Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Tijdsaanduiding....

Gestart door Knoddepropje, november 02, 2005, 12:31:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Knoddepropje

Zeg, weer eens een niet al te snuggere vraag van mij, als computer-expert, hoe zit dat met de tijd? De tijdsaanduiding op mijn computer staat goed op enkele minuten na, maar er verschijnt een hele andere tijd bij mijn postings.... Als ik om half twaalf 's avonds een berichtje schrijf staat er bijv dat ik dat om kwart over 1 's middags gedaan heb ???
Snap daar echt helemaal niks van....Ligt het aan mij of aan iets anders?

ChibiFirli

#1
Ligt aan de tijd waarop de server ingesteld staat (blijkbaar op een amerikaans tijdsschema) en ik heb nog niet uitgevonden hoe ik het voor iedereen kan veranderen. Als je het echt lastig vindt, kan je het veranderen in profiel->lay-out voorkeuren en daar bij tijdsafwijking 9 in te vullen ^_^.

EDIT: En plots heb ik het gevonden ;D. Nu zou de tijd juist moeten staan ^_^ (behalve voor diegenen die 'em al 9 uur verder hadden gezet, voor die mensen staat de tijd dan 9u te ver, waarvoor mijn verontschuldigingen ^_^).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Knoddepropje

#2
Dank je wel hoor! Erg fijn, bij deze dus meteen ff testen of het nu dus ook echt klopt ;)
Nee dus :'( Er staat nu 08:57 terwijl het toch echt 11:02 is.....

Knoddepropje

ben bang dat t echt niet goed gaat komen..... Hoeveel uren ik er ook af haal of bij doe in mijn profiel, ik maak t alleen maar erger :-\ Eerst was t bijna negen uur volgens plaatsing, nu bijna 8 uur, en in het echt is het echt 11:10 :o Ik word er helemaal hopeloos van ;) Hoe kan dit nou???

TBW

Knoddepropje, de tijden zijn, geloof ik, verschoven door het winteruur.

Je moet wat goochelen met de uren van je profiel...

ChibiFirli

Citaat van: Knoddepropje op november 02, 2005, 11:05:59 AM
ben bang dat t echt niet goed gaat komen..... Hoeveel uren ik er ook af haal of bij doe in mijn profiel, ik maak t alleen maar erger :-\ Eerst was t bijna negen uur volgens plaatsing, nu bijna 8 uur, en in het echt is het echt 11:10 :o Ik word er helemaal hopeloos van ;) Hoe kan dit nou???
Op dit moment lijkt het erop dat je een tijd krijgt die drie uur verschilt van de standaardtijd op het forum (volgends de aanduidingen in je profiel). Het is 14:20 voor mij en je profiel geeft aan dat het 11:20 is voor jou. Klopt dit? (of krijg ik andere info over tijd dan jou? in welk geval het forum gewoonweg raar doet ;D).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Knoddepropje

Nee, je hebt gelijk hoor, maar als ik er in mijn profiel dan 3 uur bij doe, loop ik ineens weer 3 uur voor op de forumtijd.... t klopt dus nooit?

ChibiFirli

Drie uur bij zoals in op +3 of zoals op 0 zetten?

Gewoon om het zeker te weten ;D. Mijn verontschuldigingen als ik domme vragen stel ^_^.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Knoddepropje

Ik doe niks anders dan dat ;D Dus geeft nix hoor, maar +3. 0 heeft geen zin toch ???

ChibiFirli

Citaat van: Knoddepropje op november 03, 2005, 11:30:39 PM
Ik doe niks anders dan dat ;D Dus geeft nix hoor, maar +3. 0 heeft geen zin toch ???
Jawel, nul zou je gelijk moeten zetten met forumtijd. Het forum telt het getal dat je ingeeft niet op bij de vorige waarde die je had, maar zet dat gewoon als afwijking tegenover de forumtijd. Maar mogelijk werkt dat natuurlijk ook niet ;D. Dan moet ik maar eens dieper graven in code als het dan nog niet opgelost is ^_^.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Knoddepropje

Nou, weer eens testen dan, heb m nu op 0 gezet, dus ben benieuwd ;D

Knoddepropje

Jaaahaaaaaaaaa :klap:
Hij doet het ;D
Weer eens heel bijzonder vriendelijk dank!!!

ChibiFirli

Citaat van: Knoddepropje op november 04, 2005, 08:31:56 PM
Jaaahaaaaaaaaa :klap:
Hij doet het ;D
Weer eens heel bijzonder vriendelijk dank!!!
graag gedaan ^_^ ;D
Kan ik me weer nuttig voelen ;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry