Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

T

Gestart door ElNino81, december 27, 2019, 06:34:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ElNino81

T
 :bloos:

Koning

Als relatief jonge gast van 22 kan ik hier weinig aan relateren, maar ik begrijp het wel.
Het beste voorbeeld dat ik hieraan kan relateren komt van mijn beste vriend.

In zijn eerste relatie wou zijn vriendin vrij snel het bed induiken en wou ze het bovendien best vaak.
Mijn beste vriend kreeg het gevoel alsof hij gebruikt werd voor seks. Daar praatte men echter niet met mekaar over.
Als hij vervolgens ergens naartoe wou gaan, was ze bang dat er iets zou gebeuren.
Hij kwam een dag naar mij en zij bleef maar berichten sturen, waarop ze snel antwoord verwachtte.
Ze dacht dat hij "zijn heil elders ging zoeken", ook al stond die afspraak al maanden vast en zouden we iets kleins met zijn tweeën doen.
Ze begreep hem niet en had geen vertrouwen in hem, waarna het is uitgegaan uit onbegrip en wantrouwen.

In jouw verhaal was er ook sprake van onbegrip en wantrouwen.
In het onbegrip van jouw partner snapte ze niet dat jij geen "normale" behoefte had aan seks.
Hieruit ontstond wantrouwen, waardoor jij veel sociale relaties hebt afgebroken.

In mijn optiek is openheid de beste oplossing om zoiets tegen te gaan of op een betere manier te laten eindigen.
Jij kon haar daarentegen niet gemakkelijk overtuigen dat jij "in tegenstelling tot alle mannen" geen behoefte had aan seks.
Op deze manier is het geëindigd uit onbegrip en wantrouwen.
Dit is uiteraard mijn persoonlijke analyse, dus ge moogt er kritiek op leveren.

Dat sociale netwerk kun je weer opbouwen.
Contacteer bijvoorbeeld oude vrienden en ga eens een drankje doen (of iets anders uiteraard).
Nadat ik zoiets heb gedaan, ben ik met een oude vriend weer eens op een tweedaagse trip gegaan.
Bovendien zijn er genoeg mogelijkheden om elders nieuwe vrienden te zoeken.

ElNino81

#2
 :bloos:

Koning

Hetzelfde met die sekstherapeuten, die zeggen dat seks hetgeen is wat alle mensen ter wereld willen en in dat opzicht het enige wat alle mensen gemeen hebben :p.
Ik weet dat het lastig is om nee te zeggen. Ik werd zelf ook niet blij van die tong die steeds weer in mijn bakkes moest.
Ik wou dat meiske ook niet kwetsen, dus heb ik die zoenen maar geaccepteerd.