hier opgeknoopt als-ie eens een keer een verkeerde term gebruikt. We leren allemaal. :D Een kneus wil ik je absoluut niet noemen! Je hebt toch maar mooi dit forum ontdekt en je hebt de stap gezet om je hier voor te stellen! :cheerleader:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Toen aseksualiteit nog een nieuwe ontdekking was voor mij heb ik rondgestruind op de Aven-Wikipagina. Vond ik heel verhelderend in de tijd toen ik mezelf probeerde te begrijpen. :)
https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Hoofdpagina

En lees op het forum, deel wat je delen wilt en vragen staat altijd vrij.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jur

#8
.

Stevie1992

Hey Jur,

dat je iemand wel aantrekkelijk kan vinden maar dan op een andere manier is ook weer heel normaal. Er zijn namelijk verschillende soorten aantrekkingskracht die je kunt voelen naar mensen. Zelfs mensen waar je helemaal niks mee wilt of je beste vrienden.
Nu hoop ik dat het plaatje wil uploaden anders moet ik het zelf nog gaan typen en ik ben lui  :schater:
I need no reasons, I simply.. am

Koffie

Dat is wel een verhelderend plaatje. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Mooi plaatje inderdaad :klap:

@Jur: Ongeacht welk label er past zal je hier ongetwijfeld veel herkenning vinden, dus hopelijk vind je hier wel informatie die je helpt. Aseksualiteit gaat over het ontbreken van seksuele aantrekking, wat je verder wel of niet doet op seksueel gebied en hoe je dat ervaart is voor het label minder relevant.
Overigens sluit het een het ander ook niet uit, dus houd ook opties open voor een combinatie van laag libido en aseksueel, ervaar/voel vooral wat bij je past.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Lottie

Ik zoek  ook iets wat jij denk ik bedoelt. Die geborgenheid en bijv lekker tegen iemand aan zitten. Maar dan wordt er vaak wat achter gezocht en dan hol ik weg! En als mensen dan meer willen en dan zo vreemd gaan doen, dingen gaan zeggen hoe leuk ik ben en zo, dan denk ik al, nee hè. Is het weer zo ver? Slijmen en als ik niet wil, ben ik de trut. Ongelofelijk. Ik snap hier niets van! Zoals jij schrijft, het komt niet in me op. Ik vind wat knuffelen al helemaal mooi.
En de pest is, als je een relatie hebt en de ander denkt vaak dat je meer wilt, dan wordt er helemaal niet meer aangeraakt. Stel je voor dat je de indruk geeft dat je wel iets wilt? Dus mis je beide iets. Mooi stom. Wat goed dat je aan kunt geven wat je zoekt