Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo allemaal

Gestart door BjornAgain, januari 16, 2020, 03:58:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BjornAgain

Hallo allemaal,
Uiteindelijk ook maar een account aangemaakt, al is het hopelijk meer om anderen te kunnen helpen en het delen van ervaringen dan het zoeken van een aseksuele relatie.

Ik ben Bjorn, een veertiger, uit het zuiden van het land. Net zoals zovelen, was ik in mijn puberteit nogal onzeker over mijn gevoelens. Ik vond het leuk om vriendinnen te hebben om gezellig mee te kletsen, te gaan stappen, maar daar hield het mee op. Was ik een laatbloeier, te verlegen of misschien wel homoseksueel?

Internet dating was net in opkomst, dus via beginnende datingsites of chatboxen kwam ik in contact met meiden met wie ik verkering kreeg, maar meestal waren deze gedoemd te mislukken. Als ik al seks had liep het vaak uit op teleurstelling voor beiden, het wow gevoel er nooit bij gehad, maar als je het mag geloven moet het fijn zijn en moet je er altijd zin in hebben, nou dan was het geen goede seks misschien.

Uiteindelijk een vrouw gedate, waarmee het klikte en ik uiteindelijk een kind kreeg. Maar waar in het begin nog fijn was om een partner te zijn, die niet elke avond seks wilde, begon het mijn vrouw te frustreren en zijn we jaren geleden gescheiden. Vooraf nog iets gehoord over aseksualiteit en eigenlijk alle stukjes vielen op hun plaats.

Als ik het forum lees, zie ik heel veel jongeren die er voor uit durven te komen aseksueel te zijn. Ik denk dat dat al een groot compliment is voor deze site, door middel van media aandacht en een community te laten merken dat het minder of geen behoefte hebben aan seks helemaal geen schande is.

AceVentura

Welkom op het forum Bjorn, :cake: :cake: :cake: :cake:

Bedankt voor je bericht, er zit veel in wat we hier wel herkennen en vaker lezen op het forum.

Goed dat je aseksualiteit en ons forum hebt gevonden, veel plezier hier :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

BjornAgain


Koffie

Welkom!

Ik begreep toen ik iets van 43 was eindelijk wat er op seksueel en erotisch vlak aan de hand was. Daarvoor had ik nooit van aseksualiteit gehoord en kon ik het vaag wel omschrijven, maar nooit benoemen. Ik dacht dat er iets mis was met me en dat ik zeker vreselijk mijn best moest doen om meer 'normaal' te zijn. Me dus aan te passen. Ik wilde het ook graag willen, ik deed erg mijn best iemand anders te zijn.
Dus ik was ook heel blij dat ik hier belandde destijds en dat ik niet de enige was en ook niet 'kapot'.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Dank je koffie,

Ja dat gevoel is heel herkenbaar. Je gaat proberen dingen fijn te vinden om maar normaal te zijn, waardoor het een moetje wordt en er door niemand van genoten wordt.