Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Seks education

Gestart door Jann, januari 18, 2020, 10:59:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jann

In de serie sex education komt in seizoen twee het onderwerp asexualiteit ter sprake. Een aseksueel meisje komt bij de moeder van de hoofdpersoon (seksuoloog).

[SPOILERS]
Zij zegt dan: ik denk dat ik misschien kapot ben
De seksuoloog: seks maakt je niet heel. Dus hoe kun jij nu kapot zijn?

[/Einde spoilers]

Ik vind het echt heel tof dat het in deze mega populaire serie word besproken! Vooral omdat een groot deel van de serie dus draait om seks. Hopelijk helpt het vooral ook jongeren die aan hun seksualiteit twijfelen.
Be a little kinder than you have to - E. Lockheart

Tixie

Ik zag dat stukje in de trailer en dat gaf me hoop voor representatie, en het heeft me uiteindelijk niet teleurgesteld! :) Inderdaad echt fantastisch dat het in zo'n populaire serie komt.
Het emotioneerde mij een beetje toen ik dat zinnetje "sex doesn't make us whole, so how could you ever be broken? hoorde. Het raakt me omdat ik mij ook soms wel eens "stuk" kan voelen en dan is het helend om zoiets te horen.
sick of the kissing cult

Edewecht

Series enzo liggen buiten mijn belevingswereld, maar ik vind dit een heel mooi dialoogje.

Opmerkelijk dat nota bene een seksuoloog zegt: seks maakt je niet heel.

We gaan de goede kant op :cheerleader:

Dankjewel voor het delen, Jann!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Bedankt voor het delen Jann, en bedankt voor de spoiler ook :klap:

Wanneer kunnen we de uitzending op TV verwachten? Eerlijk gezegd ken ik de hele serie niet ...
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Tixie

Citaat van: AceVentura op januari 19, 2020, 09:04:34 AM

Wanneer kunnen we de uitzending op TV verwachten? Eerlijk gezegd ken ik de hele serie niet ...

Hij staat enkel op netflix helaas!
sick of the kissing cult

AceVentura

Dat verklaard in ieder geval waarom ik de serie net ken ::)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

With Pen and Paint

Ik dacht niet dat het echt een serie voor mij zou zijn, maar door dit bericht ben ik het gaan kijken en vind het super leuk tot nu toe ;D Erg tof dat zo'n mainstream serie aandacht besteed aan aseksualiteit ^^
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein