Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ben trots op mezelf, omdat...

Gestart door Ereinion, mei 12, 2007, 09:35:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Uffie

Dank je Susan.
Ik had het originele bericht weggehaald, omdat ik het opeens zo zielig vond staan, maar voor de volledigheid: ik ben een beetje trots op mezelf omdat ik gisteravond heb geweigerd om drank te halen voor mijn alco vriend, ondanks al zijn gezeur en gemanipuleer. Eén van zijn argumenten (dreigementen?) was zelfs dat hij niet naar de d-tox zou gaan als ik niet naar de avondslijter zou gaan, en wel als ik het wel zou doen.
Mijn reactie, gecomprimeerd tot 1 plaatje:
Is there any escape - A guy called Gerald

Himawari

Citaat van: Uffie op juli 21, 2013, 11:12:53 PM
Dat is zeker iets om trots op te zijn!  :klap: Wat voor dieet volg je?
Calorieën tellen en met behulp van voedingswijzer.nl ook proberen wat ik eet gevarieerd en gezond te houden (hoewel er wel ruimte is voor een koekje of een zakje chips e.d., het moet wel vol te houden zijn).
Ik was wel eens eerder op dieet geweest van een dietiste, maar je mocht niets eten en wat ik eten mocht vond ik niet echt lekker, zeker na 3 weken steeds hetelfde niet meer. Toen ik na 3 maanden nog geen 2 kilo was afgevallen ben ik daarmee gestopt.
NB: week 2 is klaar en 3 kilo kwijt. Dat zal straks wel afvlakken, maar het doel is gemiddeld 0,5 kilo per week :D

Himawari

Wow Uffie, moeilijk maar goed gedaan!

Fricai

Goed zo. Ik hoop dat hij je er achteraf dankbaar voor zal zijn. =]

Uffie

CiteerCalorieën tellen en met behulp van voedingswijzer.nl ook proberen wat ik eet gevarieerd en gezond te houden (hoewel er wel ruimte is voor een koekje of een zakje chips e.d., het moet wel vol te houden zijn).
Ik was wel eens eerder op dieet geweest van een dietiste, maar je mocht niets eten en wat ik eten mocht vond ik niet echt lekker, zeker na 3 weken steeds hetelfde niet meer. Toen ik na 3 maanden nog geen 2 kilo was afgevallen ben ik daarmee gestopt.
NB: week 2 is klaar en 3 kilo kwijt. Dat zal straks wel afvlakken, maar het doel is gemiddeld 0,5 kilo per week  :D
Gevarieerdheid is heel belangrijk in een dieet, en 0,5 kilo per week klinkt realistisch. Je hebt er duidelijk goed over nagedacht!  :klap:
@Allen, bedankt voor jullie bemoedigende woorden!  :grouphug:
CiteerGoed zo. Ik hoop dat hij je er achteraf dankbaar voor zal zijn. =]
Dat hoop ik ook. Morgen een afspraak bij Brijder, en als het goed is gaat hij dan als medisch spoedgeval richting d-tox aan het infuus. (Bijna) niet eten maar wel drinken is alleen in een boek van Marian Keyes leuk, en een probaat afvalmiddel.  ;D
In de praktijk leidt het tot ataxie http://www.medicinfo.nl/%7B587d8bd9-7e13-4e14-be6b-68bd9e429581%7D en een hersencel waar Homer Simpson jaloers op kan zijn.
Is there any escape - A guy called Gerald

Jovi_Hobbes

JE mag terecht trots zijn hoor Uffie, je verhaal klinkt helemaal niet zielig!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Imogen

Ik ben het met Jovi_Hobbes eens! Hear hear!  ;D
Je hebt het iig beter gedaan dan ik.......m`n vader is alcoholist en ik ben wel zo stom geweest hem een fles Organic Whiskey te geven als dank voor mijn verhuizing. Hij had het aan me gevraagd en ik heb toen (achteraf niet zo`n goede actie) wel een fles voor 'm gekocht. M`n oudste zus was er, terecht, erg boos over.......
Nu hebben we afgesproken dat we, alle 3 de zussen, geen alcohol in huis hebben (of dit verstoppen) wanneer onze vader op bezoek komt. Maar of het helpt weet ik niet.

Ik hoop dat je zelf ook het gevoel hebt dat je er goed aan hebt gedaan. Je mag dus niet een beetje trots maar heel trots op je zelf zijn!!  :klap:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Uffie

Jovi_Hobbes en Imogen, bedankt voor jullie complimenten, maar ik geef ook vaak wel toe aan zijn gezeur, dus ik vind niet dat ik het helemaal verdiend heb....  :-[
Imogen, wat jij hebt gedaan is misschien achteraf gezien niet zo'n goede actie, maar waarschijnlijk weet je net zo goed als ik hoe goed alcoholisten zijn in manipuleren. Je hebt het als vriendelijk gebaar naar je vader toe gedaan, en je hebt ervan geleerd. En heel goed dat jullie als zussen deze afspraak hebben gemaakt!  :klap: Of het helpt weet ik ook niet, maar besef dat het niet jouw probleem is, maar dat van je vader! Waarschijnlijk heb je al een hoop onderzoek op internet gedaan. Als je nog niet met deze stichting bekend bent: www.cokevanjou.nl houdt op 24 augustus een open dag.
http://www.cokevanjou.nl/content/view/834/132/
Heel veel sterkte, ook voor je zussen!
Is there any escape - A guy called Gerald

Jovi_Hobbes

Citaat van: Uffie op juli 30, 2013, 10:12:45 PM
Jovi_Hobbes en Imogen, bedankt voor jullie complimenten, maar ik geef ook vaak wel toe aan zijn gezeur, dus ik vind niet dat ik het helemaal verdiend heb....  :-[
In mijn ogen geeft dat alleen maar aan hoe moeilijk het is om nee te zeggen en dat maakt het feit dat het je soms wel lukt dus toch wel iets om trots op te zijn.
Het lijkt me trouwens een moeilijke situatie om in te zitten. Dus ook veel sterkte voor jou!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Uffie

Dank je wel 2x Jovi_Hobbes, 1x voor het compliment, en 1x voor het sterkte wensen.
Nee, er zijn leukere situaties om in te zitten, maar ik probeer nu zoveel mogelijk mijn eigen leven, los van hem te leiden. Dus, morgen lekker op het strand genieten van muziek op Schollenpop, en natuurlijk zondag Amsterdam onveilig maken!  ;D
Is there any escape - A guy called Gerald

Jovi_Hobbes

* Jovi_Hobbes stuurt nog even snel een waarschuwing naar Amsterdam  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Uffie

Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 04, 2013, 03:04:17 PM
* Jovi_Hobbes stuurt nog even snel een waarschuwing naar Amsterdam  :D
:flic: Ondanks, of misschien wel dankzij de waarschuwing, hebben er geen incidenten plaatsgevonden!  :rollol:
Is there any escape - A guy called Gerald

Jovi_Hobbes

Dan was ik gelukkig nog net op tijd  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Freakshow

Ik ben trots op mezelf, omdat ik na alles wat er gebeurd is toch nog leef en het niet slecht doe. :) Ik zet me zelfs actief in om de wereld een betere plek te maken.
Wanneer het persoonlijke het politieke is, zal het seksuele het militante zijn.

Uffie

Dan heb je alle reden om trots op jezelf te zijn Freakje!  :klap:
Is there any escape - A guy called Gerald